فیلممدیریت مصرفیک کیلو وات ساعت برق یعنی چه؟

?یک کیلووات ساعت برق یعنی چه؟

قدر برق را بدانیم.

?قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

این روزها که قیمت کالاها و خدمات تقریبا در تمامی بخشها افزایش پیدا کرده و به قول خیلی ها زندگی کردن در کل گرون شده ، هنوز هم چیزهایی هستند که به ارزانی در اختیار ما قرار می گیرند ولی ما حواسمان نیست و با بی توجهی و کم لطفی گام به گام در مسیر ناسپاسی حرکت می کنیم!! 

مثلاً همین برق تا حالا به این فکر کردید که با وجود نقش بسیار مهمی که در زندگی کنونی ایفا می کنه و تقریباً همگی میدونیم که بدون وجود برق همه چیز مختل میشه ، چرا آنقدر ارزان بدست ما می رسه؟!!

بله درست حدس زدید. یارانه دولتی که به برق بعنوان یکی از فراگیرترین و زیربنایی‌ترین خدمات عمومی  اختصاص می دهند باعث شده تا با وجود هزینه های سنگینی که تولید و انتقال و توزیع این انرژی ارزشمند در همه جای دنیا داره، در ایران عزیز ما با پرداخت کمترین هزینه در اختیار مردم قرار بگیره.در حقیقت بهایی که ما بابت دریافت یک کیلووات ساعت برق می پردازیم حدودا یک دهم قیمت واقعی هست.

شاید این سوال براتون  پیش بیاد که اصلا یک کیلووات ساعت برق یعنی معادل چه میزان استفاده از آن؟

270  بار شارژ تلفن همراه، 24 ساعت روشن بودن یخچال و فریزر، 200 ساعت روشنایی یک لامپ SMD و 13 بار گرم کردن غذا در مایکروفر و خیلی کارهای دیگه معادل یک کیلووات ساعت برق هست و شگفت‌انگیز اینکه بابت اینهمه فقط  80 تومان پرداخت می کنیم !!!

حالا به نظر شما کمی بی‌انصافی نیست اگه قدر این انرژی ارزشمند را ندانیم در حالیکه حیات تمام ابعاد زندگیمان از کارهای روزمره در یک خانه گرفته تا همه امور اداری و تجاری در محل کارمان، از سیستمهای آموزشی در مدارس و دانشگاهها یا بصورت آنلاین تا بخشهای درمانی و بیمارستانی و حتی تفریحی و گردشگری همه و همه به برق وابستگی کامل دارند؟!!

تنها وظیفه همگانی ما در قبال انرژی ارزشمند برق، استفاده درست و بهینه از آن است.این وظیفه را جدی بگیریم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن