اثرات قطع برق بر کسب و کارسبک زندگی

پیامدهای قطع برق بر کسب و کار

در این متن پیامدهای قطع برق بر کسب و کار را می خوانیم.

کسب و کارها برای اجرای عملیات خود، هر روز به قدرت و انرژی برق وابسته هستند و این یک راز نیست. اما هنگامی که برق قطع می شود، خرابی های برنامه ریزی نشده نیز، ممکن است رخ دهد و این می تواند هزاران یا حتی میلیون ها تومان برای کسب و کار شما هزینه داشته باشد. قطعی های غیرمنتظره می تواند منجر به موقعیت هایی شود که بهبودی آنها ممکن است دشوار باشد. ضرورت طرح این موارد این است که برخی از قطعی های برق برنامه ریزی شده است، مانند زمانی که تعمیر و نگهداری و ارتقاء نیاز است، اما  در مواقع دیگر، کسب و کار شما ممکن است با یک قطعی برنامه ریزی نشده مواجه شود. شرایط آب و هوایی مثل طوفان، هوای سرد، طوفان، سیل، گردباد و آتش‌سوزی‌های جنگلی و بلایای طبیعی؛ حیواناتی که میتوانند با فیوزها و ترانسفورماتورها تماس بگیرند و باعث خاموش شدن آنها شوند؛ تصادفات وسایل نقلیه با تیرها، خطوط و تجهیزات برق؛ فرسودگی شبکه و تجهیزات برق و در نهایت اضافه بارهای الکتریکی مثل برخورد صاعقه، همگی می‌توانند منجر به قطع برق شوند.

 اطمینان از اینکه کسب‌وکارتان برنامه‌ای برای حذف خرابی در صورت قطع برق دارد، به شما کمک می‌کند زیان‌های احتمالی که ممکن است به دلیل قطعی رخ دهد را کاهش دهید. پس شما باید برای هر چیزی آماده باشید، مهم نیست که کسب و کار شما چه نوع قطع برق تجاری را تجربه می کند. برای مثال “inside energy”  گزارش داده که در سال 2014 در ایالات متحده، میانگین سالانه پنج ساله خاموشی ها از سال 2000 تا 2014 هر پنج سال یکبار دو برابر شده است.بر اساس آمارهای جهانی، قطعی برق در اروپا به مدت تنها یک ساعت می‌تواند به یک کسب و کار کوچک به طور میانگین 800 یورو (20 میلیون تومان) و برای یک سازمان تجاری بزرگ 8500 یورو (250 میلیون تومان) هزینه تحمیل کند. بنابراین در هر جغرافیایی که باشید باید کسب  و کار خود را برای عبور از چنین شرایطی مهيا کنید و یا اثرات قطع برق را بپذیرید. مثل اثراتی که میتواند بر مشاغل داشته باشد. چرا که شرکتهای بزرگ در زمان قطع برق، نمی توانند بدون استفاده از اقلامی مانند کامپیوتر، تجهیزات تولیدی و چراغها برای مدت طولانی کار کنند.شرکت‌هایی که به شبکه‌ها و فناوری‌های مبتنی بر وب نیز متکی هستند، ممکن است در صورت قطع شدن، با شکست مواجه شوند. بنابراین اتخاذ هر روشی می تواند بر روی نتیجه کسب و کار و بهره وری کارمندان شما تأثیر بگذارد. اما پیش از آن بايد بدانیم با چه مشکلاتی مواجه خواهیم شد تا با راهنمایی کارشناسان بتوانیم پيش بينی های لازم را داشته و برای آن آماده باشیم.

۱. مشتریان و درآمد از دست رفته: زمانی که برق قطع می شود، سایت ها ممکن است از کار بیفتند و در نتیجه مشتریان از دست رفته و درآمد نیز از دست برود. وقتی مشتریان نمی توانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، ممکن است راهی برای خرید محصولات نداشته باشند. این قطعی یکباره برق می‌تواند بر درک آنها از شرکت شما تأثیر بگذارد و ممکن است نظرات خود را ارائه دهند یا دیدگاه خود را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارند. یک شهرت آسیب دیده می تواند اثرات طولانی مدت بر درآمد شما داشته باشد. مهم اینکه بازگرداندن این مشتریان ممکن است به تلاش های بازاریابی قابل توجهی نیاز داشته باشد که می تواند پرهزینه نیز باشد.

۲. موجودی بدون تغییر: گردش موجودی به تعداد دفعاتی که موجودی یک شرکت در یک زمان خاص فروخته یا جایگزین شده است، اشاره دارد.اگر با قطعی و خرابی مواجه شوید، سرعت فروش و موجودی نیز کاهش می یابد. بنابراین اگر مشتریان نتوانند خرید انجام دهند، موجودی شما به شکل بی سابقه ای افزایش می‌یابد.

لذا شما باید راه هایی برای مدیریت موجودی اضافی و تنظیم محموله های دریافتی خود بیابید. چرا که اگر کالاهای فاسد شدنی را می فروشید، ممکن است مجبور شوید آنها را بیرون بیندازید.

۳. کاهش بهره وری کارکنان: از کار افتادن به دلیل قطع برق بر بهره وری کارکنان تأثیر می گذارد. کارمندان ممکن است نتوانند وظایف خود را در زمانی که تجهیزات کلیدی از کار افتاده انجام دهند.همچنین، ممکن است کارمندان فناوری اطلاعات برای حل مشکلات نیاز به اضافه کاری داشته باشند، یا ممکن است لازم باشد افراد حرفه ای برای کمک به بازیابی اطلاعات از دست رفته و راه اندازی مجدد سیستم ها استخدام شوند. بسته به مدت زمان قطع برق، بهره وری پایین کارمندان می تواند تأثیر زیادی بر نتیجه کسب و کار شما داشته باشد.

۴. از دست رفتن داده های ذخیره شده رایانه: قطع برق یکی از دلایل اصلی از دست رفتن داده ها است. از آنجایی که رایانه ها و سیستم عامل ها پیچیده هستند، باید به درستی خاموش شوند.  یک قطعی باعث می شود کامپیوترها به طور غیرمنتظره ای خاموش شوند. هر فایلی که روی آن کار می‌کردید ممکن است از بین برود یا خراب شود، و فایل‌های از دست رفته یا آسیب‌دیده می‌توانند چالش‌های بیشتری در عملیات تجاری ایجاد کنند، مانند مدیریت موجودی.  اگر به طور مکرر قطع برق رخ دهد، می تواند به هارد دیسک شما آسیب برساند و طول عمر آن را کاهش دهد.

۵. تجهیزات آسیب دیده: قطع برق مکرر و طولانی می تواند باعث آسیب به تجهیزات کسب و کار شما شود. مهم‌ترین علت آسیب‌دیدگی تجهیزات در اثر قطع برق، نوسانات الکتریکی است که در هنگام بازیابی برق رخ می‌دهد. نداشتن منبع تغذیه پشتیبان مناسب یا عدم اجرای حفاظت در برابر نوسانات می تواند باعث آسیب دیدن تجهیزات شما در هنگام بازگشت برق شود.  همچنین، هزینه تعمیر تجهیزات یک هزینه پیش بینی نشده است که می تواند شما را به عقب براند.

۶. افزایش هزینه های عملیاتی: بسته به اینکه چگونه کسب و کار خود را اداره می کنید و چه چیزی برای عملکرد صحیح نیاز دارید، قطع برق می تواند پرهزینه باشد.  هزینه های ژنراتور و تعمیر و نگهداری می تواند بخش قابل توجهی از بودجه شما باشد، به خصوص اگر در منطقه ای با طوفان های مکرر زندگی می کنید که پتانسیل ایجاد قطعی را دارند.  با این حال، حفظ عملیات تجاری در طول یک قطعی برای حفظ پایگاه مشتری وفادار ضروری است.

۷. مشکلات خدمات مشتری: قطع برق ارتباط با مشتریان یا ارائه خدمات قابل اعتماد به مشتریرا چالش برانگیز می کند.  همچنین نمی توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید تا به آنها بگویید چرا نمی توانند با شما در تماس باشند.  ناتوانی در ارائه خدمات به مشتریان می تواند مصرف کنندگان را به سمت کسب و کارهای دیگر و رقبای صاحب قدرت سوق دهد.

۸. امواج زنجیره تامین: کسب و کارها برای ایجاد یک زنجیره تامین قدرتمند و حفظ عملیات خود به یکدیگر متکی هستند. اگر برق یک کسب و کار قطع شود، آنها نمی توانند موجودی درخواستی خود را به کسب و کار دیگری ارائه دهند.  شرکت‌های لجستیک نمی‌توانند از نرم‌افزار ردیابی برای رساندن کالاهای خود به مشتریان خود استفاده کنند. بنابراین قطع برق می تواند تأثیر چشمگیری از طریق زنجیره تامین ایجاد کند.

بطور خلاصه برای مقابله با چالش های احتمالی قطع برق باید آنها را پيش بينی و شناسایی کنیم؛ امکانات اضطراری داشته باشیم؛ با برنامه ریزی، وابستگی به برق و لوازم برقی را در چنین زمان هایی کاهش دهیم و از  فرصت انجام کارهایی که نیاز به برق ندارد، بهره ببریم؛ انرژی خورشیدی و انرژیهای جایگزین دیگر را در دستور کار قرار دهیم؛ صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیریم و از نکات ایمنی و حفاظتی هنگام قطع و وصل برق غافل نشویم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

ht[tps://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن