پاداش خوش مصرفی

پاداش خوش مصرفی

خلاصه مطلب
  • صرفه‌جویی در برق و پاداش خوش مصرفی
  • چگونه با صرفه جویی در برق از پاداش ها بهره مند می شویم
  • چگونه مصرف برق خود را کمتر کنیم؟

در این متن پاداش خوش مصرفی را می خوانیم.امروزه درباره این موضوع که اگر در ماههای گرم سال یعنی از خرداد تا شهریور در مصرف برق صرفه جویی کنیم و بتوانیم مصرف خود را نسبت به زمان مشابه در سال قبل کاهش بدهیم به ازای هریک کیلووات ساعت 500 تومان بعنوان پاداش دریافت می کنیم.

یعنی مثلا اگر در تیرماه سال گذشته 300 کیلووات ساعت برق مصرف کرده باشیم و امسال با کمی مدیریت این عدد را به 250 کیلووات ساعت برسانیم، یعنی فقط با 50 کیلووات ساعت مصرف کمتر ، قبض برق رایگان خواهد شد.یعنی به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی در مصرف برق ،  5 برابر پاداش دریافت می کنیم.

لازم به ذکر است در مناطق گرمسیری ، الگوی مصرف در ماههای گرم خیلی بیشتر می‌باشد و در نتیجه فرصت صرفه جویی هم خیلی بیشترمی‌شود. افرادی که ساکن مناطق گرمسیری هستند با کمی مدیریت مصرف علاوه بر رایگان شدن قبض برق خود، مبلغی هم از اداره برق طلبکار می شوند که در قبوض ماههای دیگر سال برای آنها محاسبه و از رقم قبضشون کم میشود.

حال این سوال پیش میاد که چگونه مصرف برق خود را کمتر کنیم؟

روشن نکردن وسایل برقی پرمصرف مثل جاروبرقی و لباسشویی در ساعات پیک یعنی حدود ظهر تا 5 عصر و7 تا 11 ش . فقط کافی است که دقت کنیم و حواسمان باشد که با یه برنامه ریزی درست استفاده از این وسایل را به ساعات اولیه صبح یا روزهای تعطیل موکول کنیم.

در گرمای تابستان کمتر در یخچال رو باز و بسته کرده چرا که این کار یک سوم از خنکی یخچال را از بین می برد و برای جبرانش دوباره کلی برق مصرف میشود.

باز نکردن درب یخچال

در ساعات روز نیز که در منزل یا محل کار امکان استفاده از نورطبیعی را داریم بهتر است پرده ها را کنار کشیده و از نور طبیعی استفاده کنیم.

لوازم برقی اضافه را خاموش کنید

شاید خیلی‌ها ندانند همین شارژهایی که به برق هست، دستگاه قهوه‌ساز یا چایی‌ساز و همینطور مایکروویو و دیگر لوازم برقی مثل لپ‌تاپ و رایانه ، تلویزیزن و دیگر سیستم صوتی در منزل تا وقتی که از آنها استفاده هم نمی کنید اما دو شاخه آنها به برق است، برق مصرف می‌کند پس بهتر است که این لوازم را از دو شاخه جدا کنید و در زمان استفاده دو شاخه آنها را به برق بزنید.

از برق کشیدن دوشاخه

برای تهیه لوازم برقی جدید در خانه هم بهتر است به میزان مصرف انرژی آن وسیله توجه کنید که پرمصرف نباشد.

به همین راحتی و با بکاربردن همین راهکارهای ساده به راحتی می‌توانیم مصرف برقمان را کم و از پاداش ها بهره مند شویم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن