کولرآبی

مصرف برق کولرآبی

معیار‌های انتخاب کولرآبی برای کاهش مصرف برق

در این متن مصرف برق کولرآبی را می خوانیم.

وقتی حرف از مصرف برق کولر می‌شود، تمامی ذهن‌ها به سمت مصرف برق کولرگازی می‌رود؛ چرا که این مطلب ثابت شده است که مصرف برق کولر گازی، به دلیل کارکرد کندانسور و کمپرسور، به طور چشمگیری بیشتر از کولر‌های آبی می‌باشد.اما مصرف برق کولر آبی هم می‌تواند در مواردی اهمیت پیدا کند. برای مثال در روز‌های گرم سال و در ساعات ظهر که درجه هوا خیلی بالا می‌باشد، به دلیل روشن بودن کولر اکثر منازل، مصرف برق به شکل تصاعدی بالا می‌رود. به همین دلیل، شرایط حکم می‌کند که مصرف برق کولرهای آبی را بدانیم تا با بررسی‌های لازم، بدانیم که چه مواقعی بهترین زمان استفاده از کولر، به شکل اقتصادی خواهد بود.

کولر آبی

کار‌هایی از قبیل استفاده از یک سایه‌بان برای کولر تا آب درون کولر گرم نشود. چرا که گرم شدن آب درون کولر، باعث وارد شدن فشار بیشتر به موتور و همچنین افزایش مصرف برق خواهد بود.

یکی از الگو‌های مصرف مفید در کولر‌های آبی، این می‌باشد که در تایم‌های اوج مصرف، کولر را بر روی حالت کند قرار دهید. با این کار، هم جلوی مصرف برق زیاد در ساعات اوج را می‌گیرید و هم از بالا رفتن دوباره‌ی درجه حرارت خانه جلوگیری می‌کنید.

آیا از کولر آبی در مناطق مرطوب می توان استفاده کرد؟

یکی از اشتباهات رایج برخی افراد این است که می‌خواهند در مناطق مرطوب کشور مثل مناطق شمالی و جنوبی، از کولر آبی استفاده کنند؛ اما باید در نظر داشت که کولر آبی، هوای خشک محیط را گرفته و با آبی که درون مخزن وجود دارد، خنک می‌کند. اما در محیط مرطوب، هوای بیرون، خودش حاوی رطوبت و آب می‌باشد و در حقیقت، هوا دیگر گنجایش جذب آب خنک را نخواهد داشت. به همین دلیل در صورت نصب کولر آبی در این شرایط آب و هوایی، هوا خنک نمی‌شود و فقط به واسطه‌ی موتور، باد جریان پیدا می‌کند. در این شرایط فقط شاهد مصرف برق کولر آبی، بدون خنکی هوا خواهید بود.به همین دلیل استفاده از این نوع کولر‌ها در محیط‌های مرطوب به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

معیار‌های انتخاب کولرآبی برای کاهش مصرف برق

گرمی هوا یکی از مشکلات زندگی می‌باشد.بنابراین قبل از اینکه بخواهیم برای خرید کولر آبی اقدام کنید، باید یک سری نکات را در نظر بگیریم. یکی از این نکات همان موردی است که اگر هوای منطقه‌ی شما مرطوب است، از کولرهای آبی استفاده نکنید؛ از دیگر موارد مهم این است که اگر میانگین درجه حرارت منطقه‌ی شما بالای 40 درجه‌ی سانتیگراد است، تقریبا کولرآبی پاسخگوی شما نخواهد بود و با هر میزان توان و مصرف برق کولر آبی نمی‌توانید درجه حرارت خانه را به درجه حرارت مورد نظر برسانید.

انتخاب ظرفیت مناسب برای کولر نیز نکته‌ی مهمی می‌باشد که باید با توجه به متراژ مکانی که قرار است خنک کنید، با مشورت گرفتن از افراد کاربلد، ظرفیت مناسبی از کولر را برای خود تهیه کنید.

دقت داشتن به برچسب انرژی نیز از نکات مهم دیگر برای کاهش مصرف برق کولر آبی می‌باشد. با خرید کولر کم مصرف، شاید هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنید اما قطعا در هزینه‌ی برق که به شکل دائمی می‌باشد، صرفه جویی کرده‌اید.

کولر دارای برچسب انرزی

نکته مهم دیگر که باید در نظر بگیریم این است که نباید از سرویس دوره‌ای کولرآبی، به منظور کاهش مصرف برق، چشم پوشی کرد.

کولر آبی چند آمپر مصرف می‌کند؟

برای محاسبه‌ی مصرف برق کولر آبی ، باید شدت جریان را در میزان ولتاژ ورودی ضرب کرده و حاصل را بر 1000 تقسیم کنید. به همین دلیل، ثابت می‌شود که میزان مصرف برق کولر، به توان آن بستگی دارد. بدین معنی که هر چه کولر توان زیادی را برای خنک کردن محیط بگذارد، میزان برق مصرفی نیز افزایش می‌یابد.

به طور میانگین، برای یک کولر 700 وات ساعت، زمانی که کولر در حالت کند قرار دارد، میزان جریان مصرفی 1.7 می‌باشد و در جریان تند، این مقدار به 3.2 آمپر نیز می‌رسد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن