آموختن راهکارهای مدیریت مصرف برقراه های صرفه جویی در مصرف برقلوازم خانگی پرمصرف کدامند؟

لوازم خانگی پرمصرف

صرفه جویی در انرژی با استفاده از لوازم خانگی کم مصرف

خلاصه مطلب
  • لوازم خانگی پرمصرف کدامند؟
  • شناسایی لوازم پرمصرف
  • مصرف برق یخچال فریزر
  • مصرف انرژی ماشین لباسشویی چقدر است ؟
  • مصرف برق چای ساز
  • اسپیلت چه مقدر انرژی مصرف می کند؟

لوازم خانگی پرمصرف کدامند؟

شناسایی لوازم خانگی پرمصرف و یا شناسایی حتی کم مصرف‌ترین وسایل برقی می‌تواند یک راه مهم برای صرفه جویی در انرژی باشد.

لازم به ذکر است بیشترین مصرف برق لوازم خانگی مربوط به وسایلی مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … است که به طور روزمره با آنها سر و کار داریم.

مطمئنا برای صرفه جویی در انرژی نمی توان تنها به سراغ خرید وسایل برقی کم مصرف رفت زیرا در لیست بیشترین مصرف برق لوازم خانگی وسایلی مانند تلویزیون، یخچال فریزر، کولر و … قرار می گیرد که حذف آن ها از زندگی روزمره امکان پذیر نیست و باید به سراغ روش های دیگر رفت که یکی از این راهکاری مهم توجه به جدول میزان مصرف برق لوازم خانگی و ساعات اوج مصرف است.

مصرف برق یخچال فریزر

یخچال فریزر به عنوان یکی از لوازم خانگی‌های پر مصرف می باشد که برای سالم بودن مواد غذایی نمی توان آن را خاموش کرد اگرچه اندازه، برند و نوع یخچال نیز در میزان مصرف انرژی تاثیر گذار است. به عنوان مثال یخچال فریزرهای دو قلو حدود 170 الی 360 کیلووات انرژی مصرف می کنند و این در حالی است که مدل های ساید بای ساید 250 الی 427 و معمولی حدود 170 کیلووات انرژی مصرف می کند. البته مدل های جدید به دلیل استفاده از فناوری هایی مانند کمپرسور اینورتر انرژی کمتری مصرف می‌کنند که در هنگام خرید باید به این نکات و برچسب انرژی توجه کرد.

یخچال

تلویزیون چه مقدار انرژی مصرف می کند؟

تلویزیون به نسبت گذشته بسیار تغییر کرده و امروزه شاهد صفحه نمایشگرهای بزرگ هستیم که در نتیجه برای تماشای فیلم در نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت باید بیشتر هزینه کرد از این رو نمی توان تلویزیون را در لیست کم مصرف ترین وسایل برقی قرار داد. هرچه قدر که تلویزیون بزرگ تر باشد انرژی بیشتری مصرف می کند. لازم به ذکر است تلویزیون در حالت خاموش و روشن برق مصرف می کند. استفاده از لامپ‌های ال ای دی و توجه به برچسب انرژی از نکات حائز اهمیت است.

تلویزیون

مصرف انرژی ماشین لباسشویی چقدر است ؟

شاید برخی از افراد بگویند که چند بار در هفته از ماشین لباسشویی استفاده می کنند و در نتیجه نمی توان آن را در لیست لوازم خانگی های پر مصرف قرار دارد و شاید حتی تصور کنند که با توجه به استفاده محدود می توان به عنوان کم مصرف ترین وسایل برقی شناخته شود اما جالب است بدانید که با میزان مصرف دو بار در هفته، حدود 2 درصد برق مصرف می شود. ماشین لباسشویی های پیشرفته به دلیل وجود خشک کن در مقایسه با مدل های قدیمی تر انرژی بیشتری مصرف می کنند.

مصرف برق چای ساز

برای این که متوجه شوید چای ساز چه مقدار انرژی مصرف می کند می توانید هنگام روشن کردن به کنتور برق نگاهی بیندازید. در صورتی که حداقل یک بار در روز از چای ساز و یا کتری برقی برای جوش آوردن آب استفاده می کنید بهتر است بدانید که به ‌طور متوسط یک کتری برقی در سال حدود 167 کیلووات ساعت کار می ‌کند.

چایی ساز

اسپیلت چه مقدر انرژی مصرف می کند؟

اکثر افراد می دانند که نمی توان اسپیلت را در میان وسایل برقی کم مصرف قرار داد زیرا دارای دو عملکرد سرمایش و گرمایش بوده و به طور کلی نزدیک به 55 درصد هزینه انرژی سالانه را تشکیل می‌ دهد.جالب است بدانید که سیستم گرمایشی اسپلیت به دلایل اختلاف دمای بیشتر و افزایش انتقال حرارت به خارج از خانه در فصل سرما انرژی زیاد تری مصرف می ‌کند.

اسپیلت

شناسایی لوازم پرمصرف و استفاده از لوازم کم مصرف  برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در انرژی و کمک به اقتصاد خانواده بسیار سودمند است.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن