دلیل گرم بودن داخل یخچال

دلیل گرم بودن داخل یخچال

گرم شدن یخچال و بالارفتن دما

خلاصه مطلب
  • دلیل گرم شدن یخچال چیست؟
  • علل گرم شدن فضای داخل یخچال
  • گرم شدن یخچال و علت و راهکارهای برطرف کردن آن
  • نشت گاز در یخچال
  • تمیز نبودن کندانسور یخچال
  • پوسیدگی لاستیک دور درب یخچال
  • خرابی ترموستات

علل گرم شدن فضای داخل یخچال

گرم شدن یخچال ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد که البته هر علتی با توجه به برند و مدل یخچال متفاوت است. وجود نقص در عملکرد این وسیله برقی پرکاربرد منزل، مطمئناً هزینه‌های دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.

گرم شدن یخچال به دلیل ایراد در بخش‌های داخلی و محفظه‌های یخچال به وجود می‌آید. در برخی از اوقات با تمیز کردن برخی از قطعات و یا تعویض آن‌ها می‌توانید خودتان مشکل را حل کنید.

اولین نکته در نگهداری یخچال، محل مناسب آن در آشپزخانه می‌باشد.

در هنگام نصب به فاصله مناسب یخچال از دیوار نیز توجه داشته باشید.سعی کنید که یخچال را خیلی به دیوار و یا وسایل کناری آن نچسبانید. همچنین یخچال را جلوی نور مستقیم آفتاب و یا نزدیک اجاق گاز قرار ندهید.

دومین نکته این‌که قفسه‌ها و بخصوص محفظه‌های یخچال را بیش‌ازحد پر نکنید.

باید در قسمت‌های مختلف یخچال، هوا در گردش باشد تا داخل یخچال خنک شود. به همین دلیل برخی از مواد غذایی و چیزهای اضافه را از یخچال خالی کنید تا هم یخچال سبک باشد و هم دمای مناسب آن حفظ شود.

یخچال

گرم شدن یخچال و علت و راهکارهای برطرف کردن آن

نشت گاز در یخچال

اولین علت گرم شدن یخچال، نشت گاز می‌باشد. محل عبور گاز در یخچال، شبکه فلزی لوله‌ها در پشت یخچال است. معمولاً راه تشخیص ایراد نشت گاز، وجود برفک در یک بخش یخچال می‌باشد. البته می‌توان با نشت‌یاب الکترونیکی نیز نشت گاز یخچال را تشخیص داد.

خرابی موتور فن یخچال

موتور فن یخچال موجب گردش هوای خنک در داخل یخچال می‌شود. به همین دلیل خراب شدن این قطعه یخچال باعث توقف سرماسازی و گرم بودن داخل یخچال می‌شود. یخچال دارای ۳ فن جداگانه فن اوپراتور، فن داخلی و فن کمپرسور است.

فن یخچال

تمیز نبودن کندانسور یخچال

کندانسور یخچال یا همان رادیاتور خنک کننده گاز، پروسه سردسازی و انتقال گرمای گاز یخچال را انجام می‌دهد.معمولاً به‌مرورزمان، گردوغبار هوا در کندانسور یخچال جمع و انباشته می‌شود. اگر کندانسور هر ۶ ماه یک‌بار تمیز نشود، گردوغبار موجب اخلال در عملکرد قطعه و سوختن کمپرسور یخچال می‌شود. تمیز نبودن کندانسور یخچال هم میتواند علت گرم بودن داخل یخچال باشد.

پوسیدگی لاستیک دور درب یخچال

سالم بودن لاستیک دور درب یخچال و بسته شدن کامل یخچال در حفظ مواد غذایی تأثیر بسزایی دارد. معمولاً بعد از چند سال استفاده، لاستیک دور درب پاره و یا پوسیده می‌شود. این اشکال منجر به خروج هوای سرد و وارد شدن هوای گرم به داخل یخچال می‌شود و باعث فاسد شدن غذاها می‌شود. با تعویض لاستیک یخچال، مشکل گرما نیز برطرف می‌شود.

لاستیک در ب یخچال

خرابی موتور یا کمپرسور

موتور یا کمپرسور قطعه‌ای حیاتی در یخچال است که نقش قلب را برای آن ایفا می‌کند. این قطعه با پمپاژ گاز مبرد به محیط داخلی یخچال، دما را پایین نگه می‌دارد. از آن جایی که خرابی موتور یا کمپرسور باعث بالا رفتن دمای یخچال و فاسد شدن مواد غذایی می‌شود، توصیه می‌کنیم فورا برای تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

خرابی ترموستات

یکی دیگر از قطعاتی که خرابی آن می‌تواند علت گرم بودن داخل یخچال شما شود، ترموستات است. ترموستات وظیفه اندازه‌گیری دمای محیط داخلی یخچال و کنترل آن بر اساس دمای مورد نظر کاربر را دارد.

خرابی ترموستات باعث تشخیص اشتباه دمای محیط و عدم شروع به کار فرآیند خنک سازی هوا در یخچال خواهد شد. از آنجا که با خرابی ترموستات، موتور یخچال روشن نخواهد شد، دمای محیط یخچال به سرعت افزایش پیدا می‌کند. لذا تعمیر فوری و به موقع این قطعه اهمیت زیادی دارد.

می‌توان با سرویس و تعمیربه‌موقع قطعات یخچال مشکلات بوجود آمده برای آن را حل کرده و در کاهش هزینه ها سیم باشیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:
https://bargheman.com/mobile-app
موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.
http://tavanirpr.ir/?p=2196
اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن