راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقمدیریت مصرف

برق خواران پنهان را بشناسید.

خلاصه مطلب
  • برق خواران پنهان را بشناسید.
  • خاموش کردن وسایل برقی بدون استفاده
  • استفاده از وسایل مدرن به جای وسایل قدیمی

برق خواران پنهان یعنی چی ؟

چون امروزه بسیاری از مردم با واژه برق خواران پنهان آشنایی ندارند ضرورت دارد برق خواران پنهان را بشناسیم.خیلی از مردم هنوز عادت دارند، زمانی که از لوازم برق استفاده نمی کنند، آنها را روشن می گذارند، غافل  از این که بدانند این وسایل در حالت خاموش نیز مصرف کننده  برق هستند و ما به این وسایل، برق خواران پنهان می گوییم.

لوازمی مثل چایی ساز یا سماور برقی، تستر و شارژرها لازم نیست همیشه در حالت روشن باشند ، زیرا این وسایل در حالت آماده به کار هم برق مصرف می کنند. به ویژه این حالت در وسایل برق قدیمی تر مصرف بالاتری دارد.

مثلااگر از دسته افرادی هستید که چایی ساز یا سماور برقی و یا تسترتان همیشه روشن و به برق است باید بدانید شما در حال مصرف برق هستید و باید این وسایل را در هنگامی که نیاز دارید ،روشن کنید و به پریز برق وصل کنید.

استفاده از وسایل قدیمی = بالا رفتن هزینه ها

بسیاری از خانواده ها اصرار دارند وسایل برقی قدیمی را نگه دارند و اگر این وسایل خراب بشود، آن را تعمیر و دوباره استفاده می کنند.

در حالی که اگر یک بار هزینه کنند و وسایل برقی جدید با برچسب انرژی و استاندارهای به روز بخرند، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود. زیرا وسایل برقی قدیمی پر مصرف هستند و باعث افزایش قبض برق میشوند و می توان گفت این وسایل نیز برق خوار پنهانی خانه هایمان هستند.

برای کاهش مصرف برق زمانی که از سیستم صوتی و تصویری استفاده نمی‌کنیم، باید آنها از برق بکشیم.

همچنین در بسیاری از خانه‌هایمان، یارانه بدون استفاده به برق است در حالی که در این حالت نیز برق مصرف می‌شود، پس باید این سیستم و وسایل جانبی آن خاموش و از دو شاخه بکشیم.

تعویض وسایل قدیمی با وسایل کم مصرف جدید و مدرن و با بازدهی بیشتر و همچنین کشیدن دوشاخه وسایل برقی خاموش از پریز برق وسیم رابط ، بهترین راهکار کاهش مصرف برق است.

 

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https:/bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

برای دانستن مطالب بیشتر این پست را هم ببینید.

https://tavanirpr.ir/?p=2274

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن