حفظ محیط زیستسبک زندگی

حفظ محیط زیست با مدیریت مصرف

خلاصه مطلب
  • حفظ محیط زیست با مدیریت مصرف
  • با مدیریت مصرف، محیط زیست را برای آیندگان حفظ کنیم
  • سوخت فسیلی
  • محیط زیست

با مدیریت مصرف، محیط زیست را برای آیندگان حفظ کنیم

در این متن حفظ محیط زیست با مدیریت مصرف را می خوانیم.

بحران تهدیدات زیست محیطی، چالش این کشور یا آن کشور نبوده و تهدیدی جهانی محسوب می‌شود که تمامی کشورها را در بر می‌گیرد. مشکلی که گاهی با حضور و گردهمایی طرفداران محیط زیست و یا با تشکیل پویش‌های مختلف برجسته می‌شود اما آن گونه که باید و شاید به این مهم پرداخته نمی‌شود.

تغییر اقلیم و گرم شدن زمین در دوره معاصر، محیط زیست را تهدید می‌کند. بخش عمده‌ای از این امر ناشی از صنعتی شدن کشورها و استفاده از سوخت فسیلی است. همانگونه که می‌دانیم نیروگاه‌های تولید انرژی برق نیز در آلودگی محیط زیست سهیم اند، چرا که بخش عمده‌ای از نیروگاه‌ها، از سوخت فسیلی برای تولید انرژی برق استفاده می‌کنند که با تولید انواع گازهای سمی می‌توانند خطری برای محیط زیست که مساله‌ای جهانی است تلقی شود.

نکته مهم اینکه، محیط زیست فقط متعلق به ما نبوده بلکه متعلق به فرزندان و آیندگان ما است و حق نداریم به هر نحو از آن استفاده کنیم.

وظیفه و تکلیف یکایک افراد، حفظ و نگهداری بهینه از محیط زیست و تحویل آن به آیندگان است. این مسوولیت خطیری است که برعهده همگان است. هر یک از ما با استفاده بهینه از انرژی برق و مدیریت آن، می‌توانیم محیط زیست را مدیریت کنیم و از آلودگی بیش از حد آن جلوگیری کنیم و سهم بسزایی در کاهش آلودگی داشته باشیم. با استفاده درست، منطقی و هوشمندانه از انرژی برق، می‌توانیم از احداث نیروگاه‌های جدید و خطوط انتقال نیروی برق جلوگیری کنیم و نقش موثر و پررنگی در حفاظت از محیط زیست داشته باشیم. فقط با چند رفتار ساده از جمله استفاده از نور طبیعی در روز، عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف، خاموش کردن لامپ‌های اضافی،استفاده از وسایل پر مصرف برقی در غیرساعات پیک و تنظیم دمای کولر بر روی درجه مناسب (۲۴ درجه) هر یک از ما حافظ محیط زیست خواهیم بود و وظیفه و مسوولیت خطیر خود را در این راه ایفا خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

ht[tps://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن