زمستان

راهکار کاهش قبض برق در زمستان

راههای صرفه جویی برق در فصل سرما

در این متن راهکار کاهش قبض برق در زمستان را می خوانیم.احتمالا تاکنون برای شما نیز پیش آمده باشد که در انتهای ماه و بعد از دریافت پیامک قبض برق، تصمیم گرفته باشید تا در الگوی مصرف برق خود تغییراتی اساسی ایجاد کنید.

با توجه به اینکه برق یکی از اصلی ترین سرمایه‌های یک کشور است که هدر رفت آن ضررهای بسیاری را به همراه دارد،ضرورت دارد تا با آشنایی و با به کارگیری راهکارهای صرفه جویی در فصل سرما و زمستان از انرژی این سرمایه ملی حفاظت کنیم.

راهکار کاهش قبض برق در زمستان

  • عایق بندی کنید

به عایق بندی مثل یک ملحفه و لحاف نگاه کنید که روی خانه و خانواده تان می کشید. در همه ی نصب ها و تعمیرات و کارهای تاسیساتی و غیره که در خانه انجام می شود این را اصل و اساس بنیاددین بدانید. قانون ۳۰ سانتیمتر را هم به خاطربسپارید. بین هر فضای حساسی ۳۰ سانتیمتر عایق بندی برای جلوگیری از اتلاف انرژی در نظربگیرید.

  • دنبال راه دررو باشید

نه اینکه همه ش دنبال فرار از قبض ها باشید. نه راهش این است که به درزها و جاهایی که هوا و باد عبورمی کند حساس باشید. یک چرخ سردستی در خانه بزنید. لای پنجره ها معمولا کمی بازمی ماند. یا چارچوب درها مثال خوبی از این جور فضاهاست. همه جا از درزگیرها استفاده کنید. 

اگر آبگرمکن و پکیج خانه را در طول زمستان حداقل یک بار و چه بهتر که ماهی یکبار مورد بازبینی قراردهید و فیلترهایشان را عوض کنید و مخزن ها را از رسوبات پاک کنید کلی در مصرف انرژی صرفه جویی کرده اید.

  • آفتاب عالم تاب

از نور و حرارت خورشید بهره بگیرید. در روزهای آفتابی کمی به گرم کننده های خانه استراحت بدهید و بجایش پرده ها را بازکنید تا خانه با نور خورشید گرم شود. باورکنید همین آفتاب اسکناس می شود می رود توی جیب تان.

  • درجه را کم کنید

ترموستات. همین و همین. درجه را روی ۲۰ درجه سانتیگراد بگذارید. هیچکس از سرما یخ نمی زند.اما بدانید هر درجه بالاتر بردن دما یعنی اضافه کردن ۳٪ به مصرف انرژی.

  • لباس بپوشید

درست نیست که با همان شلوارک و رکابی تابستانی در زمستان هم در خانه بگردید. درجه را پایین تر بگذارید، شوفاژ و بخاری را کم کنید و بجایش یک چیز سبک روی لباس های عادی تن تان کنید.

  • دریچه را بازکنید

حواستان به دریچه های فن کویل و جاهایی که هوای گرم خانه را تامین می کنند باشد. چیزی کم باید در نظر داشته باشید این است که هوای گرم تولیدی به راحتی بتواند در خانه تان بپرخد.

  • شومینه

هر وقت که از شومینه استفاده نمی کنید و خاموش است از بسته بودن دریجه دودکش آن مطمئن باشید. در روزهای سرد اگر از شومینه استفاده نمی کنید با قراردادن یک صفحه فلزی در قسمت جلویی آن باز هم مانع اتلاف انرژی شوید. در ضمن بدانید که استفاده از شومینه در روزهای خیلی سرد اصلا بصرفه نیست چون حرارتی که تولیدمی کند اصلا به میزان انرژی که مصرف می کند نمی ارزد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن