راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقسبک زندگیفیلممدیریت مصرف

?نیاز امروز،ضرورت فردا

راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی

?مدیریت مصرف یک وظیفه همگانی است.

تاریخ تمدن بشری نشان می دهد که نقش انرژی در تحولات زندگی انسان همواره چشمگیر بوده است و تداوم آن از زمان کشف آتش تا روزگار ما که تصور دنیایی بدون انرژی در آن غیرممکن به نظر می رسد، نمایانگر اهمیت و حساسیت ویژه‌ای است که نباید از آن غافل بود. با رشد تکنولوژی و تبلور برق در زندگیمان و توسعه ابعاد نیازهای ما به آن، بهره‌برداری بیشتر از سوختهای فسیلی بعنوان منابع ناپایدار انرژی، افقی از مخاطرات و آسیبها را پیش رویمان ترسیم کرد.

از آنجا که تولید نیروی برق به عنوان اصلی‌ترین انرژی مورد نیاز برای تداوم دنیای کنونی بیش از هر چیز به استفاده از این سوخت‌ها وابسته است ، میزان آلایندگی و همچنین نگرانی از رو به اتمام بودنشان در سطح جهان، دانشمندان و پژوهشگران حوزه انرژی را به یافتن راهکارهای عملی برای خروج از این بحران ملزم نموده است.

در حالیکه با افزایش جمعیت نمودارهای مصرف انرژی در جهان ، سیری صعودی را نشان می دهند و جایگزینی سایر منابع انرژی برای تولید برق نیز با موانع و دشواری‌هایی مواجه است ، به نظر می رسد معقولترین راه حل توصیه شده بهینه سازی مصرف می‌باشد.

برای رسیدن به اعتلا باید در مسیر توسعه حرکت کرد.

ایران عزیز ما کشوری است که در مسیر توسعه یافتگی حرکت می کند و تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی دارد. از آنجا که یکی از مولفه‌های اصلی حرکت در این مسیر، تامین قابل قبول نیازهای کنونی جامعه بدون تهدید منافع نسلهای آینده است از اینرو همراهی همه اقشار جامعه برای تحقق اهداف بلندمدت در حوزه انرژی و حفظ سرمایه های ملی برای آیندگان ، وظیفه‌ای همگانی است.

به این ترتیب تا زمانی که امکان تأمین تمامی انرژی مورد نیاز کشور از طریق منابع تجدیدپذیر میسر نگردیده، مسئولیت اجتماعی ما این است که با آموختن و بکارگیری راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در حفظ ذخایر موجودکوشا باشیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن