برچسب انرژیمدیریت مصرف

سهم مصارف خانگی را بدانید.

خلاصه مطلب
  • برچسب های انرژی چه می گویند؟
  • برچسب انرژی چیست؟
  • توضیح رنگ های برچسب انرژی
  • بیشترین مصرف برق مربوط به کدام وسایل برقی است؟

هر چیزی که باید در مورد مصرف انرژی لوازم خانگی خود بدانید.

سهم مصارف خانگی را بدانید و درباره میزان مصرف انرژی لوازم خانگی فکر کنید.

آیا می دانید که هر کدام از این وسایل چقدر برق مصرف می کند؟

آیا می خواهید بدانید بیشترین مصرف برق لوازم خانگی مربوط به کدام وسایل است؟ قبل از اینکه لوازم برق پرمصرف را بشناسید، باید به برچسب رده انرژی وسایل برقی توجه کنید.

 دقت به برچسب انرژی در هنگام خرید وسایل برقی

سهم مصارف خانگی را بدانید و به هنگام خرید، توجه به رده انرژی A در برچسب انرژی وسایلی که بیشترین مصرف برق را در خانه دارند، بسیار حایز اهمیت است  تا در طولانی مدت، هزینه برق مصرف خانوار کاهش یابد.

می توان گفت سهم وسایل خانگی در مصرف انرژی مانند کولر آبی و گازی در ماههای گرم سال با 43 درصد، انواع روشنایی 12 درصد، وسایل صوتی و تصویری مانند تلویزیون 10درصد، یخچال و فریزر 10 درصد، ماشین لباسشویی و ظرفشویی 9 درصد، رایانه و سایر وسایل 16 درصد از برق است.

برچسب‌های انرژی چه می‌گویند؟

برچسب انرژی، نوار آشنایی که این روزها روی وسایل برقی نمایان است، از رنگ‌های قرمز تا سبز و نام‌هایی از A تا G نشان می‌دهد که این وسیله برقی چقدر کارآمد است این برچسب‌ها با زبان بی‌زبانی اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف برق لوازم برقی به مصرف کنندگان می‌دهند و اعلام می‌کنند که هر چه این برچسب‌ها سبزتر باشد، استفاده از آن با محیط‌زیست سازگارتر است.

علامت A با نشانه‌های مثبتی که در کنار آن قرار گرفته نشان‌دهنده کمترین میزان مصرف و G  نشان‌دهنده بالاترین میزان مصرف است هرچه تعداد علامت مثبت در کنار کلمه A بیشتر باشد، میزان انرژی و هزینه برق شما کاهش می‌یابد. هر علامت + در جلوی کلمه A موجب کاهش 14 درصدی و دو علامت + نشان ‌دهنده کاهش 28 درصدی و سه علامت مثبت کاهش 42 درصدی را نشان می‌هد.

نصب این برچسب‌ها که سالهاست به روی وسایل برقی اجباری شده  با نام رتبه مصرف انرژی نامگذاری و از علامت اختصاری A  تا G  کمک گرفته شده است.

در هنگام خرید، به برچسب انرژی وسایل برق توجه کنید.

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https://bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است. ببینید.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

اگرمایل بودید با دیگران به اشتراک بگذارید. 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن