راهکار کاهش مصرف برق ماشین ظرفشوییلوازم خانگی

راهکارکاهش مصرف برق ماشین ظرفشویی

مدیرت برق ماشین ظرفشویی

در این متن راهکار کاهش مصرف برق در ماشین ظرفشویی را مطالعه می کنیم.

طبق مطالعات انجام شده میزان برق مصرفی انواع ماشین های ظرفشویی از 1.6 تا 2 کیلو وات ساعت برآورد شده است که البته این میزان مصرف برق مقدار زیادی است و اقدامات زیر به کاهش مصرف برق ماشین ظرفشویی کمک می‌کند.

تا حد امکان از برنامه اقتصادی (کم مصرف) ماشین ظرفشوئیتان استفاده کنید. برای این کار بهتر است ظرف‌ها را قبل از قرار دادن در دستگاه، با یک دستمال تا اندازه‌ای پاک کنید.

اگر ظرف‌ها فقط کمی کثیف هستند از یک چرخه‌ی شستشوی سبک استفاده کنید زیرا در این روش به دلیل استفاده کمتر از آب گرم و کاهش زمان کار دستگاه انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

موقع خرید ماشین ظرفشویی یا به طور کلی هر وسیله الکترونیکی به برچسب مصرف انرژی آن توجه کنید. با خرید دستگاهی که رتبه مصرف انرژی پایین‌تری داشته باشد کمترین مصرف انرژی با بیشترین کارایی را نشان می‌دهد.

ماشین ظرفشویی

تا جایی که می‌توانید از کل ظرفیت ماشین ظرفشویی استفاده کنید. تعداد ظرف‌ها تغییری در مصرف آب ماشین نمی‌دهد پس بهتر است ظرف‌ها را در طول روز داخل ماشین جمع کنید و سپس یک بار در ساعات غیر اوج مصرف آن را به کار اندازید.

ظرف ها را مطابق دستور العمل تولید کننده در ماشین قرار دهید، همه ردیف‌ها را پر کنید تا از آب و انرژی حداکثر بهره‌برداری صورت گیرد. توجه داشته باشید گردش آب به راحتی صورت گیرد، اگر ظرفی در جایی نامناسب قرار گیرد جلوی پاشش آب به همه قسمت‌ها را می‌گیرد.

ماشین ظرفشویی

بیشترین میزان برقی که ماشین ظرفشویی مصرف می‌کند صرف گرم کردن آب می‌شود لذا اگر از یک منبع آب گرم ارزان قیمت برخوردار هستید در صورت امکان آن را مستقیماً به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

دستگاه را حتی الامکان در ساعت‌های پیک مصرف روشن نکنید. 

نظافت منظم عمر دستگاه را افزایش و مصرف انرژی آن را کاهش می دهد. استفاده از تمییزکننده ماشین ظرفشویی و شوینده‌های استاندارد الزامیست.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما سیستم خشک کن بدون گرما دارد؛ از آن استفاده کنید، اگر دستگاهی دارید که قدیمی تر است و مجهز به این سیستم نیست می توانید بعد از پایان شستشو ظرفشویی را خاموش کنید و در آن را باز بگذارید تا جریان هوا ظرف ها را خشک کند.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن