راهکار برای صرفه جویی در مصرف برقمدیریت مصرف

راهکارهای بهبود مصارف روشنایی

خلاصه مطلب
  • راهکارهای بهبود مصارف روشنایی
  • خاموش کردن لامپ های اضافی
  • استفاده از نور طبیعی
  • به کارگیری از لامپ های ال ای دی

چگونه می توان در مصرف برق صرفه جویی نمود؟

دانستن راهکارهای بهبود مصارف روشنایی برای همگان ضرورت دارد.صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی نه تنها بر روی محیط زیست تاثیر دارد، بلکه به وضعیت اقتصادی ما نیز کمک خواهد کرد.

هر دوره با دیدن مبلغ هزینه برق با خود فکر می‌کنید چطور و از چه راه حلی می‌توانیم این هزینه را کاهش دهیم.

 تنها با چند راهکار ساده و اجرای راهکارهای بهبود مصارف روشنایی میتوانید هزینه برق محل زندگی و کار خود را کاهش دهید که در زیر به چندین مورد اشاره می نماییم.

صرفه جویی در برق

استفاده از نور طبیعی

بخش قابل توجهی از مصرف برق در خانواده‌ها به ویژه در شب، صرف تأمین روشنایی می‌شود. ساده‌ترین و موثرترین روش مدیریت مصرف استفاده از نور طبیعی در هنگام روز باشد.

با استفاده نکردن از لامپ‌های الکتریکی 20 درصد موجب کاهش مصرف انرژی می‌شود و شاید اگر بدانید که استفاده از نور طبیعی باعث شادی بیشتر در محیط خانه و یا محل کار خود می‌شوید، با انگیزه بیشتری پرده‌ها را کنار می‌زنید و از نور خدادادی استفاده می‌کنید.

لامپ‌های خود را عوض کنید.

  • یکی از راهکارهای بهبود مصارف روشنایی تعویض لامپ ها می باشد.موثرترین روش کاهش هزینه برق مصرفی منازل و محل کار، جایگزین کردن لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت با لامپ‌های LED است. استفاده از این نوع لامپ‌ها باعث کاهش حداقل 60 درصدی انرژی می‌شود یک لامپ LED 10 وات ازنظر روشنایی قابل جایگزینی با یک لامپ کم مصرف 30 وات و یک لامپ رشته‌ای 150 وات است.

لامپ‌های LED در مقایسه با لامپ‌های فلورسنت، جدیدترین و البته کمی گران‌تر است، اما حاوی جیوه نیستند، بنابراین از عمر بالاتری برخوردارند.

لامپ های اضافه را خاموش کنید.

  • خاموش کردن چراغ‌ها اضافه روشی بسیار ساده برای صرفه‌جویی در مصرف برق و یکی از راه های صرفه جویی در مصرف برق است.

بهتر است در این مورد حساسیت داشته باشید، و این حساسیت را به فرزندان خود نیز انتقال دهید.در بعضی از مواقع برای روشن کردن فضای خانه و یا محل کار نیاز نیست همه لامپ ها را روشن کنیم ، باید فکر کنید برای روشنایی فضای خانه به چند عدد لامپ و چقدر روشنایی نیاز دارید. همچنین یادمان نرود که  هنگام ترک اطاق و یا خانه، حتماً چراغ‌ها را خاموش کنید.

-روشنایی تمامی لامپهای لوستر شاید جلوه داشته باشد، اما همین روشنایی زیاد از طریق تعداد لامپ ها هم باعث گرمای فضای خانه میشود و هم هزینه قیض برق را افزایش می دهد.

روشنایی  مشاعات

  • در راه پله‌ها، راهروها و مشاعات ساختمان از سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید، با این روش لامپ‌های ساختمان تا صبح بدون دلیل روشن نمی‌ماند و تا زمانی که تردد انجام نشود، انرژی الکتریکی هدر نمی‌دهد.
  • از دیگر راهکارهای بهبود مصارف روشنایی استفاده از نور موضعی است.هنگام مطالعه بجای استفاده از لامپ اطاق، از نور موضعی استفاده کنید، در این شرایط ضمن برخورداری از نور بهتراز اتلاف انرژی هم جلوگیری می‌کنید.
  • یادتون باشد این توصیه‌ها به نفع اقتصاد خانواده شما خواهد بود، قرار نیست رفاه مردم کم شود، بلکه روش صحیح مصرف را یاد می‌گیریم.

 

برای اطلاعات بیشتراپلکیشن برق من را در گوشی هوشمند خود نصب کنید. لینک نصب:

https:/bargheman.com/mobile-app

موضوع الگوی مصرف هم در این پست به خوبی توضیح داده شده است.

http://tavanirpr.ir/?p=2196

برای دانستن مطالب بیشتر این پست را هم ببینید.

https://tavanirpr.ir/?p=2274

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن