راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقفیلمکولرگازیلوازم خانگیمدیریت مصرف

?استفاده بهینه از کولرهای گازی

راهکار برای کاهش هزینه مصرف کولرهای گازی

?با رعایت دمای آسایش بدن از اتلاف انرژی و سرمایه جلوگیری کنیم.

در این متن استفاده بهینه از کولرهای گازی را میخوانیم.با گرم شدن تدریجی هوا از اوایل بهار تا پایان تابستان، کم کم استفاده از وسایل سرمایشی درنقاط مختلف کشور سرآغاز دوره اوج مصرف برق می شود. در نتیجه این افزایش ناگهانی ونامتوازن میزان مصرف،تعادل شبکه برق‌رسانی و مدیریت باردستخوش دشواریهایی شده و گاهی بر فرآیند مهمترین رسالت صنعت برق یعنی تأمین مطمئن و پایدار این انرژی ارزشمند برای تمامی مشترکین،اثراتی نامطلوب میگذارد که اعمال خاموشیها یکی از چالش برانگیزترین آنها بشمار می رود. متاسفانه یکی از مهمترین دلایل ایجاد این بحران،نداشتن اطلاعات صحیح و کافی مشترکین بخشهای مختلف در خصوص راهکارهای مدیریت مصرف بر حسب شرایط زمانی،مقتضیات مکانی و الزامات بهینه سازی وسایل برقی است.

کولرهای گازی مناسب مناطق گرم و مرطوب

کولرهای گازی یا اسپیلت ها از مهمترین انواع وسایل سرمایشی هستند که در سالهای اخیر بدون توجه به اینکه صرفا مناسب مناطق گرم و مرطوب می باشند،بصورت فراگیر مورد استقبال قرار گرفته اند. این در حالیست که استفاده از آنها در شهرهای معتدل یا خشک صرفا سبب بروز مشکلات یاد شده و افزایش هزینه برق مصرفی می شود و مزیت دیگری نسبت به کولرهای آبی ندارند.

بعلاوه در مناطقی که استفاده از کولرهای گازی مناسب است نیز توجه به برچسب انرژی و استاندارد بودن آن دارای اهمیت خاصی است و باید توجه داشت که کولرهای فاقد این ویژگیها اگرچه هنگام خرید از نظر اقتصادی به صرفه تر بنظر می رسند ولی بدلیل افزایش چشمگیر رقم قبوض برق در بلندمدت هزینه زیادی را به خانواده تحمیل می کنند. بنابراین اگر استفاده از یک کولر گازی استاندارد و دارای رتبه انرژی بالا نه تنها به نفع و صلاح ماست بلکه سبب کاهش چشمگیر بار شبکه شده و از تبعات نامطلوب ناترازی بار پیشگیری می کند.

مصرف بالای انرژی الکتریکی در کولرهای گازی اهمیت آموزش راهکارهای بهینه سازی را بیش از پیش نمایانه می سازد. مقدار این انرژی مصرفی تابع عوامل مختلفی است که انتخاب محل مناسب نصب،سرویس و نگهداری به موقع و صحیح و تناسب ظرفیت برودتی کولر با فضای مورد استفاده از منظر مساحت،دما و رطوبت، مهمترین آنها بشمار می روند.

به بیان ساده تر اگر وسیله خنک کننده ما در فصول گرم سال کولر گازی است با رعایت چند راهکار ساده می توانیم از افزایش هزینه برق مصرفی جلوگیری کنیم :

  • دمای آسایش بدن انسان 24 درجه سانتیگراد است. حواسمان باشد که درجه کولرگازی مان را روی 24 تنظیم کنیم.
  • نصب اینورتر در کولرهای گازی پنجره ای موجب افزایش راندمان می شود.
  • نصب کندانسور کولرهای گازی در سایه و تمییز بودن آن که سبب جریان هوای مطلوب تر می شود،به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی می کاهد.
  • بهتر است محوطه پشت کولر دارای فضای مناسب برای گردش هوا و بدور از تابش مستقیم خورشید باشد
  • سرویس به موقع و تمییز بودن فیلترهای هوا و رادیاتور نیز تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق دارد.
  • در شهرهای جنوبی کشور که دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب هستند کاشت یک اصله درخت در نزدیکی کولر موجب حدود 10 تا 15 درصد کاهش مصرف برق آن می شود.
  • با استفاده از پره هایی با رنگ روشن از ورود گرمای ناخواسته از طریق تابش مستقیم آفتاب به داخل منزل یا محل کار خود جلوگیری کنیم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن