راهکارهای مدیریت مصرف برقسبک زندگی

راهکارهای مدیریت مصرف برق

راهکارهای کشورهای توسعه‌یافته برای کنترل مصرف برق

در این متن راهکارهای مدیریت مصرف برق را می خوانیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌، مدیریت بهینه مصرف برق را به ویژه در ایام پرباری در اولویت‌ خود قرار داده‌اند.از جمله روش‌هایی که در بسیاری از کشورها برای این مهم در دستورکار قرار می‌گیرد، قیمت‌گذاری اوج مصرف است. به موجب این طرح در زمان پیک مصرف، قیمت برق مصرفی مشترکان با افزایش شدیدی رو‌به‌رو می‌شود و همین اقدام مشترکان را ناگزیر می‌کند تا مصرف برق خود را در ساعات پربار کاهش دهند. براساس ارزیابی‌های انجام شده، این سیاست اثرگذاری بالایی در کاهش خاموشی‌ها دارد.

سرانه مصرف برق خانگی در ایران 6 برابر میانگین جهانی 

بر اساس آمار‌ها سرانه مصرف برق خانگی در ایران ۶ برابر میانگین جهانی است و ادامه این مسیر می‌تواند کشور را با بحران‌هایی در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی مواجه کند.

مطابق با آمار ارائه شده تحت عنوان ترازنامه انرژی،سرانه مصرف برق خانگی در ایران معادل ۱۰۵۸ کیلووات ساعت برای هر نفر برآورد می‌شود. این در حالی‌ست که متوسط جهانی این آمار معادل ۱۸۲ کیلووات ساعت است.

 به عبارت دیگر میزان سرانه مصرف برق خانگی در ایران ۶ برابر متوسط جهانی است.

از بهترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در دنیا

نخستین نکته در خرید لوازم برقی در کشورهای پیشرفته دنیا  توجه به رده انرژی در برچسب منصوبه و به عبارتی میزان مصرف برق وسیله مورد نظر است، تا جایی که از عوامل مهم رقابت شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم برقی به حساب می آید

در برچسب انرژی حرف A روی فلش سبز رنگ نشانگر بیشترین بازدهی و کمترین مصرف انرژی دستگاه  و حرف G منقش بر روی فلش قرمز رنگ نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارآیی و راندمان دستگاه است. پس هر چه رتبه دستگاه بالاتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی مصرفی بیشتر است.

استفاده گسترده کشورهای اروپایی از برق خورشیدی در بخش خانگی

در جریان سفر به سراسر اروپا، یکی از چیزهایی که تقریبا در همه جا دیده می‌شود شمار قابل توجه صفحات خورشیدی است که برای جذب نور خورشید نصب شده‌اند.

 پنل یا صفحات خورشیدی سیستمی است که انرژی خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند و یکی از قدرتمند ترین منابع نور موجود ، خورشید می باشد که امروزه از آن برق تولید می کنند.

نظرسنجی‌هایی که اخیر انجام شده نیز حاکی از اقبال روزافزون اروپایی‌ها به انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ نشانۀ مثبتی که راه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر دولت‌ها در این بخش هموار می‌کند.

در حال حاضر بخش عمده انرژی برق از سوختهای فسیلی، سدها، نیروگاههای هسته ای و… تامین می‌شود که گاهی هزینه بسیار زیادی نیاز دارند، اما یکی از بهترین راههای  تامین نیروی برق مورد نیاز خودمان انرژی خورشید است که به راحتی از طریق پنلهای خورشیدی می توان آن را به برق تبدیل کرد و برای مصارف خانگی و… استفاده کرد.

بهره‌وری از انرژی خورشیدی برای تامین بخشی از برق مورد نیاز ضمن صرفه اقتصادی، کاهش آلایندگیهای محیط زیست، جلوگیری از کاهش منابع سوختی را در پی دارد و از مزایای نصب صفحات خورشیدی می توان به فراوانی و دسترسی آسان، تعمیرو نگهداری کم، استفاده های چندگانه (پارکینگ خودروها ) بی سرو صدا بودن، پایداری و دارا بودن حمایت دولتی اشاره کرد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

ht[tps://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن