صنایع

لامپ اضافی خاموش

راهکار برای صرفه جویی در برق

خلاصه مطلب
  • لامپ اضافی خاموش
  • راههای صرفه جویی در برق کدام است؟
  • وسایل پرمصرف را بشناسیم
  • برچسب انرژی
  • لوازم برقی اضافه را از برق بکشید
  • وسایل برقی متناسب با نیاز

 با فرارسیدن فصل تابستان در صورت عدم صرفه‌جویی در برق با قطعی برق مواجه خواهیم بود.با توجه به اینکه حدود نیمی از مصرف برق تهران مربوط به مشترکان خانگی است، با خاموش کردن یک لامپ اضافی و صرفه‌جویی در مصرف برق می‌توانیم سهم قابل توجهی در کاهش مصرف برق در طی تابستان داشته باشیم.  

برای صرفه‌جویی در برق بهتر است راهکارهای زیر را به کار ببریم:

1 – لامپ اضافی خاموش

خاموش کردن لامپ‌ها روشی بسیار ساده و البته کاربردی برای صرفه‌جویی در مصرف برق است. بهتر است در مورد تعداد لامپ‌هایی که در خانه روشن هستند،حساسیت داشته باشید. به این فکر کنید که برای روشن کردن فضای خانه و یا اداره واقعا به چند عدد لامپ نیاز دارید.وقتی خانه را ترک می‌کنید،حتما لامپ‌ها را خاموش کنید. در ضمن می توانید از لامپ‌های که روشنایی بیشتری دارند مانند لامپ ال ای دی بجای چندین لامپ رشته‌ای یا کم مصرف استفاده کنید.

2 – وسایل پرمصرف را بشناسیم

کولرگازی و ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی از جمله پرمصرف‌ترین لوازم برقی خانه هستند. یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف برق و کم کردن بار مصرف برق در ساعات اوج مصرف، این است که در این ساعات تا جای ممکن از این لوازم استفاده نکنیم یا در صورت نیاز از استفاده از کولرگازی در ساعات اوج مصرف، آن را در حالت فن قرار دهیم تا مصرف برق آن کمتر شود.

وسایل برقی

3 – برچسب انرژی

برچسب انرژی نشان دهنده میزان مصرف هر وسیله برقی است.با استفاده از وسایلی که برچسب انرژی A یا B دارند،می‌توان تا حد زیادی مصرف برق را کم کرد. به‌طوری که گاهی لوازم برقی به ظاهر کم‌مصرف با برچسب انرژی نامناسب، برق بیشتری نسبت به لوازم پرمصرف اما دارای برچسب انرژی سبز مصرف می‌کنند.

4 – لوازم برقی اضافه را از برق بکشید

آیا می‌دانید لوازم برقی که خاموش هستند ولی دوشاخه‌ی آن به برق وصل است، برق مصرف می‌کنند؛ حتی وسیله‌ای مانند قهوه جوش تا مدت زیادی بعد از استفاده و خاموش شدن هم برق مصرف می‌کند.

5 – وسایل برقی متناسب با نیاز

خشک کن ماشین لباسشویی ، برق زیادی مصرف می‌کند.در صورتی که امکان خشک کردن لباس‌ها در هوای آزاد را داریم از استفاده از خشک‌کن بپرهیزیم.

پهن کردن لباس

کاهش استفاده از لوازم برقی به‌خصوص در تابستان، حتی به اندازه خاموش کردن یک لامپ اضافی توسط هر خانوار،می‌تواند کمبود برق را جبران و از خاموشی‌ها جلوگیری کند.

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن