پکیج دیواری گازیسبک زندگی

پکیج دیواری گازی

بهینه سازی مصرف انرژی پکیج دیواری

پکیج دیواری

با نگاهی به گذشته و موتورخانه‌ها در خانه‌های قدیمی، متوجه می‌شویم موتورخانه‌ها فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کردند که  این امر خود مسئله‌ساز بود.مشکل بعدی اختصاص مخزنی بزرگ برای نگهداری آب گرم به صورت دائم در آنها بود که همین امر باعث مصرف زیاد انرژی می‌شد. پکیج‌های دیواری امروزی فاقد مخزن هستند و آب را تنها در زمان نیاز به صورت مستقیم گرم کرده و فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند. این موارد همگی باعث شده که نیاز به تعمیر پکیج هم کم‌تر از سیستم‌های گرمایشی قبلی باشد.

حال که پکیج‌های دیواری جایگزین موتورخانه شده‌اند، باید در مورد بهینه‌سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری نیز اطلاعات لازم را داشته باشیم تا در مصرف انرژی بهتر رفتار کنیم. 

پکیج دیواری چیست؟

قبل از اینکه به بررسی راههای کاهش مصرف انرژی پکیج بپردازیم، ابتدا باید بدانیم پکیج دیواری چیست.پکیج دیواری ظاهری شبیه آبگرمکن دیواری دارد با این تفاوت که حجم کمتری از محیط را اشغال می‌کند و زمانی که آب را باز می‌کنید، حسگرهای موجود در آن آب را گرم می‌کند. از این وسیله برای گرم کردن آب گرم مصرفی و گرمابخشی به محیط، استفاده می‌شود.

منابع انرژی پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری‌های جدید از دو منبع گاز و برق برای تأمین انرژی استفاده می‌کنند.یکی از روشهای موثر برای کاهش انرژی در پکیج دیواری استفاده از پکیج مناسب با محیط است.هر مساحتی نیاز به پکیج متفاوتی دارد.

میزان مصرف پکیج گازی دیواری به صرفه تر است یا میزان مصرف پکیج دیواری برقی؟

پکیج‌ها براساس نوع انرژی‌شان به دو نوع برقی و گازی تقسیم می‌شوند.پکیج‌های برقی به علت عدم اتلاف انرژی از دودکش تمامی انرژی مصرفی‌شان تبدیل به انرژی گرمایشی می‌شود و هدر رفت انرژی در آن‌ها بسیار ناچیز است.

 اما اگر بخواهیم به صورت کلی و براساس قدرت گرمایش پکیج گازی و پکیج برقی را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم:

براساس استانداردهای سازمان نظام مهندسی میزان مصرف انرژی پکیج برقی در مساحتی حدود ۱۰۰ مترمربع، ۷ کیلو وات در ساعت برآورد شده در حالیکه میزان مصرف انرژی پکیج گازی در همین مساحت حدود ۲.۵ کیلو وات در ساعت است. بنابراین به صورت کلی می‌توان این گونه نتیجه گرفت که میزان مصرف پکیج گازی کمتر از پکیج برقی است و حتی هزینه مصرف انرژی پکیج گازی ارزان‌تر از پکیج برقی بوده و خرید پکیج گازی در کل به صرفه‌تر است.

قیمت پکیج برقی به علت تنوع محدودش نسبت به پکیج گازی بیشتر است.

 راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری گازی

انتخاب پکیج براساس نیاز و مساحت خانه

پکیج‌های گازی نسبت به پکیج‌های برقی حجم آب بیشتری را گرم می‌کنند.این پکیج‌ها در هر دقیقه ۱۰۰۰ لیتر آب را گرم و آماده مصرف می‌کنند. در خانه‌های بزرگ‌تر به جای استفاده از پکیج با حجم بیشتر، از چند پکیج کوچک‌تر استفاده می‌شود تا انرژی کمتری مصرف شود.

نصب صحیح پکیج دیواری گازی

نصب صحیح پکیج، دومین شیوه کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری است.بهتر است پکیج را در جای مناسب نصب کنید و قسمت‌های مختلف آن را بررسی کنید که تراز باشد. چون زمانیکه پکیج دیواری گازی درست نصب نشده و تراز نباشد، آب به اندازه کافی گرم نمی‌شود. بنابراین برای نصب پکیح دیواری از یک نصاب حرفه‌ای و با سابقه کمک بگیرید.

لوله کشی صحیح پکیج دیواری گازی

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری گازی لوله کشی صحیح است.

بهتر است محل اتصال پکیج تا محل مصرف، کمترین فاصله را داشته باشد تا لوله کمتری مصرف شده و در عین حال آب شوفاژها نیز با سرعت بیشتری گرم شوند.

نکته‌ی بعدی جنس لوله‌هاست که بهتر است از لوله‌های پکیج و عایق بندی شده پلاستیکی استفاده شود تا هدر رفت گرما در مسیر لوله کشی، کمتر شود.

یکی دیگر از راههای کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، استفاده از لوله‌های پلاستیکی عایق‌بندی شده و مناسب پکیج دیواری است.

کاهش جریان آب در پکیج دیواری گازی

کاهش جریان آب یک روش موثر در کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری است. هر پکیج می‌تواند در هر دقیقه ۱۰۰ لیتر آب را گرم کند. اگر شما به این حجم آب گرم نیاز ندارید، با کاهش جریان آب، می‌توانید مصرف انرژی را کاهش دهید.

بررسی عملکرد صحیح شیرآلات پکیج دیواری گازی

شیرآلات پکیج را بررسی کنید. شیرآلات با جریان کم، میزان آب ورودی را کاهش می‌دهند و در نتیجه آب بیشتری در لوله‌ها باقی می‌ماند و آب بیشتر گرم می‌شود. بنابراین یکی از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، بررسی شیرآلات قدیمی آشپزخانه و حمام است.

سرویس به موقع پکیج دیواری گازی

یکی دیگر از راه‌های کاهش مصرف انرژی پکیج دیواری، سرویس به موقع و دوره‌ای آنهاست. سرویس‌های دوره‌ای پکیج دیواری گازی هر ۶ ماه تا ۱ سال کمک می‌کند تا از بروز اتفاق‌های مختلف در پکیج جلوگیری شود. چنانچه مشکلی در پکیج وجود داشته باشد با سرویس دوره‌ای پکیج متوجه آن خواهید شد و در نتیجه زودتر اقدام به تعمیر پکیج می‌کنید. تعمیرکاران خبره و ماهر ما در آچارباز می‌توانند خدمات مناسب در زمینه سرویس پکیج دیواری گازی را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه دهند، کافی است سفارش‌تان را به صورت آنلاین در اپلیکیشن و یا وب سایت به ثبت برسانید.

یکی از بهترین شیوه‌های افزایش طول عمر پکیج، سرویس دوره‌ای آن‌هاست.

پس از خرید پکیج دیواری استاندارد باکیفیت، نصب اصولی پکیج باید با کمک نصاب‌های حرفه‌ای انجام شود، دسترسی راحت به سیستم لوله‌کشی، استفاده از شیرآلات با کیفیت و سرویس شش ماهه یا سالانه پکیج از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا انرژی پکیج دیواری کمتر مصرف شود.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app
موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.
http://tavanirpr.ir/?p=2196
اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن