برق و اقتصاد کشورفیلممدیریت مصرف

?قیمت گذاری اصولی کالاها و خدمات به نفع اقتصاد کشور است.

قیمت گذاری صحیح برق

?کاهش بی منطق قیمتها موجب افزایش تورم می شود.

بی تردید نرخ رشد اقتصادی یک کشور ارتباطی مستقیم با شاخصهایی نظیر تولید ناخالص داخلی و تعدیل نرخ رشد تورم دارد. به زبان ساده تر یعنی: فارق از درآمدهای حاصله از منابع طبیعی و ملی یک کشور، هرچقدر میزان تولیدات داخلی و درآمد حاصل از آنها بیشتر بوده و همزمان نظارت مناسبی بر تنظیم قیمتهای بازار صورت گیرد،تورم کاهش یافته و چرخهای اقتصاد در مسیر رشد و شکوفایی حرکت می کنند.برای تحقق این مهم دو خط مشی کلی در دستور کار دولتها قرار دارد:1- حمایت از تولیدات داخلی و 2- قیمت گذاری مناسب کالاها و خدمات

حالا این پرسش مطرح می شود که آیا قیمت گذاری مناسب به معنی پایین بودن بهای تعیین شده و ارزان بودن کالاها و خدمات است؟ پاسخ علم اقتصاد به این پرسش منفی است چرا که هر وقت بدون انجام کارشناسیهای لازم و در نظر گرفتن سیاستهای کلان کشور در عرصه های بین المللی و داخلی و همچنین حوزه های مالی،اعتباری و ارزی، تنها با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و کاهش فشارهای مالی جامعه بصورت موردی و مقطعی قیمتها کاهش یافته است نه تنها تورم افزایش یافته بلکه دود آن بیشتر به چشم همان طبقات آسیب پذیر رفته است!!

پس چاره کار چیست؟ قیمت گذاری صحیح بر اساس روندی اصولی و توجه به تمامی پارامترهای مهم و موثر در حفظ ثبات اقتصادی تنها راهکاری است که نتایج مطلوب آن در میان مدت و بویژه بلندمدت برای همه مردم ملموس خواهد بود.اما دستیابی به این مهم تنها با همت و تدبیر مسوولین محقق نمی شود و همدلی و همراهی عموم جامعه را نیز می طلبد. به این معنی که برای رسیدن به شرایط مطلوب اقتصادی و مالی در آینده، پذیرش برخی چیزها مثل افزایش قیمت کالاها و خدمات در کوتاه مدت اجتناب ناپذیر است.

قیمت برق چگونه باشد به نفع ماست؟

در این میان قیمت‌گذاری صحیح کالاهایی نظیر برق که علاوه بر زندگی روزمره مان،حیات اقتصادی کشور،صنایع و حوزه های تجاری و بازرگانی نیز وابستگی کامل به آن دارد و به این ترتیب زیرساخت توسعه پایدار محسوب میشود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حتما توجه کردید که با وجود تمام قیل و قالهای رسانه ای و بزرگنمایی دشمنان در مورد وضعیت خدمت رسانی صنعت برق،به فضل الهی و با یاری مردم عزیز و هوشیارمان با وجود تمامی مشکلات،تابستان را با شرایطی مطلوبتر از سالهای قبل و با کمترین میزان خاموشی طی کردیم و زمستان هم با وجود مشکلات سوخت با همدلی بیشتر سپری شد.

 با این وجود مدتی است خبر افزایش قیمت برق به گوش می رسد و تبلیغات سوئی در ارتباط با آن صورت می گیرد. هر چند حتما مطالبی که برای شفاف سازی این موضوع منتشر شده را مطالعه کرده اید و دیگر می دانید که خبری از افزایش قیمتها نیست و فقط در راستای تخصیص عادلانه تر یارانه این بخش تعرفه محاسبه قبوض تغییر کرده است.

اما با توجه به مطالبی که شرح داده شد افزایش منطقی و اصولی بهای برق به نفع اقتصاد کشور و در بلندمدت اقتصاد خانواده ماست.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن