کولرگازیلوازم خانگی

راههای کاهش مصرف برق کولر گازی

راهکار مصرف بهینه وسایل سرمایشی

خلاصه مطلب
  • راههای کاهش مصرف برق کولر گازی
  • بهترین روش برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق کولر گازی چیست؟
  • استفاده از برچسب انرژی و کاهش مصرف برق کولر گازی
  • انتخاب مناسب ظرفیت دستگاه کولر گازی
  • استفاده از دمای مناسب کولر گازی راهکار مناسب کاهش مصرف برق کولرگازی
  • نقش تعمیر کولر گازی در کاهش مصرف برق کولر گازی
  • سرویس دوره ای کولر گازی
  • استفاده از ترموستات قابل برنامه ریزی
  • استفاده از لامپ های کم مصرف در کاهش مصرف برق کولرهای گازی
  • نصب صحیح کولر گازی

 کاهش مصرف برق کولرگازی

راههای کاهش مصرف برق کولرگازی را در این متن می‌خوانیم.کاهش مصرف برق کولرگازی برای شما یک معما شده است؟روزهای داغ تابستانی از راه رسیده است اما به جای ناراحتی از گرمای تابستان، نگرانی قبض‌های نجومی برق مصرفی کولرهای گازی دغدغه‌ی این روزهای مشتریان شده است.

امروزه یکی ازپرطرفدارترین سیستم‌های خنک کننده کولرهای گازی می‌باشند. با این وجود کولرهای گازی مهمترین بازیگران این روزها در تعیین قیمت قبض‌های برق به شمار می‌روند، این درحالی است که کارشناسان ما راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌‌كنند که می‌توانند تاحدودی باعث کاهش مصرف برق کولر گازی شوند.

بهترین روش برای صرفه جویی و کاهش مصرف برق کولر گازی این است که اصلا از کولر گازی استفاده نکنید. بله! اما اگر قبلا آن را تهیه کرده اید و مجبور هستید که از آن استفاده کنید سعی کنید هوشمندانه استفاده کنید.

راههای کاهش مصرف برق کولر گازی

در این مقاله به ۱۰ نکته طلایی برای کاهش مصرف برق کولر گازی اشاره خواهیم کرد:

 

برچسب انرژی و نکات کلیدی مصرف برق کولرگازی

 

در ابتدا بهتر است از اسپلیت‌ها یا کولرگازی استفاده نمائید که دارای اینورتر یا سطح مصرف انرژی A یا B باشند.اصولا اینورترها متناسب با میزان مصرف ، دور مورد نیاز موتور (کمپرسور) را افزایش یا کاهش می‌دهند.اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه کولرهای گازی اینورتر داشته باشید میتوانید مقاله مربوط به کولر گازی اینورتر را مطالعه کنید.

شما در هنگام مطالعه مشخصان فنی دستگاه به EER دستگاه مورد نظر توجه فرمایید شاید دستگاهی آمپر مصرفی کمی داشته باشد و راندمان سرمایشی آن به اندازه مورد نظر شما نباشد یعنی شما دستگاه ۲۴ هزار خریداری کردید ولی راندمان سرمایشی پایین‌تری دارد و باید بیشتر کار کند تا محیط شما خنک شود و باعث مصرف بیش از حد میشود.

کولر گازی با برچسب انرژی

 

انتخاب مناسب ظرفیت دستگاه

 

کولری متناسب با ظرفیت منزلتان انتخاب کنید. با این کار می‌توانید تا ۲۰ درصد میزان مصرف برق دستگاه را کاهش دهید.

اگر در واحدهای طبقه آخر ساکن هستید و بالی واحد شما پشت بام است به دلیل تابش نور گرم خورشید به سقف ساختمان در تابستان و انتقال حرارت آن به واحد زیر سقف ناگریز باید به ازاء هر متر مربع از مساحت اتاق یا سالن برای مسکونی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ و اداری و تجاری ۹۰۰-۱۲۰۰(BTU ظرفیت برودتی) در نظر بگیرید ولی اگر در طبقات وسط ساختمان ساکن هستید به ازاء هر متر مربع می توانید برای مسکونی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ و اداری و تجاری ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ BTU ظرفیت برودتی برای کولر گازی اسپلیت مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

 

استفاده از دمای مناسب کولرگازی راهکاری مناسب برای کاهش مصرف برق 

 

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف برق کولرگازی این است که اسپلیت خود را در دمایی تنطییم نمایید که نقطه آسایش شما را فراهم کند و اگر دستگاه بیشتر از آن کار کند شما احساس لرز و سرما می‌کنید و مصرف کولر شما به جهت بیشتر کار کردن کمپرسور دستگاه که دمای مناسب برای آن انتخاب نکردید مصرف برق شما را بالا میبرد.

معمولا دمای مناسب جهت کولرهای گازی بین ۲۴ درجه سانتیگراد تا ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد و با تنظیم این دما کولرگازی شما سریعتر محیط را به آن دما می‌رساند و ترموستات آن عمل کرده و کمپرسور دستگاه خاموش می‌شود و در طول استفاده شما کمپرسور با کمترین کارکرد می تواند محیط شما را خنک کند.

 

استفاده از دمای مناسب کولر گازی

از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید

 

مشکلات فنی بسیار زیادی وجود دارند که میتوانند باعث شوند کولرگازی شما نا کارآمد عمل کند. به همین دلیل کولر گازی برای اینکه بتواند دمای محیط را تا دمایی که شما تنظیم کرده‌اید پایین بیاورد باید زمان و انرژی برق بیشتری مصرف کند و همین امر باعث بالا رفتن مبلغ قبض برق شما خواهد شد.

اما بهترین راه این است که سالی یک بار کولر گازی خود را به یک متخصص سپرده تا با بررسی دقیق مطمئن شوید همه چیز به خوبی کار میکند.

 

کولرتان را به صورت دوره ای سرویس کنید

 

اگر فیلتر هوای کولرگازی یا کندانسور کولر شما کثیف باشد باعث بوجود آمدن فشار بیشتر به کمپرسور کولرگازی شما خواهد شد و در نتیجه مصرف برق افزایش پیدا می کند. همچنین هنگامی که فیلتر شما کثیف یا مسدود باشد ذرات کثیف آن ممکن است به داخل کانال برگشته که  باعث کاهش عملکرد و بیشتر شدن مشکلات در آینده می شود.

بنابراین هر از چند گاهی فیلترها را عوض کنید و پنل خارجی را سرویس کنید با این کار میتوانید میزان مصرف برق کولرتان را تا ۱۰ درصد کاهش دهید..در همین رابطه مطلب “نحوه سرویس کولر گازی را مطالعه کنید.

تعمیر کولر گازی

برای خودتان ترموستات قابل برنامه ریزی بگیرید

 

ترموستات وسیله ای است که جهت تنطیم دمای محیط یک ترموستات قابل برنامه‌ریزی باعث حفظ دمای مناسب در هنگامی که منزل هستید می شود.هنگامی که شما برای چند ساعت بیرون از منزل هستید، دلیلی وجود ندارد که دمای منزل مناسب باشد. پس شما با برنامه ریزی این ترموستات فرمانی صادر میکنید که کولرگازی در زمان عدم نیاز شما خاموش شده یا با حداقل کارکرد روشن باشد. این کار کمک زیادی به کاهش مصرف برق کولر گازی می کند.

استفاده از ترموستات کولر گازی

از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید

 

بله یکی از راه های کاهش مصرف برق کولر گازی استفاده از لامپ‌های کم مصرف می باشد.

اگر هنوز لامپ‌های آپارتمان خود را به لامپ‌های کم مصرف تغییر نداده‌اید ، بدانید گرمای حاصل از لامپ‌های قدیمی تاثیر بسزایی در ایجاد گرمای مزاحم در ساختمان شما دارد و موجب افزایش زمان‌های کارکرد کولر اسپیلیت و مصرف برق بیشتر می گردد.بنابراین لازم است فورا نسبت به تعویض آنها با لامپهای کم مصرف اقدام نمایید.

استفاده از لامپ کم مصرف

کولرتان را در جای مناسب نصب کنید

 

انتخاب محل مناسب برای نصب کولرگازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. با نصب صحیح کولرتان در محل مناسب می‌توانید بیشتر از آنچه انتظار دارید از عملکرد آن بهره ببرید. نصب ناصحیح کولرگازی علاوه بر اینکه باعث ایجاد مشکلات متعدد برای دستگاه می‌شود باعث افزایش مصرف برق کولرتان نیز می گردد.

بنابراین بهتر است قبل از اینکه کولرتان را نصب کنید با کارشناسان کولرگازی مشورت کنید و یک محل مناسب برای نصب دستگاهتان انتخاب کنید. برای مثال

  • پنل داخلی را درست در جایی قرار دهید که روبروی محل نشستن یا حضور اعضاء خانواده باشد.طول پرتاب هوای اسپلیت‌ها بر اساس ظرفیت معمولا بین ۵ تا ۱۰ متر می باشد.

  • با توجه به انباشت هوای گرم در زیر سقف ، بهتر است تا جای ممکن پنل داخلی اسپلیت‌ها را پایین تر از سقف نصب نمایید.

  • پنل بیرونی به گونه‌ای نصب شود که امکان جریان هوای آزاد در پشت آن به راحتی مهیا باشد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:
https://bargheman.com/mobile-app
موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.
http://tavanirpr.ir/?p=2196
اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن