فواید استفاده از نور طبیعی

فواید استفاده از نور طبیعی

خلاصه مطلب
  • فواید استفاده از نور طبیعی
  • مزایای استفاده از نور طبیعی در منزل
  • مزایای استفاده از نور طبیعی در محل کار

در این متن فواید استفاده از نور طبیعی را می خوانیم.تا قبل از تولید برق و اختراع لامپ، معماری ساختمان‏ها طوری بود که از نور خورشید برای روشن کردن داخل آن استفاده می کردند چرا که مهم‏ترین عوامل در حفظ سلامت انسان را نور خورشید می دانستند و بر این باور بودند که علت بروز برخی اختلالات نیز می‏تواند کمبود نور خورشید باشد.

فواید استفاده از نور طبیعی

فواید استفاده از نور طبیعی 

تحقیقات نشان می‏دهند کسانی که به‌طور مرتب زیر لامپ‏های فلوئورسنت (لامپ مهتابی و لامپ کم مصرف) قرار می‌گیرند،دچارخستگی،افسردگی و بی‌قراری می‏شوند.

استفاده از روشنایی طبیعی یا همان نور روز، ارتباط زیادی با معماری ساختمان دارد و پس از ساخت آن، ممکن است بگوییم کار زیادی از دست ما بر نمی‏ آید. اما اگر هرکسی تنها نیمی از روشنایی منزلش را با نور طبیعی روز تأمین کند، اثر مثبتی بر میزان مصرف انرژی در کشور باقی خواهد گذاشت.

تحقیقات بسیاری نشان داده است کسانی که برای ساعت‏های طولانی از روشنایی طبیعی روز بی بهره هستند، دچار نوعی احساس ناآشنایی و بی‌خبری نسبت به محیط اطراف خود می‏شوند.

استفاده از نور خورشید

فواید استفاده از نور طبیعی در خانه

خیلی از ما به نور مصنوعی عادت کرده‌ایم و به همین دلیل کمتر به سراغ پنجره‌ها می‏رویم و پرده‏‌های آن را کنار می‏زنیم تا نور روز وارد خانه شود.

اغلب ما زمانی به یاد پنجره‏های خانه‌مان می‏افتیم که احساس می‏کنیم هوای داخل اتاق یا پذیرایی سنگین شده و یا بخواهیم بیرون را تماشا کنیم.

بیشتر مردم از اینکه داخل منزل‎شان به‌وسیله دیگران دیده شود، ناراحت می‏شوند که این امر،با توجه به فرهنگ و دیدگاه‏های مذهبی ما موضوعی طبیعی است. به همین دلیل کمتر پرده‏ های اتاق‏ها یا پذیرایی را کنار می‏زنند.

اما بهتر است به این مطلب اشاره شود که در هنگام روز اگر پرده تور و نازکی جلوی شیشه ‏ها قرار گرفته باشد، داخل خانه دیده نمی‌شود و با کنار زدن پرده ‏های ضخیم و استفاده کردن از پرده نازک، نور بیشتری وارد محیط خانه می‏شود.

این نور علاوه بر تأمین مقدار زیادی روشنایی، می‏تواند موجب ضدعفونی کردن و خشک کردن رطوبت داخل خانه و به طور کلی سلامت بیشتر شما و خانواده‌تان شود.

نور خورشید

به کاربردن همین راهکارهای ساده،گذشته از صرفه‌جویی در مصرف برق و هزینه‏‌های مربوط به آن، به سلامت خود و افراد خانواده‌‏تان نیز کمک زیادی می‏کنید.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن