سرمایش، گرمایشکولرگازی

نگهداری کولر گازی

مزایای نگهداری و سرویس کولر گازی

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از اینکه در فصل تابستان صرفه جویی در مصرف برق داشته‌ایم ، این است که مطمئن شویم که کولر گازی به خوبی کار می کند و برای این که این امر اتفاق بیفتد، بسیار مهم است که مطمئن باشید که سیستم کولر گازی به درستی نگهداری می شود و قبل از هر تابستان بخوبی سرویس می شود و به شکل خوبی کار می کند.لازم به ذکر است اگریک سیستم کولر گازی به درستی نگهداری نشود، می تواند هزینه های برق شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

کولر گازی جدید

مواردی که در هنگام نصب سیستم کولر گازی باید به آن دقت کنیم

1)اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای نصب، تعمیر و نگهداری و سرویس کولر گازی در جایی که شما تصمیم به نصب کولر گازی دارید، وجود داشته باشد. اگر کولر گازی در یک فضای کوچک نصب شده باشد، تعمیر و نگهداری دشوار خواهد بود و می‌تواند صورتحساب برق شما را افزایش دهد.

2)مهم است که کمپروسور کولر گازی را در یک مکان سایه دار نصب کنید. قسمت شمالی یا شرقی خانه برای نصب و راه اندازی کولر گازی بهترین مکان است بطوری که نور آفتاب مستقیما به کمپسور نمی تابد.

3) اطمینان حاصل کنید که فیلترهای کولر گازی را قبل از شروع  فصل تابستان تمیز کنید. فیلترهای کثیف بر جریان هوای موجود در کولر گازی تأثیر می گذارند و در نتیجه باعث می شود که کولر گازی برق بیشتری مصرف کند تا هوای گرم داخل را انتقال دهد.

4) به صورت دوره‌ای گاز مبرد را تعویض کنید و کندانسور را تمیز کنید تا کولر گازی موثرتر کار کند. 

کندانسور کولر گازی

5) تنظیمات کولر گازی را بررسی کنید و مطمئن شوید که دریچه هوا بسته است. دریچه هوا برای انتقال هوای بیرون به داخل اتاق استفاده می شود. اما چون کولر گازی با خنک کردن هوای محیط داخلی کار می‌کند، باز بودن دریچه هوا ، باعث می شود هوا را از خارج به داخل اتاق انتقال دهد و کولر گازی باید بیشتر کار کند تا محیط اتاق را خنک کند.

5) لامپ ها، کامپیوترها، تلویزیونها و تمام وسایل الکترونیکی نوری گرما تولید می کنند. اطمینان حاصل کنید که این دستگاه‌ها هنگام استفاده نکردن خاموش هستند، در غیر این صورت می توانند بار کولر گازی را افزایش دهند. در واقع لامپ های قدیمی گرمای زیادی را ایجاد می کنند و می توانند میزان برق مصرف شده توسط کولر گازی را افزایش دهند.

6) حفظ عایق درست اتاق که کولر گازی در آن نصب شده است مهم است. اطلاعات بیشتر درباره عایق بندی در قسمت عایق بندی وب سایت ما موجود است.

7) نگه داشتن کولر گازی در دمای ایده آل 24-25سانتی گراد برای صرفه جویی در مصرف برق و انرژی موثر است.

دمای کولر گازی

8)  استفاده از یک پنکه سقفی به همراه کولر گازی کمک می کند تا بار کولر گازی کاهش پیدا کند.

9)  اگر شما یک کولر گازی بسیار قدیمی دارید که مرتبا نیاز به تعمیر دارد، بهتر است آن را با کولر گازی جدیدی عوض کنید بخصوص یک کولر گازی کم مصرف. هزینه خرید یک کولر گازی جدید تر از هزینه تعمیر و نگهداری یک کولر گازی قدیمی که برق زیادی نیز مصرف می کند، بسیار ارزان تر است.

نگهداری و سرویس یک کولر گازی به خوبی می تواند برق مصرفی را ذخیره کند و می تواند کمک زیادی به کاهش هزینه های برق شما کند. 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن