سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند

مزایای سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

سیستم روشنایی را که بتوان از راه دور کنترل کرد، سیستم روشنایی هوشمند می گویند.باید در نظر داشت که بستر این نوع کنترل بر پایه اینترنت اشیا و به کمک اینترنت امکان پذیر است.لازم به ذکر است سیستم‌های روشنایی هوشمند انواع مختلفی دارد و در ضمن طراحی هر سیستم به منظور خاصی انجام می گیرد.

مزیت سیستم روشنایی

کاربردهای سیستم روشنایی هوشمند

یکی از اصلی ترین کاربردهای سیستم‌های روشنایی هوشمند شده، بالا بردن راندمان یا بازدهی ساختمان است.شدت و رنگ نور تاثیر مستقیم بر کارآیی افراد دارد. با تنظیمات مناسب در محل کار یا منزل می توان این بهره وری را تا حد زیادی افزایش داد.

یکی دیگر از کاربردهای این سیستم، کنترل کردن روشنایی مکان‌هایی است که امکان دسترسی به آن سخت است. نه تنها برای خانه ها، بلکه برای بیمارستان ها و کارخانه ها نیز این سیستم قابل پیاده سازی است. در این مکان هاست که قابلیت کنترل پذیری سیستم خود را نشان خواهد داد

امکانات سیستم‌های روشنایی هوشمند

امکاناتی که این سیستم در اختیار ما قرار می‌دهد بسیار زیاد است. حتی بنابر نیاز مصرف کننده قابل اجرا و تغییر است که عبارتند از :

الف. تنظیم نور: از ویژگی های بارز یک سیستم روشنایی عالی داشتن امکان تنظیم شدت نور است. نه تنها تنظیم شدت نور بلکه حتی تنظیم رنگ نور است.

این امکان هم به صورت اتوماتیک هم به صورت دستی قابل انجام است. با انتخاب لامپ های مناسب و کلید های هوشمند این امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ب. برنامه پذیری: این بخش از بهترین بخش‌های سیستم روشنایی هوشمند است. قابلیت تنظیم برنامه و برنامه پذیر بودن سیستم در مصرف کننده باعث ایجاد احساس راحتی می شود.

همچنین برنامه پذیر بودن باعث می شود بتوان به راحتی سیستم را کنترل کرد و در زمان‌های مختلف برنامه های مختلف ایجاد کرد.

برنامه پذیر بودن سیستم های روشنایی

ج. کنترل از راه دور: یکی دیگر از امکانات سیستم‌های روشنایی هوشمند قابلیت کنترل از راه دور است. این امکان در حقیقت مکمل بخش قبل است.

کنترل پذیری سیستم از راه دور می تواند بسیار مفید باشد. گاها اتفاقاتی روی می دهد که در سیستم برنامه ریزی نشده. با این قابلیت می توان به راحتی مشکل ایجاد شده را رفع کرد.

مزایای سیستم روشنایی هوشمند

١. کاهش مصرف انرژی

با نصب و راه‌اندازی سیستم هوشمند شده انتظار داریم که مصرف انرژی کمتر شود. چراکه با برنامه ریزی مناسب و بهبود نور پردازی توسط لامپ های هوشمند می توان کیفیت نور بهتری را با وات کمتری بدست آورد.

کاهش مصرف انرزی سیستم های هوشمند

هر چه که توان مصرفی کمتری توسط سیستم دریافت شود، انرژی کمتری در طول زمان مصرف می کند.

٢. کاهش هزینه‌ها

هدف اصلی کاهش مصرف انرژی علاوه بر تاثیرات زیست محیطی، تاثیر مستقیم بر هزینه های جاری دارد.

با کاهش مصرف انرژی می توان به کاهش هزینه ها دست یافت. این کاهش مصرف انرژی به معنی کم کردن کیفیت نیست، بلکه به عکس با استفاده از وسایل کم مصرف همان میزان نور دهی را با مصرف کمتر می توان در اختیار داشت.

٣. بهبود کیفیت زندگی

یکی از دلایلی که می تواند به اجرای هوشمندسازی سیستم روشنایی بیانجامد، بالا بردن کیفیت زندگی است.

این بدان معناست که مصرف کننده احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد. از آنجایی که نور تاثیر مستقیم بر سلامتی و زندگی دارد، با اجرای یک سیستم روشنایی هوشمند می توان به این مهم دست یافت.

از سمت دیگر باید در نظر داشت که خانه ها یا ساختمان هایی که از سیستم‌های هوشمند بهره‌مند هستند قیمت بالاتری نسبت به خانه یا ساختمان های معمولی دارند.

 

با برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن