آموختن راهکارهای مدیریت مصرف برقفیلممدیریت مصرف

?بحران انرژی ؛ دغدغه جامعه جهانی

دانش و ارتباط آن با مدیریت مصرف

?ارتقاء سطح زندگی در گرو افزایش آگاهی است.

دانش مفهومی است که از دیرباز تاکنون مورد توجه فلاسفه مکاتب مختلف بوده و تفاسیر گوناگونی از آن ارائه داده‌اند. افزایش آگاهی در هر زمینه‌ای موجب تغییر نگرش انسان و نهایتا ارتقاء سطح زندگی می‌شود.بنابراین هیچوقت برای آموختن دیر نیست زیرا آنچه می آموزیم نگاهمان را وسعت می‌دهد تا مسیر موفقیت را بیابیم و عملکردمان را بهبود می‌بخشد تا به راحتی از موانع عبور کنیم،تصمیمات معقول‌تر بگیریم و نهایتا بهتر و سریعتر حرکت کرده و به مقصد برسیم.

بعلاوه در دین مبین اسلام نیز آموختن بعنوان یکی از راههای سعادت بشر معرفی شده است،چنانچه از پیامبر اکرم«ص» روایت شده است که فرمودند: از زمان تولد(گهواره) تا هنگام مرگ (گور) دانش بیاموزید. در جای جای نهج‌البلاغه نیز جایگاه علم نزد مولا علی «ع» نمایان بوده و در احادیث و روایات بسیاری از تمامی ائمه معصومین«علیهم السلام» نیز مورد تاکید قرار گرفته است.از اینرو جایگاه آموختن و تاثیر دانش برای داشتن زندگی بهتر بر کسی پوشیده نیست،اما آنچه نباید از نظر دور بماند اهمیت بکار بستن آموخته هاست.قرآن کریم در آیاتی از سوره جمعه برای بیان ویژگی افرادی که دانشی دارند و به آن بی توجه بوده و در رفتارشان نمودی ندارد از تمثیل درازگوشانی که کتاب حمل می کند استفاده فرموده است.

در ادبیات غنی فارسی نیز که بسیار متأسی از آموزه‌های ارزشمند دینی ماست بر اهمیت کسب دانش و بکار بستن آن تاکید فراوان شده است. چنانچه فردوسی بزرگ فرموده است: «به دانش گرای و بدو شو بلند / چو خواهی که از بد نیابی گزند» یا شیخ اجل سعدی می‌فرماید: «علم چندان که بیشتر خوانی/ چون عمل در تو نیست نادانی» یا در گلستان عالم بی عمل را مانند کندوی بی عسل معرفی می کند.

 

آموختن و بکارگیری روشهای بهینه‌سازی مصرف برق مسئولیتی همگانی است.

 

تمامی این نمونه‌های ارزشمند که راهگشای اندیشه ما برای داشتن یک زندگی موفق هستند، ضرورت و تاثیر آموختن دانش و علوم مختلف را به همراه استفاده عملی از آنها در مواجهه با دغدغه‌ها و دشواری‌ها، بارها و بارها به ما گوشزد کرده‌اند.از آنجا که بحران انرژی یکی از مهمترین دغدغه‌های امروز جامعه جهانی بوده و عبور از آن برنامه‌ریزی،مدیریت و همت همگان را می‌طلبد، آموزش و اجرای برنامه‌های بهینه سازی مصرف انرژی در تمامی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مورد توجه قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

در ایران عزیز ما نیز سالهاست که درخصوص فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت مصرف انرژی بویژه در حوزه برق اقدامات مفید و مستمری صورت می گیرد.توجه عمومی به بهینه سازی روشنایی منازل و محل کار،راهکارهای مدیریت مصرف وسایل سرمایشی اعم ازکولرهای گازی و آبی،توجه به ساعات اوج مصرف و … بسیاری موارد دیگر نمونه‌هایی از این اقدامات است که بدلیل اطلاع رسانی گسترده و پیوسته طی سالهای متمادی امروزه اکثریت جامعه نسبت به آنها آگاهی دارند.

 

امید است همه با هم برای آموختن راهکارهای مدیریت مصرف برق همت نموده و با همدلی بیشتر در قبال آنچه آموخته‌ایم احساس مسئولیت کنیم.  

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن