برچسب زندگیسبک زندگیصرفه جویی در مصرف برق با لامپ LEDمدیریت مصرف

صرفه جویی در مصرف برق با لامپ LED

صرفه جویی در مصرف برق با انتخاب لامپ مناسب

صرفه جویی در مصرف برق با انتخاب لامپ مناسب

به دلیل افزایش تعرفه‌های برق همه‌ی افراد به‌دنبال روشی هستند تا بتوانند با هزینه‌ی مناسب منزل یا محل کار خود را روشن نمایند.امروزه اکثریت افراد به‌دنبال روش‌های مقرون به‌صرفه برای نورپردازی درست و اصولی منزل خود هستند. نوپردازی خانه باید به‌گونه‌ای باشد که همراه با صرفه جویی در مصرف انرژی باشد و در عین حال نور مورد نیاز خانه را تامین نماید. برای آنکه بتوان در مصرف برق صرفه جویی کرد باید لامپ مناسبی را انتخاب نمود که همزمان نور مورد نیاز ما را تامین کند و کم مصرف باشد.

حال چگونه لامپ مناسبی را که ویژگی‌های موردنظر را دارد انتخاب نماییم؟ در ابتدا باید به این موضوع بپردازید که هدف شما از روشنایی هر منطقه از خانه چیست؟ آیا این مکان محلی برای استراحت است و نیاز به نور کم دارد؟ یا این مکان محلی برای مطالعه و درس خواندن است؟ پس از آنکه اهداف خود را از روشنایی هر منطقه از خانه مشخص نمودید حال نوبت آن است که لامپ مناسب برای تامین این روشنایی را انتخاب نمایید. 

با صرفه جویی در مصرف انرژی می‌توانیم قدم مثبتی در جهت کاهش هزینه‌ها برداریم و کمک شایان و قابل توجهی به محیط زیست نماییم. همان طور که می‌دانید روز به روز زمین به سمت گرمایش جهانی می‌رود و این وظیفه‌ی فردی و اجتماعی هر فرد است که سهمی در مقابله با گرمایش جهانی داشته باشد. بنابراین با انتخاب لوازم روشنایی و لامپ‌های مناسب می‌توانیم سهم بزرگی در صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشیم. با نگاهی کوتاه و توجه به اطرافمان در میابیم که لوازم زیادی در منزل ما با برق کار می‌کنند. در واقع برای تامین روشنایی منزل و محل کار لازم است تا از لامپ‌های کم مصرفی همانند لامپ‌های ال ای دی استفاده نمود. همان طور که می‌دانید لامپ‌های ال ای دی به دلیل کم مصرف بودن و مقرون به‌صرفه بودن جایگاه ویژه‌ای در لوازم روشنایی دارند.

روش‌های دیگر صرفه جویی در مصرف برق

علاوه بر انتخاب لامپ مناسب و کم مصرف، روش‌های دیگری را نیز می‌توان به کار برد تا مصرف انرژی را به حداقل برسانیم. در حقیقت می‌توان تنها با یک عایق بندی ساده و اصولی محیط خانه، از هدر رفت انرژی جلوگیری نماییم. در واقع اولین دم در صرفه جویی در مصرف انرژی می‌توان به تغییرسبک زندگی اشاره کنیم.بطور مثال افراد باید در فصول مختلف به‌خصوص در فصل زمستان به مصرف انرژی خود توجه نمایند. به عنوان مثال سعی کنید در فصل زمستان به جای آنکه درجه حرارت پکیج و سیستم‌های گرمایشی را تا درجه‌ی آخر زیاد کنید، با پوشیدن لباس‌های گرم و زمستانی از هدر رفت انرژی جلوگیری نمایید. کارشناسان در هومیلو حضور دارند تا به شما در انتخاب سبک روشنایی موردنیازتان کمک نمایند.

صرفه جویی در مصرف برق با تعویض لامپ‌های قدیمی

لامپ‌های رشته‌ای را با لامپ‌های ال ای دی یا لامپ‌های فلورسنت مهتابی جهت صرفه جویی در مصرف برق تعویض نمایید. لامپ‌های رشته‌ای قادر هستند تا ۹۸ درصد از انرژی مصرفی‌شان را به‌صورت گرما هدر دهند. در حالیکه لامپ‌های کم مصرف همانند لامپ‌های ال ای دی انرژی بسیار کمتری را مصرف می‌کنند و همچنین ماندگاری بالاتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای دارند.

صرفه جویی در مصرف برق با لامپ LED

لامپ‌های ال ای دی یکی از بهترین انواع لامپ‌ها در نوع خود هستند. لامپ‌های ال ای دی علاوه بر آنکه بسیار مقرون به‌صرفه هستند، از کارایی بالایی نیز برخوردار هستند. در واقع با استاده از لامپ‌های ال ای دی می‌توانید کمک شایانی به محیط زیست کنید. لامپ‌های ال ای دی به دلیل آنکه از طول عمر بالایی برخوردار هستند، باعث صرفه جویی در مصرف برق نیز می‌شوند. لامپ‌های ال ای دی برعکس نوع‌های قدیمی لامپ‌ها فاقد هرگونه مواد شیمیایی همانند جیوه و سرب می‌باشند. در طی تحقیقاتی که سازمان انرژی ایالات متحده بر روی لامپ‌های ال ای دی انجام داده است، نتایج مهم و اثر بخش زیر به دست آمده است. طبق این تحقیقات در بیست سال آینده لامپ‌های ال ای دی منافعی را در برخواهد داشت که در بخش بعدی به آن می‌پردازیم.

منافع استفاده از لامپ‌های ال ای دی در ۲۰ سال آینده

طی تحقیقات انجام شده بر روی لامپ‌های ال ای دی، در بیست سال آینده تقاضا برای الکتریسته برای مصارف نورپردازی و روشنایی، حدود ۶۲ درصد کاهش می‌یابد.

با استفاده از لامپ‌های ال ای دی می‌توانیم به مصرف ۲۵۸ میلیون تن متریک انتشار کربن در آینده‌ی نزدیک پایان دهیم.

با استفاده‌ی همگانی از لامپ‌های ال ای دی دیگر نیازی به ساخت ۱۳۳ نیروگاه جدید نداریم.

با نورپردازی و روشنایی به‌وسیله‌ی لامپ‌های ال ای دی می‌توانیم حدود ۲۸۰ هزار میلیون دلار صرفه جویی نماییم. بنابراین با استفاده‌ از لامپ‌های ال ای دی قادر خواهیم بود صرفه جویی مالی فوق‌العاده‌ای انجام دهیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:
ht[tps://bargheman.com/mobile-app
موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.
http://tavanirpr.ir/?p=2196
اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن