راهکار مدیریت مصرفمدیریت مصرف

چگونه مصرف برق را مدیریت کنیم؟

راهکارهای مدیریت مصرف برق

خلاصه مطلب
  • چگونه مصرف برق را مدیریت کنیم؟
  • یکی از راه‌های مدیریت مصرف برق استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در اوج مصرف است.
  • استفاده از لامپ‌های LED
  • توجه به برچسب انرژی وسایل برقی
  • استفاده از کامپیوترهای کم مصرف
  • سرویس مرتب سیستمهای سرمایشی
  • استفاده از روشنایی‌های طبیعی برای صرفه‌جویی در مصرف برق

چگونه مصرف برق را مدیریت کنیم؟یکی از راه‌های مدیریت مصرف برق استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در اوج مصرف است و مشترکان برای مدیریت مصرف بهتر است از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی یا اتوکشی در ساعات مصرف خودداری کنند.

استفاده از لامپ‌های LED چرا که لامپ‌های قدیمی بیشتر از نور،گرما تولید می‌کنند و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می‌کنند،بهتر است لامپ‌های LED یا فورسنت جانشین لامپ‌های قدیمی شود. 

لامپ کم مصرف

خاموش کردن فقط یک لامپ در هر خانه. براساس آمار اگر هر مشترک خانگی فقط یک لامپ خاموش کند به اندازه یک نیروگاه بزرگ هزار مگاواتی صرفه جویی می‌شود.

تنظیم دمای مناسب برای کولر‌های گازی. بهتر است دمای کولر‌های گازی بر روی عدد ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود تا علاوه بر داشتن هوای مطبوع در محیط منزل، کمترین مصرف انرژی هم داشته باشیم. 

درجه کولر

چگونه مصرف برق را مدیریت کنیم؟راههای مدیریت مصرف برق عبارتند از :

توجه به برچسب انرژی وسایل برقی مانند یخچال و فریزر. از لوازم خانگی با برچسب انرژی A استفاده و درجه یخچال را در ۳۸ تا ۴۲ درجه فارنهایت و دمای فریزر را در ۰ تا ۵ درجه فارنهایت تنظیم کنیم.

استفاده از کامپیوترهای کم مصرف. اگر هنوز از کامپیوترهای خانگی استفاده می کنید توجه داشته باشید استفاده از لپ تاپ در کاهش هزینه برق بسیار موثر است.

توجه به چراغهای بیرون از فضای اتاق.به چراغ‌های راه پله و حیاط و دم در توجه داشته باشید.لازم نیست که در تمام طول شب این چراغها روشن باشند. اگر برای مسائل امنیتی و جلوگیری از برخی مسائل مثل دزد و … چراغها را در این مناطق روشن میگذارید بهتر است از لامپ‌های حسگر استفاده کنید تا در مواقع ضروری و تنها زمانی که شما به نور چراغ احتیاج دارید روشن شوند.

برای تزئین باغ یا مسیرها در حیاط به جای استفاده از چراغ های تزئینی از چراغ های خورشیدی استفاده کنید تا در طول روز شارژ شوند و در شب روشنایی لذت بخشی را به فضای خانه شما ببخشند.

نورهای شبانه

چگونه مصرف برق را مدیریت کنیم؟

 تلویزیون قدیمی تان را کنار بگذارید.اگر هنوز از تلویزیون های قدیمی استفاده می کنید بدانید آن ها بسیار پرمصرف تر از LED و LCDها هستند.بهتر است در اولین فرصت تلویزیون های قدیمی خود را تعویض کنید.

سرویس مرتب سیستمهای سرمایشی ضمن افزایش طول عمر سیستم ، كاهش 10 الی 15 درصدی مصرف برق را نیز خواهد داشت.

استفاده از روشنایی‌های طبیعی برای صرفه‌جویی در مصرف برق.در خانه از نورپردازی‌های طبیعی استفاده کنید.اینکار می تواند منجر به صرفه جویی در برق شود. مگر اینکه برای انجام کارهای خاص در خانه به نور قوی و متمرکزی نیاز داشته باشید.

سعی کنید چراغ‌ها را در طول روز خاموش کنید و اشعه آفتاب را در اتاق‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید در آغوش بگیرید. سعی کنید کارهای روزانه خانواده خود و فضای بازی با کودکان را در روشن‌ترین اتاق خانه تنظیم کنید. با این روش همه اعضای خانواده با استفاده نور طبیعی اتاق میتوانند کارهای روزانه خود مانند مطالعه، کار با لب‌تاب و یا کارهای هنری خود را انجام دهند. سعی کنید برای خانه‌تان از پرده‌های روشن استفاده کنید.

نور طبیعی

 با همین چند راهکار ساده می توانیم این انرژی ارزشمند را به خوبی استفاده کنیم و از آن لذت ببریم و در عین حال آینده خوبی را هم برای فرزندانمان در برخورداری از این نعمت رقم بزنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن