مدیریت مصرف

آشنایی با راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق

راههای استفاده مصرف بهینه برق

خلاصه مطلب
  • آشنایی با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق چیست؟
  • ترفندهای کاهش مصرف برق خانگی را یاد بگیرید
  • چگونه و از چه راهی می توان هزینه ها را کاهش داد؟
  • خاموش کردن لامپ ها
  • استفاده از نور طبیعی در روز
  • استفاده از لامپ های کم مصرف
  • استفاده بهینه از وسایل برقی

ترفندهای کاهش مصرف برق خانگی را یاد بگیرید.

آشنایی با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق را در این متن مورد بررسی قرار می دهیم.هردوره با دیدن مبلغ بالای هزینه برق به این فکر می کنید که چطور و از چه راهی می توانید هزینه را کاهش دهید. در این بخش ما با ارائه نکات و ترفندهای ساده و البته کم هزینه شما را راهنمایی می کنیم.

شعارلامپ اضافی خاموش ، شاید تکراری به نظر برسد اما بسیاری از ما آن را رعایت نمی کنیم. رعایت همین جمله ساده می‌تواند در کاهش مصرف برق تاثیر زیادی داشته باشد. پس وقتی از اتاقی استفاده نمی کنید، لامپ آن را حتماً خاموش کنید.

یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه ها این است که حتی الامکان در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید  ، پرده ها را کنار بزنید و لامپ ها را خاموش کنید.

استفاده از لامپ های کم مصرف نقش زیادی در کاهش مصرف برق دارند و از طرفی این لامپ ها گرما تولید نمی کنند، پس لازم نیست بیش از حد از کولر و وسایل خنک کننده استفاده کنید.

لازم به ذکر است مهم ترین اقدام برای کاهش مصرف انرژی و هزینه های آن در زمینه روشنایی منازل، جایگزین کردن لامپ های ال ای دی به جای لامپ های پر مصرف رشته ای ، مهتابی، GFLو … است. شما می توانید با اندکی هزینه سهم  مهمی در کاهش هزینه قبض برق ودر روشنایی منزل خود داشته باشید.

با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق خانگی آشنا شوید

آشنایی با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق

بعضی از خانواده ها عادت دارند که از صبح  تلویزیون را روشن میکنند و به کارهای روزمره داخل خانه می پردازند به نوعی هم مصرف برق را افزایش می دهند و هم آلودگی صوتی ایجاد می کنند، پس تلویزیون را در ساعاتی که نگاه می کنید، روشن کنید.

سعی کنید فیلتر هوای وسایل گرماساز و سرماساز را به موقع تعویض کنید با این کار هم عمر دستگاه بیشتر می‌شود و هم در کاهش مصرف برق تأثیر خواهد داشت.

هنگام خرید وسایل برقی، برای کمک به اقتصاد خانواده به برچسب انرژی توجه زیادی داشته باشید.

از دیگر راهکارهای کاهش هزینه ها استفاده کمتر از ماشین لباسشویی می باشد. بهتر است برای خشک کردن لباس ها از روش های سنتی (طناب و یا رخت پهن کن) استفاده کنید.

با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق خانگی آشنا شوید

راهکار کاهش هزینه های وسایل برقی

یخچال وسیله برقی ثابت در تمامی خانه ها است. برای کاهش مصرف برق این وسیله ثابت به نوارهای دور یخچال، تراز بودن و امکان تهویه هوای اطراف آن توجه کنید.

دمای یخچال را با توجه به فصل و جایگاهی که یخچال در آن قراردارد، تنظیم کنید.

یکی از وسایل  سرمایشی کولر آبی است برای مصرف بهینه از این وسیله در فصل تابستان ضروری است نسبت به عایق کاری کانال کولر و استفاده از سایبان اقدام کنید.

خانواده هایی که وسیله سرمایشی آنها  کولر گازی است ، می توانند در ساعتهایی از شبانه روز از پنکه های کم مصرف استفاده کنند که این اقدام یکی دیگر از راهکار کاهش هزینه ها می باشد.

با راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق خانگی آشنا شوید

 

 

 

 

 

 

سعی کنید از کلیدهای دیمردار استفاده کنید .این کلیدها موجب افزایش طول عمر لامپ های شما و کاهش مصرف برق می شود.

در فصل سرما و گرما که نیاز به استفاده از وسیله گرمایشی و سرمایشی هست، سعی کنید در داخل منزل از پوشش مناسب استفاده کنید که نیاز به وسیله خنک کننده و یا گرم کننده کمتر شود.

از دیگر راهکارهای کاهش هزینه ها این است که امروزه بیشترین اوقات فراغت کودکانمان صرف بازی های ویدیویی می شود که همین بازی ها موجب افزایش مصرف برق و سرگرم شدن فرزندانمان  با بازیهای  نه چندان سودآور ویدیویی می شود، به همین منظور می‌توان مدت زمان این بازی ها را کاهش دهیم تا هم به اقتصاد خانواده کمک کنیم و هم به آرامش کودکانمان.

توجه داشته باشید رعایت این نکات خیلی ساده، خللی در زندگی روزمره ایجاد نمی کند ولی شدت مصرف برق و به دنبال آن هزینه ها را کاهش می دهد.

با انجام همین چند راهکار ساده می توانیم از این انرژی ارزشمند به خوبی استفاده کنیم و در عین حال آینده خوبی را برای فرزندانمان در برخورداری از این انرژی گرانبها  رقم بزنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن