پویش انرژی همدلی

چرا پویش انرژی همدلی مهم است?

توضیح مختصر اما شفاف از اهمیت پویش همدلی

بیایید شفاف و ساده با هم صحبت کنیم. برق به عنوان یک انرژی پاک، دردسترس و با قیمت به صرفه است. عمده برق در ایران در نیروگاه های حررتی با سوخت گاز تولید می شود. ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان گاز در جهان است. به صورت کلی 80 در زمستنان 80 درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود. 10 درصد در صنایع کشور و 10درصد صرف تولید برق می شود. یعنی نیروگاه ها با مصرف حدود 10 درصد از کل گاز کشور ، به تمام خانه ها ، بیمارستان ها ، فروشگاه ها ، کارخانجات و صنایع مختلف مراکز تجاری ، مراکز آموزشی، ادارات و…. برق می دهند.

در این شرایط به دلیل مصرف بالای گاز خانگی و تجاری که عمدتا صرف گرمایش می شود همان ده درصد گاز نیروگاه ها نیز کفایت نمی کند. صنعت برق تمام تلاش خود را به کار می گیرد که مصرف سوخت های مایع ، کاهش روشنایی معابر و ده ها کار دیگر، برق را به تمام مشترکان در سراسر کشور برساند.

در پویش انرژی همدلی ، وقتی همه مردم با چند کار ساده اندکی از مصرف برق و گاز خود را کم کنند، سهم ده درصدی نیروگاها بدون مشکل تأمین می شود. در ابتدا هم خواندیم 80 درصد گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود. با اندکی کاهش مصرف گاز مثل کم کردن شعله بخاری یا دمای محیط، پوشیدن لباس گرم تر و جلوگیری از هدر رفت انرژی همه هموطنان به خصوص در بخش های سرد کشور از گاز و گرما برخوردارند.

در پویش انرژی همدلی ، همه با فهم درست از اهمیت صرفه جویی ، همدل می شویم و تلاش می کنیم انرژی برق و گاز در این روزهای سرد سال به دست همه هموطنان برسد. با مشارکت در این پویش هم از توجه به نیازهای هموطنان خود خرسند خواهیم شد، هم انرژی به دست همه ما می رسد، هم انرژی های کوچک ما تبدیل به کار بزرگی می شود که پادش آن را به صورت فردی و گروهی در شهر خودمان دریافت می کنیم

بیایید این روزها بیشتر همدل باشیم.

به پویش #انرژی_همدلی می پیوندم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. بسیار عالی انشالله با همدلی .همفکری همکاری در جهت استفاده بهینه انرژی برق کشور رابه عمران بیشتر و اشتراک بیشتر وخدمات بیشتر به هموطنان انجام دهیم با خاموش کردن برقهای اضافه لامپهای اضاافه برق را به کل ایران اناقال و هم بهرمند شوند من سعی میکنم مصرف خانه را ۹۰درصد کاهش دهم باده درصد هم میشه استفاده بهینه کرد تا چرخ صنعت بیشتر و بهتر بچرخد همه استفاده کنند .
    اگر همدلی باشد باهمدلی ویکپارچگی ۸۰درصد مصرف را کاهش دهیم بعد از همدلی همفکری کنیم از پنلهای خورشیدی استفاده کنیم هم مصرف خانگی هم افزایش وتزریق به به بدنه برق کشور و بعد همکاری کنیم با اخذ تسهیلات تمام خانه ها مجهز به پنل خورشیدی رایگان بهره مند گر دند پنل خورشیدی رایگان خدادادی عالیخدمت به جامعه . و نیروی انسانی ادارات را هم کمتر کنیم .. دیگه قطع برق نداریم مشکل برق نداریم با سپاس و ارزوی توفیق و ارزوی نصب پنل خورشیدی برای همه

  2. سلام لازم است کمیته پویش انرژی در شرکتها فعال شده و ماموریتهای مختلف پیگیری و انجام شود.آیا توانیر برای پویش انرژی برنامه خاصی دارد؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن