صنایع

راهکار برای کاهش قبض برق

راههای صرفه جویی در مصرف برق

خلاصه مطلب
  • راهکار برای کاهش قبض برق
  • راهکارهای کوچک اما کاربردی برای کاهش مصرف برق کدامند؟
  • خاموش کردن لامپ‌های بدون مصرف
  • استفاده بیشتر از نور خورشید
  • استفاده از دور کند کولرهای آبی
  • استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین ظرف‌شویی

در این متن راهکار برای کاهش قبض برق می‌خوانیم.مشترکان صنعت برق برای کاهش هزینه قبض برق خود از یک طرف و مدیریت مصرف از طرف دیگر می‌توانند با چند راهکار ساده که نیازی به هزینه کردن هم ندارد صرفه‌جویی لازم را اعمال کنند.

راهکار برای کاهش قبض برق عبارتند از :

خاموش کردن لامپ‌های بدون مصرف

 یکی از راههای صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش هزینه‌ها،خاموش کردن لامپ‌هایی است که کاربرد ندارند و یا در اتاق‌هایی قراردارند که نیازی به آنها تا ساعت‌های زیادی نیست.

خارج کردن پریز وسایل برقی

بسیاری از مردم فکر می کنند اگر وسیله برقی خاموش باشد و پریز آن در برق باشد برق مصرف نمی شود این تصور اشتباهی است چراکه از برق نکشیدن وسایل برقی مصرف برق را به همراه دارد.

استفاده بیشتر از نور خورشید

یکی از راهکارهای موثر درکاهش مصرف و درنتیجه صرفه‌جویی در هزینه قبض برق استفاده بیشتر از نور روز است.به این معنا که افراد در طول روز می توانند با کنار زدن پرده‌های منازل و خاموش کردن لامپ‌هایی که دیگر نیازی به آنها نیست هزینه برق خود را کاهش دهند.

استفاده از نور خورشید

از دیگر راههای کاهش قبض برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی نقاط اتصال سیم‌های برق در پریزها و کلیدها

هر چند مدت، محل اتصال سیم برق به کلید ها و پریزها را با کمک متخصصان بررسی کرده تا اگر در اثر مرورزمان اتصالات آسیب دیده اند نسبت به ترمیم آنها اقدام شود زیرا در این صورت به اصطلاح برق دزدی انجام می شود به این معنا که اتصال سیم با دیوار برقرار شده و برق ناخودآگاه مصرف می شود.

استفاده از دور کند کولرهای آبی 

کولرهای آبی با دور کند مصرف برق کمتری نسبت به زمانی که از دور تند استفاده می‌شود دارند و نیز مصرف آب کمتری را نیز لازم دارند.

تنظیم دمای منزل بر روی دمای آسایش

برای تنظیم دمای منزل برروی دمای آسایش باید درجه کولر گازی برروی درجه بین ۲۴ تا ۲۵ قرارگیرد تا ضمن برخورداری از هوایی مطلوب، هزینه برق نیز کاهش یابد.

استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین ظرف‌شویی

استفاده از حداکثر ظرفیت ماشین ظرف‌شویی علاوه برآنکه نیاز به استفاده چند باره از آن را کاهش می دهد عمر ماشین را بیشتر کرده و همچنین در کاهش مصرف برق و هم کاهش مصرف آب را به دنبال دارد.

ماشین ظرفشویی

مشترکان بهتر است زمان استفاده از وسایل برقی مانند اتو، ماشین ظرف شویی و ماشین لباس‌شویی را به ساعت های ابتدایی روز یا انتهایی شب موکول کنند زیرا در این ساعت‌ها مصرف برق با تعرفه کم باری محاسبه شده و به این ترتیب هزینه برق کاهش می یابد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن