لوازم خانگیماشین لباسشویی

راهکار برای صرفه‌جویی برق ماشین لباسشویی

راهکار مدیریت مصرف برق ماشین لباسشویی

خلاصه مطلب
  • راهکار برای صرفه‌جویی در ماشین لباسشویی
  • چگونه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی در میزان مصرف برق صرفه‌جویی کنیم؟
  • از آب سرد استفاده کنید.
  • استفاده از شستشوی سریع
  • از حالت Eco Mode یا Speed ​​Perfect استفاده کنید.
  • خرید ماشین لباسشویی با مصرف انرژی بهینه 
  • استفاده از مواد شوینده مناسب در هنگام شستن لباس ها

چگونه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی در میزان مصرف برق صرفه‌جویی کنیم؟

در این متن راهکار برای صرفه‌جویی برق ماشین لباسشویی را می‌خوانیم.احتمالا این سوال که چگونه هنگام استفاده از ماشین لباسشویی در میزان مصرف برق آن صرفه‌جویی کنیم برای خیلی از افراد پیش آمده است.

بهترین راهکار برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای ماشین لباسشویی استفاده از آب سرد برای شستشوی روزانه است. یک ماشین لباسشویی متوسط ​​حدود ۶۰ درصد از توان خود را برای گرم کردن آب مصرف می‌کند. بنابراین، اگر از آب معمولی برای شستن لباس‌های خود استفاده کنید، در قبض برق بسیار صرفه‌جویی خواهید کرد.

لباسشویی

راهکار برای صرفه‌جویی برق ماشین لباسشویی عبارت است از :

1. از آب سرد استفاده کنید.

امروزه بیشتر ماشین لباسشویی‌ها دارای قابلیت گرم کردن آب می‌باشند.با توجه به اینکه این ویژگی مصرف برق ماشین لباسشویی را بالا می‌برد لذا جهت صرفه جویی در مصرف برق برای شستشوی روزانه بهتر است کمتر از این ویژگی استفاده کنید.

2. کاهش تعداد چرخه شستشو

بهتر است منتظر بمانید تا لباس‌های کافی را جمع آوری کنید تا ماشین لباسشویی خود را کاملاً پر کنید، این کار تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی را کاهش می‌دهد و در نتیجه در قبض برق صرفه جویی می‌کند.

3. از شستشوی سریع استفاده کنید.

 مهم نیست که چقدر سعی می‌کنیم چرخه شستشوی خود را کاهش دهیم، همیشه با دسته کوچکی از لباس ها روبرو می‌شویم که باید به صورت اضطراری بشوییم. در این صورت می‌توانیم از ویژگی شستشوی سریع ۱۵ دقیقه یا ۳۰ دقیقه (اگر در ماشین لباسشویی موجود است) برای کاهش زمان شستشو استفاده کنیم.

4. از حالت Eco Mode یا Speed ​​Perfect استفاده کنید.

 بیشتر ماشین لباسشویی‌های موجود امروزی دارای حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند حالت eco mode یا speed perfect هستند که به شما امکان می‌دهد بهترین تمیز کردن ممکن را با کمترین مصرف انرژی داشته باشید. اگر ماشین لباسشویی شما چنین حالت صرفه جویی در مصرف برق را دارد، تا حد امکان از آن استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

از دیگر راهکار برای صرفه‌جویی برق ماشین لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد: :

5. لکه‌های سخت را با لکه بر پاک کنید.

 اگر لکه‌های سختی روی لباس وجود دارد، لباس را از قبل به مدت نیم ساعت در آب خیس کنید و قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی از مقداری لکه بر استفاده کنید تا لکه ها را پاک کنید.این تمیز کردن باعث کاهش تعداد چرخه شستشو و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

6. از حالت‌های مختلف شستشو استفاده کنید .

ماشین لباسشویی‌های مدرن دارای حالت‌های شستشوی مختلف هستند، اساساً برای هر نوع پارچه حالت‌های شستشو وجود دارد، اما اکثرا ما از قابلیت شستشوی روزانه برای تمیز کردن انواع لباس ها استفاده می‌کنیم.پس بهتر است متناسب با برند لباسشویی خود و با استفاده از دفترچه راهنما بهترین حالت برای شستشو را انتخاب کنید، به این ترتیب تمیز کردن بهتر و مصرف برق کمتری خواهید داشت.

7 – خرید ماشین با مصرف انرژی بهینه 

اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی شده و یا به هر دلیلی قصد تعویض آن را دارید بهتر است دستگاهی تهیه کنید که مصرف انرژی بهینه‌ای داشته باشد.

8. از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

 اگر از مواد شوینده‌ای که بیش از حد کف تولید می‌کنند استفاده کنید، ماشین لباسشویی شما مجبور است بارها و بارها آب‌کشی کند و آب و برق را هدر دهد. بنابراین بهتر است با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود ، توصیه های کارخانه سازنده در این زمینه را بررسی کنید و بهترین ماده شوینده را انتخاب کنید.

لباسشویی

برای کاهش هزینه‌‌های قبض برق بدون هیچ گونه خرج اضافی و فقط با اعمال همین راهکارهای ساده می توانیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن