راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقزمستانفیلممدیریت مصرف

?استفاده بهینه از انرژی در فصول سرد سال

زمستان و استفاده بهینه از برق

?یک دست صدا ندارد.

در کشور ما ایران روزانه 600 میلیون مترمکعب گاز و 300 میلیون کیلووات ساعت برق مصرف می شودو این یعنی چند برابر میانگین مصرف جهانی !! … آخه چرا ؟؟ شاید مهمترین دلایل بی توجهی ما به الگوهای صحیح مصرف برق و گاز این تصورات غلط باشه که اولا منابع گازی ما نامحدوند و دوما چون برق ارزان به دست ما می رسد پس آسان به دست می آید !! اما هیچکدوم از این افکار صحت ندارند و حتی دقیقا بر خلاف ذهنیت عمومی جامعه، منابع انرژی مانند گاز محدود و روبه پایان بوده و تولید برق هم در ایران عزیز ما مثل همه جای دنیا با استفاده از تکنولوژی های پیچیده و دشوار و صرف هزینه های سنگینی میسر میشه و دلیل اینکه ارزان بدست ما میرسه یارانه ای هست که توسط دولت به این بخش اختصاص پیدا می کنه.

حالا که فهمیدیم اشتباه میکردیم پس باید جبران کنیم.چطوری؟ خیلی آسون.

فقط کافیه از وسایل برقی غیرضروری استفاده نکنیم،لامپ های اضافه رو خاموش کنیم و با پوشیدن لباس گرمتر یک درجه از دمای محیط رو کاهش بدیم. با همین اقدامات کوچک 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کردیم تا هم محدودیت گاز صنایع کم بشه و چرخهای اقتصاد بهتر بچرخه و هم توی مناطق سردسیر کشور هموطنان عزیزمون گرفتار محدودیت یا قطع گاز نشوند،هم نیروگاهها مجبور نباشند بخاطر کمبود گاز سوخت مایع مصرف کنند و هوا آلوده تر بشه و هم خدای ناکرده بدلیل کمبود سوخت در نیروگاهها تولید برق کاهش پیدا نکنه و مجبور به اعمال خاموشی های سراسری تشویم.

فقط یک نکته مهم رو فراموش نکنیم،اینکه از قدیم گفتند: یک دست صدا ندارد.

پس بیایید همه با هم با اعمال 10 درصد صرفه جویی، علاوه بر کاهش هزینه های خانواده خودمون به آسایش هموطنانمون و آینده سرزمینمون بیشتر توجه کنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:


https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن