فیلممدیریت مصرف

?زندگی بدون برق ممکن نیست.

آموزش راهکارهای مصرف بهینه برق

?قدر داشته هایمان را بدانیم.

در دنیای کنونی وابستگی همه جانبه زندگی بشربه انرژی از بدیهیات به شمار می رود و از آنجا که نقش فراگیر برق بعنوان زیرساخت توسعه در گستره های گوناگون غیرقابل انکار است، توان تولید و مدیریت مصرف آن از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.

در ایران عزیز ما بیشترین سهم مصرف برق به بخش خانگی اختصاص می یابد. این در حالی است که بر اساس فرآیند صحیح توسعه یافتگی، چنانچه جایگاه حوزه‌های صنعتی وتجاری در نمودار مصرف انرژی بالاترباشد،چرخهای اقتصاد با سرعت و قدرت بیشتری می چرخند.

امروزه در خانه اغلب ما تعداد زیادی لوازم خانگی برقی مورد استفاده قرار می گیرند که اگرچه تعدادی از آنها غیر ضروری‌اند اما بیشترشان به جزء لاینفکی از زندگی مدرن روزمره تبدیل شده اند.رشد تکنولوژی با ورود سیل عظیمی از فناوری‌ها به مدد انرژی برق، امکانات مطلوبی را برای بهبود کیفیت زندگی و رفاه بیشتر ما فراهم ساخت.کمتر از 3 دهه پیش تصور حذف سماور و جایگزینی وسیله‌ای بنام  چای‌ساز غیرممکن به نظرمی رسید،جاروبرقی و ماشین لباسشویی درتمامی خانه ها وجود نداشت وهیچ ذهنیتی نسبت به استفاده از وسیله ای بنام مایکروفر برای طبخ یا گرم کردن غذا بجای اجاق گاز نداشتیم.

تغییر فرآیندها و چارچوبهای فرهنگی و اجتماعی و روند رو به رشد اشتغال،حضور و فعالیت زنان درعرصه های اجتماعی نیز از دیگر عوامل گرایش بیشتر به  بهره‌گیری از لوازم خانگی برقی با هدف تسریع در انجام امور منزل گردید.متاسفانه این رشد فزاینده در میزان استفاده از برق با فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش همزمان و برابر مفاهیم و راهکارهای مصرف بهینه یا مدیریت مصرف همراه نبود!! از اینرو پس از گذشت چند دهه با بحران انرژی مواجه شدیم.اگرچه عوامل متعددی در رسیدن به این نقطه موثر بوده اند اما نقش عدم آگاهی عموم جامعه نسبت به ارزش و اهمیت برق و لزوم مصرف بهینه آن انکار ناپذیر است.

ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است.

یکی ازآموزه‌های کهن فرهنگی و دینی ما بازگشت از راه نادرست به محض آگاهی،قرار گرفتن درمسیر صحیح و جبران گذشته است.بر این اساس امروزه که اهمیت انرژی و بویژه برق بر کسی پوشیده نیست آموختن و آموزش راهکارهای مصرف بهینه و اصلاح الگوهای غلط مصرف وظیفه ای همگانی بشمارمی رود.

ساده ترین و نخستین گام اینکه لامپهای اضافه را خاموش کنیم،لوازم برقی پرمصرف را در ساعاتی غیر از زمان اوج مصرف مانند صبحها و روزهای تعطیل بکار بگیریم،وسایل برق را در حالت آماده بکار قرار نداده و در صورت عدم استفاده بطور کامل خاموش کنیم وهنگام خرید وسایل جدید به رتبه برچسب انرژی آنها توجه نماییم.

به همین سادگی می توانیم ضمن کاهش هزینه برق مصرفی خانوار خود در حفظ سرمایه‌های ملی نیز نقشی مفید وموثر داشته باشیم.

 هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن