مزایای لامپ‌های LED

مزایای لامپ‌های LED

روشنایی و استفاده از لامپ‌های LED

در این متن مزایای لامپ‌های LED را می خوانیم. استفاده از روشنایی مناسب در هر فضا می‌تواند ساده‌ترین و مؤثرترین روش برای صرفه‌‎جویی در مصرف برق باشد.

وقت آن شده که با بهره‌گیری از تکنولوژی، حداقل سیستم روشنایی خود را به لحاظ کیفی متحول کنیم تا بتوانیم با صرفه‌جویی قدمی در جهت تولید انرژی برداریم. در ضمن نباید فراموش کنیم، تغییر سیستم روشنایی خانه و محل کار بطور مثال تعویض لامپ های پر مصرف و استفاده از لامپ‌های LED باعث کم شدن بهای برق مصرفی نیز می‌شود.

امروزه کارشناسان معتقد هستند استفاده از لامپ‎‌هایLED بسیار به‌صرفه است، چرا که از ویژگی‌های بسیار مهم و قابل تامل این لامپ‌ها سازگاری با محیط زیست است زیرا بازه انرژی و اثرات این نمونه از لامپ‏‎ها بر روی محیط زیست، ضرر و آسیب‌ بسیار کمتری نسبت به دیگر سیستم‌های روشنایی دارد.

اگر در فکر کاهش هزینه‌‎های مربوط به انرژی هستید، کافی است سیستم روشنایی محل کار یا زندگی خود را نسبت به بودجه‌‎تان تغییر دهید که برای این تغییر هیچ گزینه‌د‎ای به صرفه‌تر و بهتر از لامپ‎هایLED  وجود ندارد.

نقش لامپ ال ای دی

مزایای لامپ‌های LED

مزایای لامپ ال ای دی عبارت است از :

۱. مصرف انرژی پایین

۲. طول عمر بالا

۳. ایمنی مناسب

۴. مقاومت بالا

۵. شدت نور همیشگی

۶. تنوع بالای مدل و رنگ

۷. عدم آسیب به سلامتی انسان

۸. نامحدود بودن دفعات خاموش و روشن کردن

مزایای لامپ‌های LED

مصرف انرژی پایین

انواع لامپ LED در مقایسه با لامپ های رشته‌ای مصرف انرژی بسیار پایینی دارند اما بازده آنها بالا است. لامپ ها ۹۰ درصد انرژی برق را به نور تبدیل می کنند. مصرف انرژی پایین منجر به کاهش هزینه‌های قبوض می شود، از این رو استفاده از این لامپ ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

طول عمر بالا

لامپ‌های ال ای دی عمر طولانی دارند و بدون نیاز به جایگزین، بیشتر از چندین سال می توانند مورد استفاده قرار گیرند. نصب این لامپ ها در منازل هزینه های تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی را به میزان قابل توجه کاهش می دهد. به همین دلیل خرید لامپ ال ای دی از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.

ایمنی مناسب

گرمایی که توسط این لامپ ها تولید می شود در مقایسه با لامپ‌های رشته ای بسیار ناچیز است به نحوی که حتی اگر چند ساعت روشن باشند و به بدنه آنها دست بزنید، دست نمی سوزد.

مقاومت بالا

این لامپ‌ها مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف جوی دارند و رطوبت هوا تاثیری بر عملکرد آنها نمی گذارد.

لامپ های ال ای دی

شدت نور همیشگی

شدت نوری که از لامپ‌های معمولی ساطع می شود به مرور زمان کاهش می یابد اما لامپ‌های LED  به علت مصرف کم برق و بازدهی بالا دارای نوردهی یکسانی هستند و نور آنها کاهش نمی یابد.

تنوع بالای مدل و رنگ

لامپ‌های LED دارای مدل های مختلف با ظاهر گوناگون و همچنین از رنگ بندی متنوع برخوردار هستند و نور واضح و با کیفیت آنها باعث شده از این محصولات در مکان های مختلف استفاده شود. قیمت لامپ ال ای دی نیز بر اساس همین تنوع دارای ارقام مختلفی می باشد که در زمان خرید بر اساس نیازتان می توانید لامپ مورد نظرتان را خریداری نمایید.

لامپ های ال ای دی

عدم آسیب به سلامتی انسان

این لامپ‌ها پرتوهای فرابنفش و مادون قرمز تولید نمی کنند، در نتیجه هیچ آسیبی به سلامتی انسان نمی زنند. این لامپ ها کاملا بی خطر هستند و سازگار با محیط زیست نیز می باشد.

نامحدود بودن دفعات خاموش و روشن کردن

طول عمر این لامپ‌ها به هیچ وجه وابسته به تعداد روشن و خاموش کردن آنها نیست.می ‌توان این لامپ‌ها را میلیون‌ها بار روشن و خاموش کرد. در واقع طول عمر لامپ تنها به مدت زمان روشن بودن بستگی دارد و هیچ گونه ارتباطی به خاموش و روشن کردن ندارد.

با توجه به مواردی که به عنوان مزایای لامپ LED  ذکر شد بدیهی است که کاربرد این لامپ‌ها  بیشتر از سایر لامپ هایی مانند لامپ کم مصرف یا لامپ رشته ای است.بنابراین نتیجه می‌گیریم که لامپ‌های رشته‌ای نمی‌توانند منبع الکتریکی قابل استفاده ای برای مصرف ما باشند.لذا برای کاهش هزینه‌ها و کمک به اقتصاد خانواده لازم است از لامپ های LED استفاده کنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن