فواید استفاده از نور طبیعی

استفاده از نور طبیعی

استفاده از روشنایی روز

در این متن استفاده از نور طبیعی را می خوانیم.راههای صرفه جویی در مصرف برق بسیار زیاد می باشد.صرفه‌جویی در انرژی راهی بسیار عالی در پایین آوردن فشار وارد بر محیط و کاهش هزینه‌های خانواده‌ است و کافیست که ما فقط یکسری موارد ساده را رعایت نماییم. یکی از این راه حل های آسان میتواند استفاده بیشتر از نورهای طبیعی باشد.

۱روشن کردن لامپ یک اتاق 
وقتی خورشید غروب می‌کند، لامپ یک اتاق مرکزی را روشن کرده و از اعضای خانواده بخواهید که ساعات شب را در این اتاق سپری کنند. روشن کردن فقط یک لامپ اتاق صرفه‌جویی بسیار خوبی در نیروی برق خانه خواهد بود.

۲لامپ‌های برقی را با شمع جایگزین کنید
صرفه‌جویی در انرژی یعنی نگاهی جدید به تسهیلاتی که تا دیروز نادیده می‌گرفتیم پیدا کنیم. نیازی نیست که کلاً دست از استفاده از لامپ‌های الکتریکی بردارید، اما استفاده از شمع در چند شب از هفته صرفه‌جویی عالی در برق مصرفی خانواده خواهد بود. این کار علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی و پایین آوردن هزینه‌های خانواده، فضای خانه را از یکنواختی درآورده و محیط را بسیار عاشقانه و صمیمی‌تر می‌کند.

_ سعی کنید با یک شب در هفته استفاده از شمع به جای لامپ شروع کنید. سعی کنید از شمع‌هایی استفاده کنید که کندتر می‌سوزند و مدت زمان طولانی‌تری نور فراهم می‌کنند.

_ در آن شب سعی کنید فعالیت‌هایی انجام دهید که نیاز به برق ندارند مثل داستان گفتن یا کتاب‌ خواندن زیر نور شمع.

۳از نور طبیعی بهره ببرید
در طول روز، خورشید را اولین منبع نور خود بدانید و خانه و محل‌کارتان را طوری ترتیب دهید که بتوانید از نور آفتاب نهایت استفاده را ببرید. پرده‌ها را کنار بکشید و اجازه دهید نور به طور کامل فضای خانه را روشن کند.
_ اگر در اداره کار می‌کنید، سعی کنید میز کارتان را جایی قرار دهید که به خوبی با نور آفتاب روشن شود و نیازی به چراغ مطالعه نداشته باشید.

_ در خانه، فعالیت‌های روزانه خانواده را در روشن‌ترین اتاق ترتیب دهید. نقاشی کشیدن، کتاب خواندن، استفاده از کامپیوتر و سایر فعالیت‌ها که به نور کافی نیاز دارد می‌تواند در این اتاق انجام شود.

استفاده از نور

۴لامپ‌هایتان را عوض کنید
لامپ‌های قدیمی بیشتر انرژی خود را به صورت گرما می‌سوزانند تا اینکه نور تولید کنند. آنها را با لامپ‌های LED یا فلورسنت جایگزین کنید که هر دو آنها انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

_ لامپ‌های فلورسنت فشرده تقریباً ۱/۴ انرژی لامپ‌های قدیمی را مصرف می‌کنند. آنها با مقدار بسیار کمی جیوه تولید شده‌اند، بنابراین دقت کنید که وقتی سوختند از آنها دوری کنید.

_ لامپ‌های LED از سایر انواع لامپ‌ها گران‌تر هستند اما دوام بیشتری داشته و جیوه هم ندارند.

عوض کردن لامپ

۵استفاده از نورهای بیرونی را به حداقل برسانید
خیلی‌ها شاید نمی‌دانند که لامپی که در کوچه، دم در خانه یا در حیاطشان که تمام شب روشن نگه می‌دارند چقدر هزینه‌شان را بالا می‌برد. بهتر است تصمیم بهتری برای روشن نگه داشتن این لامپ‌ها بگیرید.

_ اگر لامپ بیرون خانه را بخاطر مسایل امنیتی شب‌ها روشن نگه می‌دارید می‌توانید به جای لامپی که همه شب روشن می‌ماند، از لامپ‌های چشمی استفاده کنید که سنسور حرکتی دارد.

_ لامپ‌های تزیینی حیاط و بیرون خانه را خاموش نگه دارید.

_ لامپ‌های حیاط را با لامپ‌های خورشیدی جایگزین کنید که در طول روز با نور خورشید شارژ شده و در شب روشن می‌مانند.

با به کار بستن همین راهکارهای ساده به راحتی می توانیم علاوه برصرفه جویی در مصرف برق در اقتصاد خانواده هم کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن