لوازم خانگییخچال

راهکار برای کاهش مصرف انرژی یخچال

خلاصه مطلب
  • راهکار برای کاهش مصرف انرژی یخچال
  • چگونه میتوان در مصرف برق یخچال صرفه جویی کرد؟
  • راهکارهایی برای بهبود کارایی انرژی در یخچال
  • جلوگیری از اتلاف انرژی با بسته نگه داشتن در یخچال
  • تاثیرگذار بودن نوارهای پلاستیکی درب یخچال در مصرف انرژی
  • تاثیر دور کردن یخچال از منابع گرمازا در کاهش مصرف انرژی
  • سازماندهی فضای داخل یخچال

کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ی استفاده از آن، موضوعی است که با عوض شدن فصل‌ها در ذهن مردم نقش می‌بندد. آشپزخانه یکی از مکان‌هایی در خانه است که در آن مصرف انرژی بسیار بالا است؛ بنابراین با بهبود کارایی لوازم برقی موجود در آشپزخانه ، به خصوص مصرف انرژی یخچال می‌توان مقدار زیادی در مصرف انرژی، صرفه‌جویی کرد.

راهکار برای کاهش مصرف انرژی یخچال

راهکارهایی برای بهبود کارایی انرژی در یخچال

1 – بسته نگاه داشتن درب یخچال

 صرف نظر از مدل یخچال، ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای کاهش مصرف انرژی، بسته نگاه داشتن درب آن است. در غیر این صورت، هوای سرد داخل آن خارج شده و در نتیجه یخچال نیاز به مصرف انرژی بیشتری دارد تا هوای از دست رفته را جایگزین کرده و فضای داخل را به دمای مناسب برساند.

2 – عوض کردن نوار لاستیکی درب یخچال

یکی از موارد مهم برای کاهش مصرف قابل توجهی از برق و انرژی یخچال ، کنترل نوار لاستیکی درب و اطمینان از سالم بودن آن‌ها است. این نوارهای لاستیکی که وظیفه‌ی جلوگیری از ورود هوای گرم محیط به داخل یخچال و فریزر را دارند، با گذشت زمان ساییده و فرسوده می شوند و بخاطر همین فرسودگی نوارهاست که دستگاه مجبور به مصرف بیشتر انرژی می شود تا درجه‌ی هوای داخل در سطح مورد قبولی قرار گیرد.

3 – سرد کردن مواد غذایی قبل از قرار دادن آنها در یخچال

 توجه به بعضی از موارد کوچک و ظاهری نیز می‌تواند به کاهش مصرف انرژی کمک نماید. به عنوان مثال عدم قرار دادن مواد غذایی داغ در داخل یخچال که از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌نماید.قبل از اینکه غذاها را داخل یخچال بگذاریم  باید اندکی صبر کنیم و بعد از سرد شدن کامل، آن را در یخچال یا فریزر قرار دهیم تا حجم گرمای اضافه شده به داخل یخچال، کاهش یابد.

 

راهکار برای یخچال

4- دور نگاه داشتن یخچال از منبع گرما

یکی از راهکارها برای صرفه جویی در مصرف برق یخچال این است که  دستگاه را در محلی خنک و به دور از سایر منابع گرما‌زا از جمله آبگرمکن، شوفاژ و اجاق گاز قرار دهید.

5 – سازماندهی فضای داخل یخچال

با سازماندهی مواد غذایی موجود در یخچال و فضای داخلی، نه تنها همه چیز مرتب و در جای مناسب خود قرار می‌گیرد، بلکه هزینه‌ی مصرف انرژی نیز کاهش می‌یاید؛ چرا که وقتی موادغذایی مرتب و منظم در یخچال باشند ، وقت کمتری برای باز کردن درب و جست‌وجوی مواد غذایی مورد نظر نیاز است که منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. در نظر داشته باشید که از قفسه‌ی بالایی یخچال برای جاگذاری موادی بگذارید که استفاده از آن‌ها زیاد است. بنابراین وسایل بزرگ مانند ظروف، جعبه‌های غذا و غیره را از قسمت بالای قفسه به پایین منتقل کنید.

راهکار برای یخچال

6 –چک کردن دمای یخچال

یکی دیگر از راه‌های ساده در جهت کاهش مصرف انرژی  چک کردن دمای یخچال است. ضرورت دارد هر چند وقت یک بار، دمای یخچال را بررسی کرده.دمای مطلوب یخچال 2 تا 3 درجه‌ی سانتی‌گراد است؛ در حالی که فریزر شما باید -17 تا -15 درجه‌ی سانتی‌گراد باشد.

راهکار برای یخچال

با دانستن ترفند های صرفه جویی و رعایت کردن آن ها سهم بزرگی در کاهش هزینه های خانواده داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن