کولرآبیمزایای سایه‌بان کولرآبی

مزایای سایه‌بان کولرآبی

استفاده از سایبان برای کولر آبی

خلاصه مطلب
  • مزایای سایه‌بان کولرآبی
  • اهمیت استفاده از سایبان کولرآبی چیست؟
  • اهمیت سایبان کولر آبی
  • انواع سایه بان
  • ویژگی‌های یک سایبان مناسب
  • بهترین جنس سایبان مناسب برای کولر آبی

اهمیت استفاده از سایبان کولرآبی چیست؟

در این متن مزایای سایه‌بان کولرآبی را می خوانیم.باید همواره به دنبال راه‌هایی باشیم که بتوانیم راندمان بیشتری از دستگاه‌های برقی بگیریم.می توانیم با انجام کار‌های ساده، از مصرف انرژی بکاهیم و یا با استفاده از ترفند‌های مختلف، باعث افزایش کارایی دستگاه‌ها با کمترین میزان برق مصرف شده شویم.مثلا‌ در مورد کولر‌های آبی، یکی از کار‌هایی که باعث به وجود آمدن این افزایش راندمان شده است، استفاده از سایبان برای کولر آبی می‌باشد.

لام به ذکر است اهمیت سایبان کولر آبی در سال‌های اخیر مشخص شده است؛ همچنین افزایش راندمان کارایی کولر، باعث این شده است که انواع سایه‌بان‌ها با جنس‌های مختلفی در بازار تولید شده که هر کدام ویژگی‌های خاص خودش را داشته باشد.

سایه بان برای کولر ابی

اهمیت سایبان کولر آبی

کولرهای آبی در کشور ما، بیشترین استفاده را در بین سیستم‌های خنک کننده‌ی هوا دارند. در اکثر موارد کولر را بر روی پشت بام، و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می دهند.البته ثابت شده که گرم شدن بیش از حد بدنه‌ی کولر به خاطر نور آفتاب، راندمان کولر آبی را تا 50% کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای استفاده از کولرآبی، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

افزایش طول عمر بدنه‌ی کولر

طبیعی است که خنک نگه داشتن قطعات الکتریکی و مکانیکی درون کولر، به افزایش طول عمر قطعات منجر می‌شود. چرا که گرما و آفتاب باعث تخریب قطعات پلاستیکی و گاها فلزی، در طول زمان خواهد بود. به همین دلیل، با وجود سایه‌بان، می‌توان جلوی بسیاری از هزینه‌های اضافی را گرفت.

صرفه جویی در مصرف آب و برق

زمانی که راندمان کولر افزایش میابد، کیفیت باد بیشتر شده و تهویه‌ی هوا به شکل بهتری صورت می‌گیرد. به همین دلیل، مدت زمان کمتری نیاز است تا کولر را روشن بگذاریم، به همین دلیل تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. همچنین، کم شدن میزان تبخیر آب درون کولر، مصرف آب کولر را نیز کاهش می‌دهد.

مزایای استفاده از کولر آبی عبارت است از:

   جلوگیری تاثیر بارندگی

با وجود سایبان کولر آبی ، جلوی برخورد آب در صورت بارندگی گرفته شده و احتمال زنگ زدن بنده‌ی آن کاهش می‌یابد. همچنین با بارش برف، برف روی آن ننشسته و سنگینی برف باعث وارد شدن فشار نا مطلوب به آن نخواهد شد.

در ضمن لازم بهذکر است  هر نوع کولری که در طول روز، ساعات زیادی را در معرض آفتاب قرار گیرد، برای کاهش مصرف آب و برق و همچنین محافظت‌های ذکر شده از کولر، نیاز دارد که سایه‌بان داشته باشد.

انواع سایبان

برخی از سایه‌بان‌ها، از جنس پلاستیک پلی کربنات ساخته می‌شوند که به راحتی خم شده و حالت می‌گیرد و می‌توان به راحتی از آن بر روی بدنه‌ی کولر، استفاده کرد.این جنس از سایه‌بان وزن کمی دارند و به راحتی می‌توان آن را جا به جا کرد. مقاومت در برابر سایش و آب و آفتاب نیز از ویژگی‌های این جنس می‌باشد.

سایه بان

دسته‌ی دیگر از جنس سایبان کولر آبی ، پارچه‌های برزنتی که در چادر مسافرتی هم استفاده می‌شود، می‌باشد. این جنس از پارچه ضد آب می‌باشد و ویژگی‌های یک سایه‌بان خوب را دارد. باید توجه داشت که برای نصب این پارچه‌ها، نیاز است تا میله‌هایی را به شکل ثابت در جایگاهی قرار دهید تا بتوانید پارچه را بر روی آن سوار کنید.

سایه بان

سایه‌بان‌های از جنس تیغه‌های آلومینیومی، که از آن در درب کرکره‌ای برخی مغازه‌ها هم استفاده می‌شود، مفید‌ترین نوع سایه‌بان می‌باشد. البته باید در نظر داشت که با این که این جنس، توخالی می‌باشد، باز هم وزن بیشتری نسبت به دو جنسی که قبلا گفته شد دارد و همچنین قیمت آن نیز به نسبت، بالاتر است.

سایه بان
مزایای استفاده از سایه بان

ویژگی‌های یک سایبان مناسب

سایه‌بان خوبی که می‌توان از آن برای کولر استفاده کرد، باید این قابلیت را داشته باشد که به خوبی از کولر در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کند و مانع از داغ شدن بدنه‌ی کولر بشود. همچنین باید از جنسی باشد که بیشتر از اینکه نور خورشید را جذب کند، آن را بازتاب کند تا دمای خود سایه‌بان، بیش از اندازه بالا نرود؛ به عبارت دیگر جنس سایه‌بان به شکلی نباشد که با جذب نور آفتاب روند تخریبی داشته باشد بلکه باید در این راستا، مدت زمان زیادی مفید واقع شود.

از دیگر ویژگی‌های یک سایبان کولر آبی خوب، این است که انعطاف زیادی داشته باشد و بتوان آن را به شکل گسترده‌ای بالای سر کولر، باز کرد تا دستگاه را در هر زاویه‌ی تابشی از نور خورشید، حفظ کند.

بهترین جنس سایبان مناسب برای کولر آبی

لازم به ذکر است اگر در منطقه‌ای هستید که آفتاب با شدت زیادی می‌تابد، ممکن است در کوتاه مدت سایه‌بان‌های پلی کربناتی را از بین برود. یا اگر باد‌های شدیدی در منطقه شما می‌وزد، بهتر است که از سایه‌بان‌های فلزی استفاده نمایید. اما به شکل عادی، سایه‌بان‌های برزنتی هم قیمت کمتری داشته و هم کارایی‌های یک سایه‌بان خوب را دارا می‌باشد. یعنی به خوبی از ورود گرد و غبار به داخل کولر جلوگیری کرده و مانع از نسشتن باران و برف بر روی آن خواهد شد.

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن