برق منفیلم

?نوآوری در مسیر خدمت‌رسانی

اپلیکیشن برق من

?از قبض سبز تا تغییر تعرفه با «برق من»

بیش از یک قرن از ورود انرژی ارزشمند برق به کشور ما می‌گذرد و در طول این زمان شیوه محاسبه و نحوه اعلام میزان برق مصرفی مشترکین دائماً در مسیر تکامل تغییر یافته است. از بررسی وضعیت و نوشتن بصورت دستی توسط مامورین اداره برق و اعلام شفاهی به مردم گرفته تا محاسبه و صدور قبوض‌ کاغذی بصورت سیستماتیک در ادارات برق و ارسال برای مشترکینی که تعدادشان هر روز رو به افزایش بود، انواع شیوه‌های استفاده شده در گذر زمان بوده‌اند.

با قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه، حفظ محیط زیست و سهولت انجام فرآیندهای خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش مورد توجه تمامی نهادهای دولتی قرار گرفته و طرحهای مختلفی برای تحقق دولت الکترونیک به اجرا در آمد. صنعت برق نیز که همواره پیشگام تحولات بوده است با اجرای طرح ملی « قبض سبز » و حذف قبوض کاغذی به همراه اعلام بهای برق مصرفی از طریق ارسال پیامک، از قطع میلیون‌ها درخت در طول سال جلوگیری کرد. درگام بعدی امکان پرداخت قبوض از طریق سامانه‌های اینترنتی و تلفنی برای مشترکین فراهم شد و نهایتاً در سال 1399 با هدف ارائه غیرحضوری تمامی خدمات مورد نیاز مردم در حوزه برق، اپلیکیشن جامعی تحت عنوان « برق من » در اختیار عموم جامعه قرار گرفت. خوشبختانه امکانات متعدد این اپلیکیشن از ثبت درخواست انشعاب و خسارت گرفته تا اعلام خرابی و استعلام خاموشی و مهمتر از همه، دریافت آخرین بهای برق مصرفی به همراه بررسی وضعیت مصرف در قیاس با دوره‌های مشابه گذشته و الگوهای مصرف و …. موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم ساخت.

یک شرکت توزیع برق در گوشی همراه شما

همانطور که اشاره شد یکی از امکانات اپلیکیشن برق من مقایسه تطبیقی میزان مصرف برق مشترکین با الگوهای تعیین شده در تعرفه جدید است که بر اساس آن، نحوه محاسبه بهای برق به نفع اکثریت جامعه که مصرف متعارفی دارند تغییر کرده و یارانه‌ای که توسط دولت به این بخش اختصاص پیدا می‌کند بصورت عادلانه تری توزیع می شود تا افراد پرمصرف و بی توجه به مصرف بهینه و الگوهای صحیح، بدون دریافت یارانه بهای حقیقی مصرف برق خود را بپردازند.

یقیناً اصلاح شیوه توزیع یارانه برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در روش توزیع یکسان، تمامی مشترکین فارغ از نوع و میزان مصرفشان از این مزیت بهره‌مند می شدند در حالیکه تخصیص میزان بیشتر یارانه به مشترکینی که مصرف بهینه تری دارند  و حذف یارانه گروهی که بسیار نامتعارف مصرف می کنند، عادلانه ترین شیوه است و سبب توجه بیشتر افکار عمومی و تشویق جامعه به اعمال راهکارهای مدیریت مصرف می‌‍شود.

بر این اساس طبق تعرفه جدید، نظام پرداخت یارانه انرژی عادلانه تر شده و مشترکینی که میزان مصرفشان مطابق الگوی صحیح منطقه سکونتشان باشد از تخفیفات خوبی بهره‌مند می شوند. از سوی دیگر افرادی که مصارف بیش از الگوی تعیین شده دارند نیز هزینه‌های مصرفشان به صورت پلکانی افزایش می یابد.

به این ترتیب با اعمال ابزار قیمتی، تمامی مشترکین بیشتر از قبل به میزان مصرف انرژی خود توجه کرده و سعی می‌کنند تا با بهره‌گیری از راهکارهای مدیریت مصرف،هزینه های خانواده‌شان را کاهش دهند.

برای اطلاعات بیشتراپلیکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن