لوازم خانگیمدیریت مصرف

خرید کولر آبی براساس متراژ

برای افزایش بهره‌وری و طول عمر کولر، ضروری است که کولر خود را بر اساس فضا و متراژ خود انتخاب کنید.برای این کار ضروری است که نحوه محاسبه ظرفیت کولر را بر اساس متراژ بدانید.

انتخاب و خرید کولرآبی بر اساس متراژ

تصور کنید از هوای گرم بیرون وارد خانه شده‌اید تا کمی خنک شوید و به آرامش برسید. اما باید مدت زمان زیادی را صبوری کنید تا کولر‌ آبی کوچکتان کار کند تا کمی باد خنک به شما برسد. آن ثانیه و دقیقه برایتان به‌سختی می ‌گذرد و احتمال این ‌که از جا بلند شده و از کوره دربروید زیاد است.
البته در طرف مقابل گاهی برای یک واحد کوچک چنان کولرآبی بزرگی انتخاب می‌شود که در این حالت احتمالاً مجبور هستید برای سرمای زیاد هر چند لحظه یک‌بار کولرآبی را خاموش کنید. این کارها سبب می‌شوند تا به محصول آسیب‌های جدی وارد شود.

بنابراین، انتخاب کولر آبی براساس متراژ اهمیت دارد. زیرا سبب می‌شود شما دچار ضرر و گرمازدگی بی‌خود و بی‌جهت نشوید. همینطور این کار از عملکرد نامطلوب کولر آبی شما نیز جلوگیری می‌کند.

ضرورت انتخاب کولر آبی براساس متراژ محل استفاده

شاید هنگام خرید کولر آبی ترجیح دهید بالاترین توان آن را انتخاب کنید. این گزینه در ظاهر جذاب است اما تناسب اندازه کولر آبی با متراژ محیطی که در آن نصب می‌شود بازدهی آن را افزایش می‌دهد. کولر آبی از مواردی است که مصرف برق پایینی دارد.

بنابراین اگر متناسب به متراژ محیط انتخاب نشود اسراف و مصرف بیش از اندازه برق را به دنبال خود دارد. ظرفیت کولرهای آبی مختلف است و با توجه به این موضوع اگر گزینه‌ای غیر‌متناسب با محیط را انتخاب کنیم در زمان مناسب نمی‌تواند محیط را به قدر کافی خنک کند.
این عدم تناسب می تواند گاهی فشار بالایی به سیستم کاری کولر وارد می‌کند و سبب خراب شدن آن خواهد شد. این موضوع در مورد بالاتر بودن ظرفیت کولر آبی نسبت به متراژ محیط نیز صدق می‌کند.

واحد اندازه ‌گیری متراژ منزل متناسب با کولر آبی

دسته ‌بندی انواع کولر آبی براساس نحوه هوادهی آن‌ها بوده و این مورد بیانگر قدرت این دستگاه است.واحدی هم که برای اندازه‌گیری آن در نظر گرفته شده است CFM بوده که کوتاه‌شده Cubic Feet per Minute است.
دلیل انتخاب این واحد براساس مقدار توانی است که کولر آبی می‌تواند در زمان یک دقیقه چه مقدار فوت ‌مکعب را خنک کند. زمانی‌که با روش محاسبه ظرفیت کولر آبی براساس متراژ آشنا شوید درک مساله برایتان آسان ‌تر می‌شود. زیرا آشنا شدن به روابط میان این اطلاعات پی خواهید برد و به‌راحتی موضوع را درک می‌کنید.

روش انجام محاسبه ظرفیت کولر آبی براساس متراژ

در اولین قدم باید مشخص کنید محلی که مایل به خرید کولر آبی برای آن هستید چه متراژی دارد. زیرا هر کولر آبی می‌تواند مقدار مشخصی را خنک کند و ظرفیت معلومی دارد. این مقدار روی بدنه این محصول هم نوشته می‌شود که در دقیقه می‌تواند چه مقدار فوت‌ مکعبی را خنک کند. البته برای راحتی باید براساس مترمکعب حساب کنید.

برای این کار در ابتدا باید طول و عرض آن را به‌دست آورید. این دو عدد را در هم ضرب می‌کنید تا مساحت آن مشخص شود. عددی که به دست آمد براساس واحد مترمربع است و لازم است به فوت مکعب تبدیل شود. برای این هدف تنها کاری که باید انجام شود این است که این رقم را بر 0/027 تقسیم کنید.
در ادامه، مقدار ارتفاع محیط را به دست می‌آوریم که معمولاً در حدود 2 متر است. البته برخی از ساختمان‌ ها تا 2.5 یا 3 متر نیز هستند. حاصل محاسبه قبلی را در ارتفاع ضرب می‌کنیم تا در نهایت مقدار متراژ آن محیط به دست آید. این عدد نشان می‌دهد که خانه شما به کولر آبی با چه مقدار توانی نیاز دارد. البته این عدد بیشترین مقداری است که هر کولر آبی توان انجام آن را دارد.

اندازه ظرفیت کولر آبی براساس متراژها

حالا به این قسمت می‌رسیم که عدد متراژ به‌دست آمده چه کاربردی دارد؛ هر کدام از کولرهای آبی ظرفیت مشخصی دارند که می‌توانند مقدار متراژ مشخصی را خنک کنند. به همین خاطر تناسب متراژ و ظرفیت کولر لازم است. در بازار انواع کولر آبی از ظرفیت 2800 تا 7500 موجود هستند. این مورد برای کولرهای گازی نیز اهمیت دارد. پس انتخاب ظرفیت کولر گازی براساس متراژ نیز امری ضروری است.
برای راحتی ما تعدادی از توان کولرهای آبی و متراژ آن‌ها را برایتان در ادامه می‌آوریم. این کار شما را از انجام محاسبه بی‌نیاز می‌کند. معمولاً خانه‌هایی که متراژی در حدود 30 تا 50 مترمربع دارند کافی است که ظرفیت کولرهای آبی در حدود 2500 CFM باشد. اگر مقدار متراژ بیشتر و در حدود 50 تا 70 مترمربع باشد بهترین کولرهای آبی برای این حالت ظرفیتی در حدود 3500 دارند. با بیشتر شدن متراژ ظرفیت دستگاه نیز بیشتر می‌شود و برای اندازه‌ای در بازه 70 تا 120 کولر آبی با 4900 کافی است. بالاتر از این مقدار هم کولر آبی 7000گزینه مناسبی برایشان است.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

ht[tps://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن