کولرآبی

چرا کولر آبی برای تهران مقرون به صرفه تر است؟

کولر آبی هم هزینه خرید پایینی به نسبت کولر گازی دارد ، هم هزینه سرویس و نگهداری آن بسیار پایین است ، هم حدود 20 درصد قیمت برق کولر گازی هزینه می پردازیم.

واقعا کولر آبی در تهران جواب می دهد ؟

از سالیان دور و تقریبا چند سال بعد از اینکه برق به صورت کامل در اختیار مردم قرار گرفت ، مردم ایران برای خنک کردن خانه ها از کولر آبی استفاده کردند. هرچند در طی سالیان اخیر مردم شهرهای استان های با هوای غیر گرمسیری هم به سمت کالای لوکس کولر گازی اقبالی پیدا کرده اند اما بررسی ها نشان می دهد داشتن کولر آبی خنکای دلچسب تر و مقرون به صرفه تری در شهرهای معتدل به ارمغان می آورد. تهران هم از آن دسته شهرهایی است که کولر آبی جوابگوی مقدار زیادی از گرمای خانه ها در فصل تابستان است . این نوشته را با هم بخوانیم.

چرا باید کولرآبی بخریم؟

1- مقرون به صرفه

کولر آبی به نسبت کارایی که دارد قیمت معقولی دارد و در مقایسه با کولر گازی باید گفت قیمت بسیار ارزان دارد علاوه بر این به آسانی نصب می شود و هزینه های سالیانه سرویس و نگهداری پایینی دارد . علاوه بر این برای سرویس سالیانه نیاز به تعمیرکار متخصص و نصاب برای سرویس نیست . و این دلایلی است که خرید کولرهای آبی را مقرون به صرفه می کند.

2- دوستدار محیط زیست

کولرهای آبی به علت ایجاد نکردن آلودگی و تولید گازهای سمی برای محیط زیست خطری ندارند.تنها نکته آن مصرف آب است که باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم تزریق آب و بدنه کولر نشستی و هدر رفت آب ندارد. 

3- مناسب برای آب و هوای خشک

با توجه به این که بیشتر شهرهای ایران در مناطق گرم و خشک واقع شده اند کولرهای آبی با ایجاد رطوبت گزینه خوبی برای این مناطق محسوب می شوند. در واقع قطرات آبی که همراه با باد خنک وارد خانه می شوند هوای گرم و خشک تابستان را مطبوع تر می کنند. هم انسانهاو هم گیاهان درون خانه در طی تابستان با بهره مندی از دمای خنک و نمناک کولر آبی احساس خوبی دارند. حال آنکه کولر گازی حتی رطوبت هوا را هم می بلعد

4- مصرف انرژی پایین تر برق

در مقایسه با کولرهای گازی مصرف برق در این کولرها تا یک هفتم نیز گزارش شده است. البته این نسبت را نمی توان به همه کولرهای گازی و آبی تعمیم داد، زیرا عوامل مهم دیگری در بالا و پایین شدن این نسبت وجود دارد. در طی یک محاسبه میزان مصرف برق کولر آبی حدود 400 وات و کولرهای گازی حدود 2000 وات است در نتیجه می توان نتیجه گرفت میزان مصرف کولر آبی بسیار پایین تر از کولرهای گازی است.

5- در دسترس بودن قطعات یدکی

از آن جایی که کولرهای آبی اکثرا تولید داخل هستند و مکانیزم ساده ای دارند در صورت نیاز به قطعات یدکی به راحتی می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد. همچنین از آن جایی که تقریبا همه ما تجربه استفاده از آن را داریم، در بیشتر مواقع می توانیم خودمان سرویس کارش شویم. بنابراین برای تعمیرات ساده نیازی به تعمیرکاران ماهر نیست.

با وجود این توضیحات کاملی که به شما عرضه شد می توان نتیجه گرفت که برای شهر تهران کولر آبی بهترین گزینه برای خنک کردن تابستان است . پس اگر تا کنون کولر گازی نخریده اید از خرید آن صرفه نظر کنید که مصرف بالای آن به همراه هزینه های بالای خرید ، سرویس و نگهدراری ، در دراز مدت برای شما به صرفه نخواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن