مزایای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

مزایای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

در این متن مزایای صرفه‌جویی در مصرف انرژی رامی‌خوانیم. انرژی‌های مصرفی در ساختمان شامل برق و گاز می باشد. گاز و برق در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارند.ما برای پخت و پز، استفاده از وسایل برقی و غیره به این دو انرژی مهم نیاز داریم. اما این انرژی‌ها روز به روز گران تر می شوند. از طرفی این منابع باید برای آیندگان نیز ذخیره شود. در چنین شرایطی شرکتهای تولید کننده محصولات نیازمند مصرف گاز و برق به دنبال آن هستند تا حد زیادی محصولاتی کم مصرف تر تولید کنند. همین مسائل موجب شده است تا مردم به کاهش مصرف انرژی فکر کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی نمایند. در این مقاله با روش های کاهش مصرف انرژی در آپارتمان و خانه خود آشنا می شوید.

مراقبت درمصرف انرژی

برای کاهش مصرف انرژی بهترین راه صرفه‌جویی است.در کنار آن توجه به برچسب انرژی محصولات نیز تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد. نگاه به آینده و سرنوشت آیندگان ما را مجبور به حفظ منابعی می‌کند که رو به پایان است. مثلا گاز برای تشکیل شدن به زمان زیادی نیاز دارد یا برای تولید برق هزینه‌های فراوانی مصرف می شود. هر چند روش‌های جدید باعث شده است تا نگرانی‌ها کمتر شود اما باز هم ما در مقابل آیندگان مسئول هستیم.

برای همین باید از اسراف در انرژی دوری کنیم.

گرم شدن زمین می تواند دلیل دیگری بر آن باشد که چرا باید مصرف انرژی را کاهش داد. استفاده از برخی از انرژی‌ها موجب گرم شدن زمین و در نتیجه آسیب‌رسانی به آن می‌شود و این مشکلی بزرگ است. مشکلی که دیگر به یک کشور یا چند کشور مربوط نمی شود بلکه یک مشکل جهانی و برای همه انسانها می باشد.

درجه حرارت خانه و کاهش مصرف انرژی

بیشتر از نصف انرژی مصرفی یک خانه بخاطر سیستم گرمایشی و سرمایشی آن است. برای همین باید دقت شود تا از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی در خانه جلوگیری کرد. در چنین شرایطی اولین اقدام نصب دماسنج در خانه می باشد. براساس استاندارهای جهانی و توصیه های سازمان بهداشت جهانی درجه مناسب حرارت در اتاق برای افراد 20 الی 21 درجه سانتی گراد می باشد. هوای خانه نباید خیلی گرم و خیلی سرد باشد. با رعایت دمای استاندارد خانه، وقتی در زمستان احساس سرما کنید، می‌توانید از لباس‌های گرم بیشتری استفاده کنید و در مقابل آن تابستان نیز از لباس‌های خنک و پنبه‌ای استفاده نمایید.

مزایای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

کم کردن میزان هزینه‌ها با توجه به افزایش قیمت خدمات آب، برق، گاز و …

مسئولیت در مقابل آیندگان و نسل های بعدی

پایان پذیر بودن برخی انرژی ها مانند نفت و گاز

 گرم شدن زمین

کاهش سطح آلودگی هوا

کاهش نیازمندی به سوخت‌های فسیلی و تجدید ناپذیر

حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی

با صرفه‌جویی در مصرف انرژی ضمن کمک به سلامت محیط ، هزینه‌های خود را نیز کاهش می دهید. زندگی سالم امروزی و داشتن آینده روشن برای فرزندان ما در گرو کاهش استفاده از انرژی‌ها می‌باشد.

با برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن