لوازم خانگیماشین لباسشویی

روشهای کاهش مصرف برق ماشین لباسشویی

راهکارهای صرفه جویی در ماشین لباسشویی

خلاصه مطلب
  • روش های کاهش مصرف برق ماشین لباسشویی
  • انتخاب ماشین لباسشویی دارای رتبه مصرف انرژی
  • انتخاب ماشین لباسشویی دارای علامت استاندارد و برچسب انرژی
  • مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی
  • برای شستن لباسها از آب با درجه حرارت مناسب استفاده شود.
  • استفاده از هوای آزاد جهت خشک کردن لباسها
  • عدم استفاده از ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف
  • تعمیر و نگهداری مرتب ماشین لباسشویی

روشهای کاهش مصرف برق ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی از ضروری‌ترین لوازم رفاهی برای هر خانواده‌ای محسوب می‌شود ،انتخاب یک ماشین لباسشویی مناسب برای مصرف کننده دارای اهمیت می باشد.

می توانیم با رعایت نکات زیر در مصرف برق ماشین لباسشویی صرفه جویی کنیم.

1 – هنگام خرید ماشین لباسشویی دقت کنید که هر سه رتبه «مصرف انرژی»، «پاک کنندگی» و «خشک کنندگی» آن دارای بازدهی مطلوبی باشد. به عبارت دیگر دستگاهی را انتخاب کنید که ضمن حداقل مصرف انرژی از عملکرد مناسبی نیز برخوردارباشد.

2 – لازم است در انتخاب ماشین لباسشویی دستگاهی را انتخاب کنید که ضمن داشتن علامت استاندارد و برچسب انرژی ، دارای کمترین مصرف انرژی در بین مدل‌های مشابه باشد .همچنین ظرفیت ماشین لباسشویی را متناسب با تعداد افراد خانواده انتخاب کنید.

3 – توجه به برچسب مصرف انرژی در هنگام خرید ماشین لباسشویی و انتخاب دستگاهی با رتبه بالاتر موجب بهینه‌سازی و کاهش مصرف هزینه‌های برق مصرفی می‌شود. علاوه بر این باتوجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از مصرف انرژی ماشین شما مربوط به گرم کردن آب است تا آنجا که ممکن است از آب سرد برای شست‌وشوی لباس‌ها استفاده کنید.

ماشین لباسشویی

4 – قبل از استفاده از ماشین لباسشویی دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه و نکات ذکر شده در آن را در استفاده از ماشین لباسشویی رعایت کنید.


5 )با توجه به این‌که قسمت زیادی از مصرف برق در ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب ورودی به ماشین می‌شود، بنابراین استفاده از لوله‌کشی آب گرم ساختمان برای ماشین لباسشویی‌هایی که دارای دو ورودی آب (سرد و گرم) می‌باشند، در کاهش مصرف انرژی بسیار موثر است.


6 )از لباسشویی زمانی استفاده کنید که لباس کافی براساس ظرفیت ماشین لباسشویی و برنامه شست‌وشوی مربوطه داشته باشید. به عبارت دیگر هنگام شست‌وشو، از ظرفیت کامل لباسشویی استفاده کنید.

ظرفیت لباسشویی

7 – همچنین برای شستن لباس از آب با درجه حرارت مناسب، استفاده شود. با توجه به جنس لباس و میزان کثیفی تا جای ممکن سعی شود به جز مواردی که با لکه‌های چربی یا زغال سر و کار دارید، از آب سرد برای شست‌وشوی لباس استفاده کنید.

8 – در هنگام شست‌وشو، لباس‌های بسیار کثیف را از لباس‌هایی که کمتر کثیف هستند، جدا کنید و هر کدام را جداگانه (البته با ظرفیت کامل) در ماشین لباسشویی قرار دهید و مهم‌تر آنکه از بکار بردن ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف برق خودداری کنید.

9 -به جای استفاده از خشک کن ماشین لباسشویی از هوای آزاد جهت خشک کردن استفاده کنید و در صورتی که لازم است از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید، تعداد دورهای آبگیری را افزایش دهید تا رطوبت بیشتری از لباس‌ها گرفته شود، در نتیجه زمان کمتری برای سیکل خشک کنندگی لازم است. چراکه مصرف برق سیکل آبکشی نسبت به مصرف برق سیکل خشک کنندگی کمتر است.

ماشین لباسشویی

10 – پایان فرآیند شست‌وشوی لباس، دو شاخه ماشین لباسشویی را از پریز خارج کنید.

11  – از سوی دیگر لازم است تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی خود را به طور مرتب و براساس برنامه‌ای که در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی پیشنهاد شده، انجام دهید و فیلتر و دهانه پودر ماشین لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید. توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عمر دستگاه را نیز افزایش می‌دهد.

تعمیر لباسشویی

بکارگیری توصیه‌های ارائه شده ضمن کاهش هزینه ها ، منجر به صرفه جویی در  مصرف برق ماشین‌های لباسشویی به میزان ۱۰ درصد  خواهد شد و طول عمر این تجهیزات را  نیز افزایش می دهد.

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن