راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقفیلمکولرآبیکولرگازیلوازم خانگیمدیریت مصرف

?بهینه سازی مصرف برق در فصول گرم سال

راهکارهای مدیریت مصرف برق

?تأمین برق مطمئن و پایدار در گرو همدلی مردم و مسئولین

همه ما کم و بیش با عبارت «زمان اوج بار یا مصرف» آشنایی داریم و می‌دانیم که در ماههای گرم سال از حدود ظهر تا 4 عصر و ساعات محدودی از اوایل شب تا ساعت 11 تحت این عنوان شناخته شده و بیشترین میزان مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند. بی تردید در فصول بهار و تابستان که بطور کل دوره پیک مصرف برق است توجه عموم مشترکین به مفاهیم بهینه‌‎سازی و اعمال راهکارهای مناسب برای کاهش میزان مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این بازه زمانی بدلیل افزایش دمای هوا و ورود وسایل سرمایشی به چرخه مصرف برق، ضرورت بکارگیری سیستم‌های تهویه در مراکز پرورش دام و طیور و میادین میوه و تره بار، لزوم بهره‌گیری بیشتر از یخچال‌ها برای پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی در فروشگاهها و موارد متعدد دیگر، اهمیت و ضرورت وجود برق در زندگی بیش از پیش نمایان می شود.تامین پایدار این نیاز عمومی بدون اعمال خاموشی‌ها، بدون شک مستلزم همراهی همه اقشار جامعه با تلاشگران صنعت برق است و گام نخست استفاده بهینه از وسایل سرمایشی است.

 

مدیریت مصرف سیستم‌های سرمایشی

 

بنابراین باید حواسمان به رعایت این نکات باشد که سرویس منظم و دوره‌ای کولر و شست و شو و تعویض به موقع پوشالهای آن، علاوه بر کاهش مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و از نظر اقتصادی هم به صرفه تر است. بعلاوه مهمترین نکته در مورد کولرهای آبی که موجب کاهش 50 درصدی مصرف برق آنها شده و به همان نسبت رقم قبض ما را نیز کاهش می دهد، استفاده از دور کند هست. شاید این کار در روزهای گرم غیرممکن به نظر برسد ولی هر مشکلی راه حلی دارد. کافیست یک سایه بان روی کولر خود نصب کرده، و ضمن عایق‌بندی مناسب کانالها، از بسته بودن درها و پنجره ها مطمئن شویم تا از ورود هوای گرم به داخل منزل و اتلاف خنکای مطلوب جلوگیری کنیم.

کولرهای گازی یا اسپیلت‌ها از مهمترین انواع وسایل سرمایشی هستند که در سالهای اخیر بدون توجه به اینکه صرفا مناسب مناطق گرم و مرطوب می باشند، بصورت فراگیر در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته اند. این در حالیست که استفاده از آنها در شهرهای معتدل یا خشک صرفا سبب افزایش هزینه برق مصرفی شده و مزیت دیگری نسبت به کولرهای آبی ندارند.

 

یادمان باشد که مهمترین راهکار بهینه‌ سازی مصرف این وسیله سرمایشی توجه به تنظیم درجه کولر روی عدد 26 است که به عنوان دمای آسایش بدن انسان شناخته می شود.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن