راههای گرم نگه داشتن خانهزمستان

راه‌های گرم نگه داشتن خانه در زمستان

بسیاری از ما با سرد شدن هوا به فکر گرمای منزل خود می‌افتیم. ترفندها و روشهای مختلفی برای گرم نگه داشتن منزل وجود دارد. گرم نگه داشتن خانه در روزهای سرد زمستان با یک سری ترفندهای ساده شکل می گیرد که عبارتند از :

بستن همه پنجره ها: روش های گرم نگه داشتن خانه در روزهای سرد بسیار آسان هستند یکی از روش ها این است که درزها را بگیریم و مهمترین درز نیز پنجره ها هستند. پنجره ها باید بسته و کیپ شوند و هر درزی که از پنجره حس می شود نیز پوشانه شود. لای پنجره ها می بایست سفت و محکم بسته باشند. یک سری درزگیر های پلاستیکی وجود دارد که می تواند برای پنجره ها مناسب باشد.

استفاده از پرده های رنگ روشن: گرم نگه داشتن خانه در زمستان به واسطه استفاده از پرده هایی که رنگ روشن دارند نیز صورت می گیرد. در واقع در این روش سبب می شود که در طول روز نور خورشید وارد منزل شود. همینطور می توانید از کرکره های پلاستیکی برای پنجره ها استفاده کنید و زمانی که تابش آفتاب زیاد است آنها را در وضعیت باز قرار دهید.

بستن همه درب ها: در و چهارچوب آن دو بخش مهم برای گرم نگه داشتن خانه در روزهای سرد هستند به طوری که  اگر اطراف چهارچوب در به خوبی پوشانده شود از ورود هر نوع سرمایی جلوگیری می شود. می توانید از درزگیر و پارچه نیز استفاده کنید.

اجازه تابش نور خورشید به داخل منزل: اینکه چگونه محیط خانه را در زمستان گرم کنیم، بستگی به فضای منزل نیز دارد اما می تواند همه راه ها را انتخاب کرد تا نور خورشید چندین برابر انعکاس پیدا نماید. مثلاً استفاده از یک سری گیاهانی که سبب انتشار نور خورشید می شوند بسیار مهم است. اگر اشیایی جلوی نور آفتاب را می گیرد سعی کنید جای آن را عوض کنید.

بستن درب اتاق های غیر نورگیری: بهترین راه های گرم کردن خانه در زمستان این است که عایق کاری های ساده و ارزان را یاد بگیرید. مثلاً اتاق هایی که نورگیر نیستند را حذف کنید. در واقع درب های بسته سبب می شوند یک مانع بین شما و اتاق های فریز شده ایجاد شود. در واقع جریان هوا در این راستا تا حد زیادی متوقف می شود.

استفاده از قالیچه یا موکت: یکی از روش های عایق کاری کف استفاده از فرش و موکت است. فرش ها محیط خانه را گرم تر می کنند. بهتر است اجازه ندهیم کف خالی خالی باشد و بدون فرش استفاده شود. وقتی از فرش استفاده کنید دیگر مجبور به لمس سنگ یخ زده نیستید.

استفاده از عایق در شیروانی: تمام ترفندهای گرم نگه داشتن خانه در زمستان به نوبه خود اهمیت زیادی دارند اما اگر فضای منزل شما بسیار سرد است می توانید از یک عایق ارزان و مناسب استفاده کنید تا در حبس کردن گرما به مشکل دچار نشوید. در واقع این کار باید برای سقف صورت بگیرد. اگر فضای خالی در بالای سقف دارید این کار را حتماً انجام دهید.

 اگر وسایل گرمایش منزل خراب شده است پس چطور خانه را گرم کنیم؟ برای گرم کردن خانه در روزهای سرد به شرطی که وسایل گرمایش اصلی شما مانند بخاری و شوفاژ و … خراب شده است بهترین روش آشپزی است.

به طور کلی آشپزی کردن یک فعالیت گرمازا محسوب می شود و سبب می شود که دمای محیط خانه افزایش یابد. به هر صورت اگر اهل منزل از غذاهای گرم استفاده کنند از درون گرم می شوند. روشن بودن اجاق گاز خود یکی از روش های گرم کردن منزل محسوب می شود. روشن بودن فر نیز یکی از روش های گرمازا برای منزل محسوب می شود.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن