فیلممدیریت مصرف

?افـزایــش بـهــای بــرق آری یا خیر؟

آیا افزایش بهای برق قابل قبول است؟

?رشد اندک بهای برق در مقایسه با سایر حاملهای انرژی

اینروزها توی صف نانوایی،موقع خرید توی فروشگاه،توی تاکسی و تقریبا همه جا، زمزمه گران شدن کالاها و خدمات از انواع لوکس و لاکچری گرفته تا عمومی و ضروری شنیده میشه.یکی از چیزهایی که مدتهاست درباره احتمال افزایش قیمتش مطالبی شنیدیم انرژی ارزشمند برق هست.البته که این شایعات صحت ندارند و تنها خبر موثق این هست که نحوه محاسبه بهای برق به نفع عموم جامعه که مصرف متعارفی دارند تغییر کرده تا یارانه ای که توسط دولت به این بخش اختصاص پیدا می کند بصورت عادلانه تری توزیع شده و افراد پرمصرفی که سرمایه های ملی و حقوق و وظایف اجتماعی هیچ اهمیتی برایشان ندارد، از آنچه واقعا حقشان نیست استفاده نکرده و بدون دریافت یارانه بهای حقیقی مصرف برق خود را بپردازند.

خب با این حساب متوجه شدیم که قرار نیست برق افزایش قیمت داشته باشه!! ولی آیا واقعا برای ارائه چنین خدمت مهم،زیربنایی و فراگیری که با صرف هزینه های سنگینی امکان پذیر میشود، با توجه به افزایش نرخ تورم سالیانه و هزینه های تولید،افزایش بها قابل قبول نیست؟؟

رشد اندک بهای برق در مقایسه با سایر حاملهای انرژی

برق با کمترین رشد قیمت در سه دهه گذشته، تقریبا ¼ سایر هم خانواده های خود در حوزه انرژی افزایش بها را تجربه کرده است.به این ترتیب در جدول مقایسه ای افزایش نرخ حاملهای انرژی، در حالیکه سایر اقلام نظیر: بنزین،نفت سفید،گازوئیل و گاز، افزایش قیمت سالیانه بین 23 تا 40 درصد را در کارنامه خود دارند، برق دارای پایین ترین رتبه است.

متاسفانه این امر باعث شده تا امروزه صنعت برق با توجه به رشد سالیانه تعداد مشترکان و افزایش هزینه های تولید،انتقال و توزیع برق مورد نیاز بخشهای مختلف صنعتی،تجاری، کشاورزی،خانگی و عمومی،مشکلات عدیده ای در احداث یا تجهیز تاسیسات خود برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا و ارائه خدمتی پایدار که همان تامین برق همیشگی و بدون خاموشی است، داشته باشد.

از اینرو شاید یکی از راهکارهای عبور این صنعت عظیم از بحرانهای متعددی که با آنها مواجه است و وجود تحریمها بر تشدیدشان دامن می زند،علاوه بر توزیع عادلانه یارانه و تغییر تعرفه ها که در حال انجام است،افزایش معقول و پلکانی بهای برق و نزدیک شدن به قیمت حقیقی باشد.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن