راه‌های محافظت از خانه در برابر سرمای زمستانسبک زندگی

راه‌های محافظت از خانه در برابر سرمای زمستان

از اینکه اولین نشانه‌های زمستان از راه برسند، باید خانه خود را در برابر فصل سرما عایق بندی کنید.گرمایش یعنی قبل از رسیدن آب و هوای سرد به فکر گرم کردن خانه خود باشید. نکاتی که در زیر آمده به شما کمک میکند که هوای سرد را بیرون از خانه نگه دارید.

1- چک کردن دودکش بخاری

قبل از اینکه از بخاری یا شومینه استفاده کنید، دودکش آن را با دقت بررسی کنید و آن را بصورت حرفه ای تمیز کنید. دوده های ایجاد شده و دیگر چیزهایی که باعث انسداد دودکش می شود می تواند منجر به آتش سوزی شود. بنابراین مطمئن شوید که درپوش دودکش دست نخورده است و خود شومینه و محفظه دودکش همگی قبل از اینکه اولین بار آتش را روشن کنید، خوب کار می کنند.

2- چک کردن آبگرمکن 

اگر دوست دارید که در هزینه های گرم کردن آب تا 9 % صرفه جویی کنید، آبگرمکن تان را با پوشش عایق بندی مناسب بپوشانید.اغلب مخازن آب در محل های سردخانه مثل زیرزمین یا گاراژ نصب شده است. هر چقدر گرمای کمتری از مخزن آب خارج شود، انرژی کمتری هم مصرف می شود و شما پول بیشتری پس انداز می کنید.

3- پوشاندن ترک ها و شکاف ها

قبل از اینکه سرما داخل شود، مطمئن شوید که تمام درزها و شکاف‌های اساسی را پوشانده اید و خانه‌تان را از نشت گرما و مصرف انرژی اضافه نجات داده اید. فوم‌های قابل گسترش، بخوبی درزها را در مناطقی که دسترسی به آنها سخت است، می پوشاند.

4- جلوگیری از یخ زدن شیارها

قبل از بارش اولین برف، برای آخرین بار به پشت بام بروید و پوشش آن را چک کنید. ایزوگام در برابر آسیب‌هایی که ممکن است یخ به خانه وارد کند محافظت می کند. آسیب هایی مثل شیارهای آب یخ زده روی پشت بام. در نهایت محافظت از سقف از مشکلات فصلی جلوگیری می‌کند.

5- حفاظت از گیاهان و درختچه ها

با انتخاب کشت گیاهان مناسب اطمینان پیدا خواهید کرد که حتی بعد از گذشت فصل سرما، حیاط تان دست نخورده باقی مانده است. عایق بندی و درست کردن حفاظ بوسیله تخته‌های سه لا و به شکل حرف A، گیاهان را از سرما در امان می دارد. بستن شاخه های بلند، کمک می‌کند که در هنگام بارش برف سنگین، از شکستن آن ها جلوگیری شود. اما در زمستان تنها مسئله بارش برف نیست. حفاظت از درختچه های کوچک در برابر تندبادهای قوی را فراموش نکنید!

6- آشنایی با فوت و فن ترموستات

اگر می خواهید که خانه تان را به قرن 21ام ببرید، از یک ترموستات هوشمند استفاده کنید. استفاده از ترموستات هوشمند علاوه بر اینکه استفاده از یک تکنولوژی هوشمند است، یک سرمایه گذاری هوشمند هم هست. امروزه در بازار گزینه های زیادی برای انتخاب ترموستات هست که می تواند هنگامی که اعضای خانه در منزل هستند دما را کنترل کند و یا هنگامی که در منزل نیستید دما را پایین بیاورد. کاربرپسند بودن و دسترسی به تمام نقاط خانه، از دیگر مشخصات این ترموستات ها می باشد.

7- نصب درزگیر

قبل از اینکه مشکلی جدی شود، آن را از بین ببرید و فضای داخل خانه را با بستن درزهای در و پنجره گرم نگه دارید. درزگیر در از ورود حشرات به داخل منزل هم جلوگیری می کند.

8- جلوگیری از یخ زدن لوله ها

لوله های یخ زده، فوار های آب یخ زده در بالای لیست آسیب به اموال در اثر کاهش دما به زیر صفر قرار می گیرد. برای جلوگیری از این کابوس زمستانی لوله ها را عایق بندی کنید.

9- اصلاح درختان

 شاخه های بزرگ و بلند درختان که به بالای پشت بام رسیده، در هنگام برف، یخ و سرما می تواند باعث بروز مشکلاتی شود. بار سنگینی که بر روی آن ها قرار می گیرد ممکن است با یک ضربه محکم و ناگهانی سقوط کند و آسیب های جدی بوجود بیاورد. بدون هیچ زحمتی خود را نجات دهید و شاخ و برگ های اضافه و بلند را برای جلوگیری از این تهدیدات هرس کنید.

10- تعویض فیلترهای موتورخانه

عملکرد مناسب سیستم گرمایش در ماه های سرد زمستان اهمیت زیادی دارد تا شما در فصل سرد هم در خانه گرم و راحت باشید. نقطه شروع برای تعمیر و نگهداری منظم آسان است. فیلترهای کثیف باعث محدود شدن جریان هوا و افزایش اتلاف انرژی می شوند. فیلترهای فایبرگلاس را هر دو ماه تعویض کنید و فیلترهای الکترواستاتیک یا HEPA را تمیز کنید و هر دو تا 4 ماه تعویض کنید. با این کار همیشه سیستم انرژی در بهترین حالت کار می کند.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن