زمستان

استمرار برق در زمستان وابسته به مصرف درست گاز در ایران

رابطه مصرف برق و تأمین گاز در چیست؟

تا چند دهه گذشته اغلب ایرانیان  از سوختی به جز گاز در مصارف خانگی، ‌صنعتی و حتی تولید برق استفاده می‌کردند اما کم کم با رونق تولید گاز و گسترش شبکه‌های انتقال، ‌ گاز به عنوان سوخت طلایی ایرانیان جای خود را باز کرد.

حتی در روزگار نه چندن دور ، ایرانیان از کرسی برای گرم کردن اعضاء خانواده استفاده می کردند. در کرسی گرما در محیطی محبوس است و پاها که مهمترین عضو برای مصون ماندن از سرماخوردگی است گرم نگه می داشتند. اینگونه با اندک انرژی همه اعضاء خانواده گرم می شودند و دلشان هم گرم تر بود

هدر رفت تمام انرژی خانه با بازگذاشتن پنجره ها 

اما این روزه ، همه با انرژی گاز، کل خانه را گرم نگه می دارند و در بسیاری موارد ، انرژی به سادگی با بازماندن درب و پنجره یا کم توجهی به روش های مدیریت مصرف هدر می رود.

این موضوع باعث شده تا با وجود آنکه ایران همچنان با دارا بودن حدود ۳۳ تریلیون متر مکعب ذخیره قابل استحصال گازی به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی در دنیا به شمار رود اما در عین حال نگرانی‌هایی برای تامین درازمدت این سوخت ایجاد شود.

چه باید کرد

در این شرایط اگر فقط و فقط به توسعه فازهای پارس جنوبی بپردازیم و بر موضوع مدیریت مصرف تمرکز نداریم ، به زودی تمامی منابع گازی ایران ، صرف گرمایش می شوند

تاکید براستفاده صحیح و به اندازه از گاز در زمستان توجه مردم را به این موضوع حیاتی جلب می کند و همه برای فرزندان و نسل آینده خود همدل خواهیم شد.

اما با انجام چند راهکار ساده از جمله پوشاندن درز درب و پنجره ، مسدود کردن دریچه های کولر و با اندکی صرفه جویی در مصرف گاز و برق تلاش می کنیم تا همه هموطنان دلشان گرم و چراغ خانه آنها روشن باشد.

مصرف بهینه ؛ استفاده همیشه

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن