سبک زندگی

درزگیری پنجره ها در زمستان

روش های عایق کاری در و پنجره در برابر سرما

نحوه صحیح درزگیری پنجره های خانه

در فصل پاییز و زمستان، برای بالا بردن دمای منزل و جلوگیری از ورود هوای سرد راه حل های مختلفی وجود دارد مانند استفاده از شومینه، بخاری و سایر وسایل گرمایشی.

در و پنجره ها به هنگام باز و بسته شدن ، باعث انتقال هوای سرد زیادی به فضای خانه می شوند و انرژی زیادی به هدر می دهند. با عایق کردن پنجره ها تا حدود زیادی می‌توان مانع از ورود سوز و سرما شد. البته میزان به هدر رفتن انرژی در پنجره های دوجداره بسیار کمتر از پنجره های معمولی است.

اما نقش اصلی درب و پنجره دوجداره در ساختمان ها، عایق بندی حرارتی و صوتی می‌باشد. بنابراین این نوع در و پنجره ها را نیز می توان در فصول سرد سال عایق بندی نمود. در این بخش ، به بررسی عایق بندی کردن درب و پنجره و روش های مناسب برای درزگیری صحیح درب و پنجره ها در سرما می پردازیم.

روش های عایق کاری در و پنجره در برابر سرما

درزگیری و استفاده از نوارهای دور پنجره،اولین گام پیدا کردن درزها و جلوگیری از ورود هوا از طریق آنها می باشد. داخل و خارج پنجره ها را درزگیری کنید و در قاب پنجره از نوارهای مخصوص درزگیری استفاده کنید.

یکی از روشهای آسان برای پیدا کردن درز پنجره ها، استفاده از نور خورشید به هنگام روز است .اگر در طول روز نور خورشید از اطراف پنجره ها به داخل منزل آمد حتما درزی در پنجره وجود دارد.

روش دیگر استفاده از شمع است. اگر یک شمع روشن را در اطراف پنجره قرار دهید و شعله آن به اطراف حرکت کرد یعنی پنجره مورد نظر، درز دارد.البته برای آزمایش این روش باید وسایل گرمایشی یا سرمایشی را خاموش کنید تا باد به شعله شمع نرسد.

قبل از شروع درزگیری، درزهای قدیمی را پاک کرده و سطح پنجره را با پارچه مرطوب تمیز کنید تا کاملا تمیز و خشک شود.

برای درزگیری پنجره ها، به نکات زیر توجه نمایید

  • از درزگیرهای قابل انعطاف استفاده نمایید تا احتمال انقباض آنها کمتر باشد.

  • از ابزار درزگیری استفاده کنید و لوله چسب درزگیر را داخل آن قرار داده و مورد استفاده قرار دهید.

  • به آرامی و با دقت چسب درزگیر را روی محل درز بکشید تا یک خط صاف ایجاد کنید.

  • اگر برایتان شکل خط درز مهم است، پس از ریختن چسب درز روی شکاف و قبل از خشک شدن آن، درزگیر را با استفاده از پشت قاشق و یا انگشت آغشته به آب صاف کنید.

انواع مختلف درزگیرها برای درب و پنجره

درزگیرها دارای مدل های مختلفی از قبیل فوم، وینیل، رزین و انواع دیگر می باشند. با توجه به نیاز و نوع درب و پنجره می توان نوع درزگیر را انتخاب نمود. مدل های وینیلی و رزینی برای انواع درزها و تمام فصول، کاربرد دارند .باز کردن و تعویض آنها نیز به راحتی امکان پذیر است.

درب و پنجره های قدیمی با گذشت زمان آسیب بیشتری می بینند و عایق بندی آنها نیز کمی مشکل تر است. درزگیرهای فومی برای این مدل درب و پنجره ها گزینه مناسبی می‌باشند. فشردگی بافت این نوع درزگیرها، قابلیت پوشش دهی بسیار از مزایای این نوع عایق است. این درزگیرها می توانند درزها را همیشه بسته نگه دارند.

در هر چهار طرف قاب درب و پنجره می توان از درزگیر فومی استفاده کرد. در پشت اغلب این نوع درزگیرها چسب وجود دارد تا با چسبیدن بر روی سطح مورد نظر، از ورود و خروج هوا و اتلاف انرژی جلوگیری کنند.

درزگیری پنجره‌های ساختمان به تمیزی فضای داخل، جلوگیری از اتلاف انرژی و نیز کاهش سر و صدا کمک شایانی می‌کند. استفاده از نوار‌های چسبی، درزگیر‌های لاستیکی و اسپری فوم از رایج‌ترین راه‌های درزگیری پنجره‌های ساختمان هستند که امروزه استفاده از این روشها موجب صرفه جویی در انرژی می شود.

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن