درزگیری درب و پنجره دو جدارهسبک زندگی

درزگیری درب و پنجره دو جداره

امروزه عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دو جداره در ساختمان از نکاتی است که اغلب افراد به آن توجه دارند. مردم تمایل دارند که منزل خود را عایق کنند و علاوه بر داشتن آسایش از میزان هزینه خود بکاهند. بهترین راه حل برای عایق بندی ساختمان، نصب و درزگیری درب و پنجره دو جداره است.

عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره:

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از درب و پنجره دو جداره در ساختمان سازی، عایق بندی و امکان درزگیری و در نتیجه جلوگیری از ورود صدا، سرما در فصل زمستان و گرما در تابستان است. استفاده از پروفیل مخصوص و یراق آلات، آب بندی ها، لوازم درزگیری و فریم درب و پنجره دو جداره، باعث عدم نفوذ آب و غبارهای معلق در هوا به داخل محیط می شود.

در فصل بارندگی و سرما افراد بیشتر دچار دردسر می کند. از جمله مشکلاتی که درباره درزگیری و عایق بندی افراد وجود دارد می توان به جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت، ورود سرما و گرما، نفوذ جریان هوای آلوده و ذرات معلق در هوا اشاره کرد. استفاده از درب و پنجره دو جداره و آلومینیومی یکی از مطمئن ترین روش های عایق بندی و کنترل هوای داخل ساختمان است. این نوع درب و پنجره به دلیل دارا بودن ساختار و متریال خاص می تواند تا حدود صد در صد مانع ورود و خروج حرارت و ذرات معلق در هوا می شود.

عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دوجداره

یکی از باورهای غلطی که در بین افراد وجود دارد این است که فکر می کنند پنجره دو جداره مانند پنجره معمولی هستند. این در حالی که نقش اصلی درب و پنجره دو جداره در ساختمان، عایق بندی حرارتی و صوتی می باشد.

قسمت های مختلف درب و پنجره دو جداره باعث عایق بندی ساختمان می شود. این قسمت ها مانند برد شیشه دوجداره نقش کلیدی در عایق بندی درب و پنجره دو جداره دارد. ساختار شیشه دوجداره به گونه ای که مانع ورود و خروج انرژی گرمایی و سرما می شود. اگر شیشه های دوجداره به خوبی تولید شده باشند تاثیر چشمگیری بر کاهش هزینه برق و گاز خواهد گذاشت.

لاستیک های درزگیری که در پروفیل مختلف به کار می روند نقش مهمی در عایق بندی و درزگیری پنجره دو جداره دارد. این امر به دلیل موادی است که در ساخت این نوع لاستیک استفاده می شود. نقش اصلی لاستیک درزگیر، محکم کردن و جلوگیری کردن از تبادل حرارت و صدا می باشد. چسبی که در اطراف درب و پنجره دو جداره استفاده می شود اهمیت بسیار بالایی دارد.

درزگیری درب و پنجره دو جداره، بعد از نصب کامل انجام می شود با گذر زمان مشکلی برای درب و پنجره دو جداره رخ دهد می توان از چسب های مخصوص درزگیری آن را عایق بندی کرد. شیشه دوجداره، لاستیک درزگیر و چسب عناصر اصلی برای عایق بندی و درزگیری درب و پنجره دو جداره هستند و سایر قطعات تکمیل کننده این عایق بندی هستند. رگلاژ پنجره دو جداره در عایق بندی و درزگیری نقش موثری دارند. اگر درب و پنجره دوجداره به درستی رگلاژ نباشند نمی تواند عایق خوبی برای هوا و صدا باشند.

عوامل تاثیر گذار در عایق بودن درب و پنجره دوجداره:

اگر پنجره دوجداره ای دارید که احساس می کنید عایق خوبی در برابر سرما و سرو صدا نمی باشد این چند مورد را چک کنید:

۱.نوع شیشه دوجداره:

تعداد و نوع شیشه بکار رفته در ساخت پنجره upvc با توجه به میزان آلوگی صوتی انتخاب می شود. برای مناطقی با آلودگی صوتی بالا مثل کنار بزرگراه ها حتما باید از شیشه سه جداره ای استفاده نمایید که یک جدار آن لمینیت باشد.

۲.فضای اطراف فریم پنجره:

درزبندی دور پنجره دوجداره شما و در اطرف فریم پنجره باید با استفاده از فوم های استاندارد پلی یورتان و چسب سیلیکون انجام گیرد. بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره دوجداره تزریق فوم دور تا دور فریم پنجره می باشد.

۳.بازشو پنجره:

بازشو پنجره خود را چک کنید، ممکن است پنجره شما از رگلاژ خارج شده باشد. در این صورت درب و یا بازشو پنجره شما خوب بسته نشده و روی یکدیگر جفت نمی شوند. همچنین از کنار آن صدا و سرما وارد می شود.

۴.لاستیک های مورد استفاده در فریم و دور لنگه بازشو:

لاستیک های مورد استفاده در فریم و دور لنگه بازشو را چک کنید، اگر کیفیت خود را بر اثر گرما و سرما از دست داده اند، اقدام به تعویض آن نمایید.

درزگیری پنجره دوجداره در برابر صدا:

فضای بیرونی محل کار، اتاق و یا منزل ما، اغلب پر از منابع مختلف آلودگی صوتی است. این موضوع باعث سلب آرامش و عدم تمرکزمان می شود. صدای فضای بیرونی محل کار، اتاق و یا منزل ما، اغلب پر از منابع مختلف آلودگی صوتی است. این موضوع عموما باعث سلب آرامش و عدم تمرکزمان می‌شود. اقداماتی در مورد اکوستیک کردن دیوارها و کف صورت می گیرد. البته در ساختمان‌های قدیمی این کار انجام نشده است.

بهترین روش برای درزگیری درب و پنجره دو جداره

به منظور جلوگیری از ورود سر و صدا باید برای عایق صوتی درب و پنجره‌ها و اکوستیک کردن دیوار، سقف، کف و دیگر اجزای ساختمان اقدام کرد. اکوستیک و عایق‌بندی صوتی به چند طریق انجام می‌گیرد. برای عایق‌بندی فضای داخلی ساختمان در برابر آلودگی صوتی، می‌توان از دو راه استفاده کرد. اولین راه، استفاده از جاذب‌ها است. این روش ساده‌تر از سایر روش‌ها است. این کار با اضافه کردن سطوح جذب‌کننده صدا و یا پژواک، مانند پنل‌های آکوستیک، امکان‌پذیر است. در این روش برای عایق‌بندی سر و صدا، می‌توان از پنل‌های ۳ سانتی‌متری تزیینی نیز استفاده کرد.

روش دوم برای عایق‌بندی صوتی ساختمان، استفاده از دیفیوزها است. این راه مانعی در برابر عبور آلودگی‌های صوتی به شمار می‌رود. این پنل‌ها طوری ساخته شده‌اند که امواج صوتی با برخورد به آن‌ها در مسیرهای متفاوت پراکنده شوند و در نتیجه مانع بازگشت صوت می‌شوند.

درزگیری پنجره دوجداره در برابر سرما و گرما:

از مشکلات رایج در فصل های گرم و سرد ورود سرما یا خنکی هوا از درزهای درب و پنجره می باشد. یکی از بهترین روش های جلوگیری از ورود سرما در زمستان و خروج هوای داخل در تابستان، عایق کردن و بستن درزها است. برای گرم نگه داشتن منازل و جلوگیری از ورود سرما در زمستان و ممانعت از خروج هوای داخل در تابستان راهکارهای مختلفی وجود دارد.پنجره‌ها و درب‌ها، عامل اصلی ورود و خروج سرما می‌باشند.

با عایق کردن درزهای درب و پنجره‌ها می‌توان از ورود و خروج سرما جلوگیری کرد و تا حد بسیار زیادی در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. البته در بعضی درب و پنجره ها مانند انواع دوجداره میزان ورود و خروج سرما و هدر رفت انرژی نسبت به سایر مدل‌های دیگر بسیار کمتراست.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن