راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقفیلمکولرآبیمدیریت مصرف

?استفاده بهینه از کولر آبی

مزایای استفاده از کولر آبی

?(ماهی را هر وقت که از آب بگیریم تازه است)

کاهش دمای بدن و محیط پیرامون یکی از مهمترین دغدغه های ما در فصول گرم سال است. سفر به شهرهای خنک و مناطق ییلاقی و آب تنی و شنا برای همه خوشایند و مطلوب بوده و البته که برای چند روز یا گاهی چند ساعت راهکار موثر و خوبی بشمار می رود ولی همیشگی نیست پس خیلی نمیشه روی آن حساب کرد.فقط و فقط انواع وسایل خنک کننده مثل چیلر، فن کوئل، اسپیلت و کولرهای آبی هستند که در روزهای گرم، هر ساعت و هر لحظه یار و همراهند و به دادمان می رسند.می دانیم که همه این وسایل سرمایشی با برق کار می کنند پس اگر روزی به هر دلیلی برق قطع باشد حسابی کلافه ایم و ساعتها برایمان طاقت فرسا می گذرند و امان از وقتی که بفهمیم علت قطعی برق و عذابی که می کشیم خودمان هستیم!!! چطور؟ با بی توجهی به مصرف بهینه این انرژی ارزشمند که ضرورت زندگی روزمره ماست ولی متاسفانه مثل همه چیزهای خوب زنگیمان تا وقتی که هست قدرش را نمی دانیم و وقتی که نیست افسوسش را می خوریم.اما تابستان در راه است و از قدیم گفته اند: « ماهی را هر وقت که از آب بگیریم تازه است»

پس بیایید با عزمی جدی برای کمک به رفاه و آسایش خود و عزیزانمان در روزهای گرم، استفاده از راهکارهای مصرف بهینه کولر را در اولویت قرار دهیم.

کولرهای آبی بهترین وسایل سرمایشی در شهرهای خشک و معتدل هستند پس بعنوان اولین گام باید بدور از چشم و هم چشمی و دلایل نامعقول، یک انتخاب منطقی و درست برای خنک شدن در روزهای گرم داشته باشیم. در قدم بعدی باید حواسمان به رعایت این نکات باشد که سرویس منظم و دوره ای کولر و شستشو و تعویض به موقع پوشالهای آن،علاوه بر کاهش مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و از نظر اقتصادی هم به صرفه است. و اما مهمترین نکته در مورد کولر آبی که مصرف برق آنرا تا 50 درصد کم کرده و به همان نسبت رقم قبض ما را نیزکاهش می دهد،استفاده از دور کند هست.شاید همین الان با خودتان فکر کنید که این کار در روزهای خیلی گرم شدنی نیست!! ولی هر مشکلی راه حلی دارد. کافیست یک سایه بان روی کولر نصب کرده، و ضمن عایق بندی مناسب کانالها،از بسته بودن درها و پنجره ها مطمئن شویم تا از ورود هوای گرم به داخل منزل و اتلاف خنکای مطلوب جلوگیری کنیم.

اگر کولر آبی دارید و تمام راهکارهای توصیه شده را اجرا کردید دیگر نه نگران گرمای هوا باشید نه افزایش هزینه برق مصرفی در فصول گرم.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببنید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن