بهترین محل نصب رادیاتورسبک زندگی

بهترین محل نصب رادیاتور

قطعا سیستم پکیج نه تنها بهترین جایگزین آبگرمکن دیواری است بلکه با نصب رادیاتور نگرانی بابت بوی بد گاز، انفجار یا مواردی از این دسته نخواهید داشت و حتی با نصب رادیاتور در ساختمان عملا فضای کمتری نسبت به بخاری گازی اشغال می کند اما در این بین برای کاهش مصرف انرژی پکیج باید دقت داشته باشید که بهترین محل نصب رادیاتور در ساختمان را در نظر بگیرید که باید محلی باشد که به دور از وسایل منزل، دور از پرده های بلند باشد و در عین حال نزدیک به پکیج باشد که گرمایش راحتی داشته باشد.

آنچه مشخص است که با وجود سیستم پکیج یا سیستم مرکزی موتور خانه دیگر نیازی به بخاری گازی برای گرم کردن محیط ساختمان ندارید بلکه باید رادیاتور شوفاژ را نصب کنید که در انواع مختلف رادیاتور شوفاژ از طریق قرنیز یا رادیاتور، شیشه ای موجود است و فراموش نکنید که علاوه بر انتخاب بهترین محل نصب رادیاتور شوفاژ در ساختمان حتما در صورت سرد بودن بدنه رادیاتور، سر و صدای آن و هر گونه مشکل سریعا با تعمیرکار تماس بگیرید.

محل نصب رادیاتور شوفاژ در زمان های گذشته

یکی از نکات مهم در زمان نصب رادیاتور شوفاژ این بود که حتما آنرا زیر پنجره یا دیوار خارجی بگذارید که البته این به خاطر این بود که این ساختمان ها در معرض گردش هوای سرد هستند و از این نظر درست بود و بهترین محل نصب رادیاتور شوفاژ در ساختمان بود اما الان که پنجره ها دو جداره است این مورد صدق نمی کند و امکان نصب رادیاتور بغیر از زیر پنجره را دارید اما نباید فراموش کنید که بهترین محل آنرا در نظر بگیرید.

نکاتی در خصوص بهترین محل نصب رادیاتور در اتاق

امروزه دیگر برخلاف گذشته بهترین محل نصب رادیاتور زیر پنجره نیست چون سردترین نقطه ساختمان نیست اما باید در زمان انتخاب محل نصب رادایتور یک سری موارد در نظر بگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

نصب رادیاتور به دور از وسایل منزل

فراموش نکنید که محل رادیاتور باید جایی باشد که نزدیک مبل یا کابینت نباشد و به راحتی هوای گرم رادیاتور در ساختمان در گردش باشد و این هوا محبوس نشود.

عدم نصب رادیاتور در زیر یا پشت پرده های بلند

آنچه مشخص است که اگر روی پنجره پرده بلند قرار می دهید این محل مناسبی برای نصب رادیاتور نیست چون بازدهی کمتری برای نفس کشیدن دارد و همین باعث می شود با بازدهی بالا هوای ساختمان را گرم نکند و حتی خطر آتش سوزی را نیز به همراه داشته باشد.

تغییر نقشه  لوله کشی رادیاتور

اگر نقشه لوله‌کشی رادیاتور باعث شده است که رادیاتور در جای مناسب نباشد می توانید نقشه را عوض کنید و برای اینکار از لوله کشی روکار استفاده کنید که کافی است با لوله کش ساختمان تماس بگیرید.

نصب رادیاتور شوفاژ در نزدیک ترین فاصله به پکیج

آنچه مشخص است که برای بازدهی بالا و گرمای زیاد رادیاتور در ساختمان حتما باید فاصله رادیاتور با پکیج کم باشد از این رو خیلی مهم است محل نصب آن با فاصله کمی از سیستم پکیج باشد.

آیا امکان نصب رادیاتور پشت درب اتاق می باشد؟

یک سوالی که برای شما وجود دارد این است که اگر فضای اتاق شما کم باشد می توانید رادیاتور را پشت در ورودی قرار دهید تا زمانی که درب باز شود هوای گرم به خارج از اتاق برود که جواب این سوال بله است.

چند نکته در خصوص بهره وری بهتر از رادیاتور شوفاژ

یک سری موارد را اگر شما رعایت کنید می توانید باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش گرمای رادیاتور در ساختمان شوید که به شرح زیر است.

  • نصب دو رادیاتور کوچک بهتر از نصب یک رادیاتور بزرگ است.

  • انتخاب رادیاتور شوفاژ متناسب با سایز اتاق

  • در صورتی که قصد نصب رادیاتور در پشت دیوار داخلی اتاق دارید باید عایق کاری دیوار را با استفاده از عایق های پلی استایرن انجام دهید تا حرارت رادیاتور هدر نرود.

با وجود اینکه رادیاتور شوفاژ می تواند خطرات بخاری گازی و آتش‌سوزی، خفگی را به همراه نداشته باشد و در عین حال با نصب آن فضای کمتری در ساختمان می برد اما نباید فراموش کنید که بهترین محل نصب رادیاتور شوفاژ را در ساختمان در نظر بگیرید تا باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی گرما در محیط شود که شامل عدم نصب رادیاتور نزدیک وسایل منزل، نصب رادیاتور در نزدیک ترین فاصله به پکیج است .

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن