پکیچسبک زندگی

راههای کاهش مصرف انرژی پکیچ

آیا خانه‌های قدیمی با موتورخانه‌هایی که فضای زیادی را اشغال می‌کردند را به یاد دارید؟ وقتی نگاهی به گذشته و موتورخانه‌ها در خانه‌های قدیمی می‌کنیم، متوجه می‌شویم موتورخانه‌ها فضای زیادی را در خانه اشغال می‌کردند و علاوه بر آن اختصاص مخزنی بزرگ برای نگهداری آب گرم به صورت دائم در آن‌ها باعث مصرف زیاد انرژی می‌شد. اما امروزه پکیج‌های دیواری فاقد مخزن هستند و آب را تنها در زمان نیاز به صورت مستقیم گرم کرده و فضای بسیار کمی را نیز اشغال می‌کنند. حال که پکیج‌های دیواری جایگزین موتورخانه شده‌اند، باید در مورد بهینه سازی مصرف انرژی در پکیج دیواری نیز اطلاعات لازم را داشته باشیم تا در مصرف انرژی بهتر رفتار کنیم. 

چگونه مصرف گاز پکیج را کاهش دهیم؟

پکیج دیواری‌ها جایگزین‌های بسیار مناسبی برای آبگرمکن های قدیمی شدند زیرا مهمترین مزیت آنها صرفه‌جویی در مصرف انرژی بوده است. بهتر است بدانید که آبگرمکن ها دارای مخزنی برای آب گرم هستند اما پکیج های دیواری، آب گرم را تنها در هنگام نیاز تولید می کنند و همین موضوع موجب مصرف کمتر انرژی و در نتیجه کاهش رقم قبض برق و گاز می شود.

توجه به نکات مهم برای مصرف بهینه پکیج

انتخاب درست پکیج باتوجه به متراژ محیط

برای انتخاب بهترین پکیج برای منزل و محیط شما در هیچ مطلبی به صورت دقیق نمیتوان اعلام کرد. زیرا تشحیص و محاسبه آن به عوامل متعددی بستگی دارد که در مکان متفاوت است. اما لازم است این مورد دقیق‌ بررسی شود تا بهترین دستگاه را براساس نیاز خود خریداری کنید. 

در نصب پکیج بر روی دیوار لازم است به فاصله‌های استاندارد توجه شود . نصب اصولی پیکج در محل مناسب میتواند در کاهش مصرف انرژی و گاز پکیج تاثیرگذار باشد. مکانی که پکیج نصب می‌شود باید محل شیرهای آب گرم و رادیاتورها، تراز بودن پکیج و شیر گاز به درستی نصب شود. از این رو برای اطمینان از نصب درست پکیج در جای مناسب آن حتما از تکنسین متخصص پکیج کمک بگیرید.

سرویس دوره ای پکیج

سرویس دوره ای پکیج  و چکاب منظم آن، هر 6 ماه یکبار، کمک به افزایش عمر مفید پکیج و از خرابی دستگاه جلوگیری می‌کند. در عین حال نیز همین امر میتواند در مصرف گاز پکیج و انرژی آن نیز کمک به کاهش و کنترل میزان مصرف آن شود.

در سرویس دوره‌ای پکیج، مجموعه کارهایی که یک تکسنین و متخصص بر روی دستگاه‌های شما انجام میدهد، از جمله چک کردن تنظیمات، سرویس دستگاه، بررسی گرمایش دستگاه، چک خروجی دودکش، چک کردن نشتی گاز و چک کردن سنسورها و … عملکرد آن‌ بالاتر می‌رود و مصرف گاز پکیج هم کاهش پیدا می‌کند.

البته ناگفته نماند که در صورت خرابی و نیاز به تعمیر پکیج از تکنسین متخصص دستگاه خود کمک بگیرید و هرگز برای تعمیر دستگاه خود به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید.

تنظیم صحیح پکیج

برای کاهش مصرف گاز پکیج، لازم است درجه حرارت آن را به درستی تنظیم کنید. پیش بینی شده که با کاهش هر درجه از دما، چند درصد مصرف گاز آن کاهش پیدا می‌کند و از این رو هزینه کمتری نیز برای گاز مصرفی پرداخت خواهید کرد. 

کاهش مصرف انرژی پکیج با هواگیری رادیاتورها

هواگیری رادیاتورها علاوه بر رفع مشکل صدای ناشی از هوا در سیکل پکیج و انتشار مناسب گرما، پخش یکدست گرما در محیط، موجب افزایش عمر قطعات و کاهش میزان مصرف گاز نیز می‌شود.

یکی از راهکارها برای کاهش مصرف گاز پکیج و کنترل مصرف انرژی آن میتوان عایق بندی صحیح لوله ها پیشنهاد داد. با عایق‌بندی صحیح اطراف لوله ‌ها از هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری می‌شود و مصرف گاز پکیج هم در نتیجه کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از ورود هوای سرد

اگر از ورود هوای سرد به داخل محیط و خانه جلوگیری کنید در واقع به عملکرد بهتر رادیاتور ها و پکیج و در نتجیه مصرف انرژی آن نیز کمک کرده‌اید.

استفاده از نوار درزگیر

هوای سرد از طریق درز درب، پنجره‌ها، کانال کولر و … وارد خانه می‌شود و روی عملکرد رادیاتورها تاثیر خواهد گذاشت. از این رو می‌توانید از نوار درزگیر برای کناره‌های درب و پنجره‌ها استفاده کنید. همچنین پوشاندن هر نوع مجرایی که به بیرون باز می‌شود می‌تواند از ورود هوای سرد به داخل منزل جلوگیری کند.

استفاده از پرده و موکت

برای کاهش مصرف گاز پکیج، کف خانه را با فرش یا حتی‌الامکان موکت بپوشانید و برای پنجره‌ها نیز از پرده پارچه‌ای استفاده کنید.

ضرورت دارد پس از خرید پکیج دیواری استاندارد ، باکیفیت و متانسب با محیط، برای نصب اصولی پکیج باید از تکنسین‌های حرفه‌ای استفاده شود.همچنین دسترسی راحت به سیستم لوله‌کشی، استفاده از شیرآلات با کیفیت و سرویس شش ماهه پکیج از جمله مواردی است که کمک می‌کند تا انرژی پکیج دیواری کمتر مصرف شود.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن